Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Di Jul 26, 2022 1:34 pm Onderwerp: Sputteren type 4 motor |
|
|
Ik heb afgelopen WE eindelijk mijn type 4 motor kunnen opstarten.
Gaat over AP 1.800 met dubbele SOlex carburator 32/34
Eerst met lampje statisch afgeregeld op 7,5 voor BDP.
Dan opgestart en dan met de stroboscoop verder bijgeregeld.
Motor draaide heel mooi stationair en reageerde vlot op de bediening van de gashendel.
De dag nadien heb ik nog de originele benzinepomp vervangen door nieuw model omdat de originele een klein drupje had aan een dichting.
Heb ook nog de benzineleidingen wat properder gelegd.
Na vervanging benzinepomp terug opgestart en de motor draaide helemaal niet goed, niet stationair en ook niet op toeren.
Op toeren sputtert hij zelfs.
Ik heb dan verschillende zaken rond de ontsteking nagekeken, andere bougiekabels, andere delcokap, andere rotor, …
Allemaal zonder verbeterende resultaat
Wat kan dit zijn? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Di Jul 26, 2022 1:50 pm Onderwerp: |
|
|
Misschien te hoge druk van het nieuwe benzinepompje?
Is dit een elektrisch of mechanisch model?
Zit er voldoende benzine in de carburateur(s)?
Indien niet is het pompje misschien juist kapot...
Groetjes,
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Di Jul 26, 2022 8:04 pm Onderwerp: |
|
|
Bestaat zoiets als verkeerde druk van de benzinepomp?
Eénmaal dat de vlotterkamer gevuld is, zou deze toch vlot moeten lopen? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8992
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Di Jul 26, 2022 8:29 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zou het nog eens proberen met de oude brandstofpomp.
Als hij dan weer goed loopt weet je zeker dat je het bij de (nwe) pomp moet zoeken. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Wo Jul 27, 2022 9:31 am Onderwerp: |
|
|
Snah schreef: | Bestaat zoiets als verkeerde druk van de benzinepomp?
Eénmaal dat de vlotterkamer gevuld is, zou deze toch vlot moeten lopen? |
Een gescheurd membraan zorgt voor te weinig/geen druk (dus lege vlotterkamer).
Ik heb al gehoord van (elektrische) pompjes die zoveel druk geven dat de vlotterkamer overstroomd, maar zelf nooit meegemaakt.
Dit kan ook gebeuren als de vlotternaald versleten is en niet goed afdicht.
Eigenlijk komt het neer op wat Wim zegt, oude pomp er terug op en kijken of het probleem verdwijnt
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
VWPorsche Flat4Free Groentje
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 14-7-2019 Berichten: 47
|
Geplaatst: Wo Jul 27, 2022 5:15 pm Onderwerp: Re: Sputteren type 4 motor |
|
|
Snah schreef: |
Motor draaide heel mooi stationair en reageerde vlot op de bediening van de gashendel.
De dag nadien heb ik nog de originele benzinepomp vervangen door nieuw model omdat de originele een klein drupje had aan een dichting.
Na vervanging benzinepomp terug opgestart en de motor draaide helemaal niet goed, niet stationair en ook niet op toeren.
Op toeren sputtert hij zelfs.
|
Over welke dichting gaat het?
Afhankelijk van welke dichting is deze nog te herstellen of te vernieuwen.
Er gaat niets boven originele benzinepompen, de nieuwe (reproducties) zijn van mindere kwaliteit en geven meestal problemen.
Groeten. _________________ VW Ovaal 1953
VW 1200 D motor
Porsche 911S 1970
Mazda 929 Hardtop 1977
Mercedes SLC180 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Vr Jul 29, 2022 5:50 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb de benzinepomp nog niet opnieuw gewisseld, is voor morgen
Wat ik wel gedaan heb is de bougies nagekeken.
Deze van cilinder 1 en 2 zien potzwart _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Davy Boscart Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 16-9-2017 Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke
|
Geplaatst: Vr Jul 29, 2022 9:52 pm Onderwerp: |
|
|
Druk kan sowieso te hoog zijn... Meten is weten! Drukregelaar tussen plaatsen indien nodig. Maar afstelling/ synchroniseren van de carbu's zeker ook belangrijk natuurlijk. _________________ I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Za Jul 30, 2022 7:16 pm Onderwerp: |
|
|
Vandaag oude pomp nagekeken. Vijsjes wat aangespannen rond de dichtingen. Terug geplaatst.
Klepspeling gecontroleerd.
Dan carbus terug afgesteld en gesynchroniseerd.
Draaide terug goed.
Maar op volgas sputterde hij terug.
Na veel zoeken en het nodige gevloek, viel mijn € => de rotor heeft een toerentalbegrenzer => door de miidelpuntsvliedende kracht schuift contactje naar buiten waarmee deze de ontsteking kortsluit.
Miljaar, miljaar, hoe kon ik dat over het hoofd zien.
Dus misterie opgelost. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Za Jul 30, 2022 7:19 pm Onderwerp: |
|
|
Maar op ralenti draait hij niet standvastig. Toerental gaat wat op en neer. Dus terug onderzoek en toen zag ik dat het asje van de gasklep van de rechtse carbu speling heeft. Staat ook wat vochtig. Links geen speling.
Vermoedelijk zuigt hij langs daar valse lucht.
Deze moeten dus gerviseerd worden.
Ik heb gekeken naar revisiekits voor deze 32/34 carbus, maar die koperen busjes voor de as van de gasklep zitten daar niet bij.
Weet iemand waar ik deze kan kopen? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|