www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 7:19 pm
Formule vee
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VandenAbeele Andries
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1269
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 12:11 pm    Onderwerp: Formule vee Reageer met quote

Hoi, ik zit al een week of 2 met formule vee in mijn hoofd. Ik weet dat in Belgie toch niet meer gereden word. Allezja toch niet competitief als in Nederland, Duitsland en Engeland.

Maar zou het mogelijk zijn zelf iets in mekaar te steken of desnoods te kopen zonder papieren erbij (das hetzelfde eig) om er recreatief, als hobby mee te rijden?

Maat van mij "de Jan" heeft vroeger nog circuit gereden met een vee en die raadde mij da af. Te kostelijk geworden, te veel zever en paperassen.
Maar toch kan ik het nie laten. Ik heb zin om te vliegen (op verantwoorde wijze, circuit dan wel).

Zijn er soortgelijk gestemde mensen die ermee zouden willen beginnen? Ermee bezig zijn of op de hoogte zijn? Info over hoe het vroeger was is ook altijd welkom.

Mvg

_________________

Do what makes you happy. Not the next guy.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 4:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb er ook lang over gedacht,
om het goedkoop te houden zal ik maar even vloeken in de kerk Smile
lichte subarumotor insteken, gelijk rond de 90pk, maken lekker toeren
en krijg je niet kapot...
Aangezien je toch niet in competitie meerijdt...
Kan je waarschijnlijk zelfs de versnellingsbak van zo'n subaru gebruiken.

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
de_koen
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 27-9-2005
Berichten: 317
Woonplaats: Duffel

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon vrij rijden op zolder, croix enz he
da mag met een zelf ineengestoken krel Wink

_________________
rotlook!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
tbusje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 18-4-2008
Berichten: 664
Woonplaats: Lommel

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een echte vee uit de jaren 60/70 is niet echt goedkoop, 't is natuurlijk wat je goedkoop noemt, in Mol hingen er twee te koop, één moest 2500 kosten de ander 3250 dacht ik maar dat was met speciale aanhanger erbij.
Das natuurlijk geen kapitaal, maar als je circuit pret wil kan dat ook voor minder, we hebben al eens een golf 2 gehad voor 100euro, een corrado voor 600, interieur eruit, driepunts sportgordels erin, een zelfbouw rolkooi en via circuit dagen naar zolder.

Maar zo'n oude vee is wel knap, maar ik denk dat je letterlijk bang wordt op circuit dagen als de "grote" jongens langs je veetje komen.

Op keversite staat een topic over iemand die eentje aan het bouwen is volgens de oude regels... knap

_________________
golf 1 '82 daily sold
356 speedster, garage build-not bought, sold
kever '62 sold
kever '66 sold
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
tbusje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 18-4-2008
Berichten: 664
Woonplaats: Lommel

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=25304&hilit=formule+vee

hoef je niet te zoeken...

_________________
golf 1 '82 daily sold
356 speedster, garage build-not bought, sold
kever '62 sold
kever '66 sold
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nonkel jan
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 20
Geregistreerd op: 6-11-2004
Berichten: 5339
Woonplaats: Oedelem 8730, grens oost-west vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do Feb 10, 2011 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn er nog met intresse Smile

http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=19513&highlight=formule+vee
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
VandenAbeele Andries
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1269
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 2:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee dat er nog waren met interesse.
Wel raar dat er in andere landen nog gereden wordt maar dat er Belgie nix is. Mss eens een idee om een register op te richten. Ik zou dat wel interessant en tof vinden om te doen.

@ sancho: een subaru zou ik nie doen. Het moet luchtgekoeld blijven vind ik. Mocht ik iets samensteken zou ik het doen volgens de regels van 1964. Met dat verschil dat ik een type 4 zou gebruiken met een 914 boite een type 11 of 12 (ja die 4 vitesse keverbak irriteert mij soms).

Voorlopig ga ik daar praktisch nog nie aan beginnen want ik heb nog geen plek in mijn hangar. Ik ben met een bouw bezig en mijn meubels staan erin.
Ook ga ik eerst eens rondvragen of we wel met een zelfbouw mogen rijden en wat de vereisten zijn.

@ tbusje: ik ben nie bang van de grote jongens hoor Wink. Als je kan rekenen dat een 911 GT3 0,28pk de kg heeft en ik uit een type 4 100pk heb en zelf 400kg weeg dan denk ik dat die grote jongens in de bochten hun tenen zullen mogen uitkuisen.

In alle geval, het moet goekoop racen blijven en vooral veilig.

Tot morgen Wink

_________________

Do what makes you happy. Not the next guy.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
domi 53
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 95
Geregistreerd op: 8-1-2009
Berichten: 1126
Woonplaats: Leopoldsburg

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 7:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

De Formule V die in mol te koop uithing voor 3250€ is een Lova, afkomstig van een Belgische bouwer destijds die slechts 12 stuks gebouwd heeft.
Ik zou niets zelf in elkaar gaan knutselen, indien ge echt de microbe te pakken krijgt en oldtimer races mee wilt gaan rijden kan dit niet.
Zoals tbusje vermelde als de Porsches, Vipers, enz. U voorbijscheuren krijgt ge het inderdaad benauwd in't V'tje, ik spreek maar uit ervaring.
Trouwens als het regent zien ze U zelfs niet rijden.
Goedkoop en veilig gaat niet samen, hierbij denk ik dan vooral aan remmen en ophanging.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
VandenAbeele Andries
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1269
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja da zou wel interessant zijn. Mocht ik dan idd eens iets willen meerijden. Ge weet soms toevallig nie wie het was die die Lova verkocht? Anders contacteer ik hem.
Me goedkoop bedoel ik 3000€. 914 motor, boite vooras enz heb ik al liggen. Overall's, helmen enz raak ik me gemak aan.

Ps: van Porsches en Ferrari's heb ik gene schrik meer. Ik zit er dagelijks in Wink.

Mochten er nog mensen zijn die iemand weten die iets staan heeft, ik heb evt wel interesse.

Mvg

_________________

Do what makes you happy. Not the next guy.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
friekske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 3370
Woonplaats: laakdal

BerichtGeplaatst: Vr Feb 11, 2011 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en dieje van 2500 is een APAL V .
_________________
http://www.apalclub.be/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group