www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 1:33 pm
Keuring > waar gaan (West-Vlaanderen)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
h3llrais3r
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 11-1-2007
Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem

BerichtGeplaatst: Za Mrt 05, 2022 10:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is de wetgeving dan veranderd sinds de periodieke keuring voor oldtimers in ingevoerd?
Ik vind het gewoon spijtig dat ik 2 jaar geleden bij de eerste periodieke keuring perfect ben gekeurd geweest en nu 2 jaar later afgekeurd wordt terwijl deze in zich in identieke staat bevindt.
En ik denk ook niet dat het de bedoeling is om iedere 2 jaar de wetgeving opnieuw te gaan raadplegen om te zien of er iets veranderd is?
Maar bon, als het niet mag, dan zal ik maar mijn originele vooras vanonder het stof halen en alles verbouwen... gelukkig heb ik die nog liggen na 15jaar. Very Happy

@KeverenCo, bedankt voor de link.
Ik zie echter niets staan over een regelbare as... wel over een onveilige modificatie... Kan men ergens zien wat een onveilige modificatie inhoudt? Ik veronderstel dat een regelbare as daaronder valt?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
kever3
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2022 7:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
En ik denk ook niet dat het de bedoeling is om iedere 2 jaar de wetgeving opnieuw te gaan raadplegen om te zien of er iets veranderd is?

ook al verandert die om de week,
iedereen dient de belgische wetgeving te kennen:roll: die in het land woont of komt bezoeken,
als je op reis gaat naar het buitenland, via de weg dan zeker, moet je ook altijd eerst de verkeersregels van het land bekijken, bestuderen Embarassed

groet Karl
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 100
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2022 7:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

h3llrais3r schreef:
nu afgekeurd voor regelbare vooras... begrijpen wie begrijpen kan.


Een regelbare vooras was, is en zal verboden zijn...

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucvdbossche



Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 5-4-2010
Berichten: 236
Woonplaats: Erembodegem

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 07, 2022 3:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En wat met al die jaren dat ze wel oke waren voor de keuring ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cedric_croymans
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 18-2-2011
Berichten: 1
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2022 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

h3llrais3r schreef:

@KeverenCo, bedankt voor de link.
Ik zie echter niets staan over een regelbare as... wel over een onveilige modificatie... Kan men ergens zien wat een onveilige modificatie inhoudt? Ik veronderstel dat een regelbare as daaronder valt?


Er zijn sinds maart 2021 weeral nieuwe oldtimerkeuringsinstructies (maar niet beter voor verbouwde oldtimers Sad), zie https://www.vlaanderen.be/periodieke-oldtimerkeuring bij wetgeving.
In de "bijlage van de instructie" op pagina 33 van 53 staat letterlijk: Regelbare assen worden niet aanvaard.
Had dit ook op mijn Kever, had hem zo gekocht, groen gekeurd in 2009, heb een nieuwe standaard vooras moeten kopen, heeft me in totaal 800€ bij garagist gekost om dit te laten ombouwen.
Dit heeft ook de mooie stance van mijn Kever nu verpest. Crying or Very sad
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2022 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Keuring zal altijd een discussiepunt blijven... Ofwel ben je helemaal in orde en heb je niks te vrezen! Oftewel zijn er aanpassingen gebeurt al dan niet door uw toedoen en heb je geluk of ongeluk... Ben al blij dat er wat discussie is op dit forum!! Mr. Green
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
lucvdbossche



Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 5-4-2010
Berichten: 236
Woonplaats: Erembodegem

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 09, 2022 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En dat topic waar een originele as zou afgekeurd zijn ...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
h3llrais3r
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 11-1-2007
Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2022 3:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lucas schreef:
h3llrais3r schreef:
nu afgekeurd voor regelbare vooras... begrijpen wie begrijpen kan.


Een regelbare vooras was, is en zal verboden zijn...


Is niet altijd het geval geweest. Zoals gezegd, 2 jaar geleden (2020) gekeurd geweest met regelbare vooras.
Volgens de stationschef is er recent (waarschijnlijk in 2021, bedankt voor de link @cedric_croymans) een aanpassing geweest waar er nu echt in de bijlage staat dat een regelbare as niet mag.
Voorheen stond dit er niet in, en was dus voor interpretatie vatbaar.
Ondertussen dus ook maar een originele as gaan halen.
Zo hebben we terug wat werk om dit in orde te krijgen... Rolling Eyes
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2022 3:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, zolang je weet wat wel/niet mag is het nog te doen zeker?

Op elke meeting zie je wel wagens waarvan je 100% zeker kunt zijn dat ze niet zo gekeurd zijn geweest...

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Za Mrt 12, 2022 7:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Laatst gesproken met een T1 eigenaar op airride van voor... Niet mijn ding maar vroeg hem dan hoe het zit voor de keuring! Moet maar om de 5jaar gekeurd worden dus hij maakt er een 5jaarlijks ombouwproject van die 2 dagen duurt om keuringsklaar te krijgen... Shocked Mr. Green
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group