www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 6:41 pm
Sputteren type 4 motor
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2022 1:34 pm    Onderwerp: Sputteren type 4 motor Reageer met quote

Ik heb afgelopen WE eindelijk mijn type 4 motor kunnen opstarten.
Gaat over AP 1.800 met dubbele SOlex carburator 32/34

Eerst met lampje statisch afgeregeld op 7,5 voor BDP.
Dan opgestart en dan met de stroboscoop verder bijgeregeld.

Motor draaide heel mooi stationair en reageerde vlot op de bediening van de gashendel.

De dag nadien heb ik nog de originele benzinepomp vervangen door nieuw model omdat de originele een klein drupje had aan een dichting.
Heb ook nog de benzineleidingen wat properder gelegd.
Na vervanging benzinepomp terug opgestart en de motor draaide helemaal niet goed, niet stationair en ook niet op toeren.
Op toeren sputtert hij zelfs.

Ik heb dan verschillende zaken rond de ontsteking nagekeken, andere bougiekabels, andere delcokap, andere rotor, …
Allemaal zonder verbeterende resultaat

Wat kan dit zijn?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2022 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien te hoge druk van het nieuwe benzinepompje?
Is dit een elektrisch of mechanisch model?

Zit er voldoende benzine in de carburateur(s)?
Indien niet is het pompje misschien juist kapot...

Groetjes,
Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2022 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bestaat zoiets als verkeerde druk van de benzinepomp?
Eénmaal dat de vlotterkamer gevuld is, zou deze toch vlot moeten lopen?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2022 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het nog eens proberen met de oude brandstofpomp.
Als hij dan weer goed loopt weet je zeker dat je het bij de (nwe) pomp moet zoeken.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2022 9:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Snah schreef:
Bestaat zoiets als verkeerde druk van de benzinepomp?
Eénmaal dat de vlotterkamer gevuld is, zou deze toch vlot moeten lopen?


Een gescheurd membraan zorgt voor te weinig/geen druk (dus lege vlotterkamer).

Ik heb al gehoord van (elektrische) pompjes die zoveel druk geven dat de vlotterkamer overstroomd, maar zelf nooit meegemaakt.
Dit kan ook gebeuren als de vlotternaald versleten is en niet goed afdicht.

Eigenlijk komt het neer op wat Wim zegt, oude pomp er terug op en kijken of het probleem verdwijnt Smile

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VWPorsche
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 14-7-2019
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2022 5:15 pm    Onderwerp: Re: Sputteren type 4 motor Reageer met quote

Snah schreef:


Motor draaide heel mooi stationair en reageerde vlot op de bediening van de gashendel.

De dag nadien heb ik nog de originele benzinepomp vervangen door nieuw model omdat de originele een klein drupje had aan een dichting.

Na vervanging benzinepomp terug opgestart en de motor draaide helemaal niet goed, niet stationair en ook niet op toeren.
Op toeren sputtert hij zelfs.



Over welke dichting gaat het?
Afhankelijk van welke dichting is deze nog te herstellen of te vernieuwen.
Er gaat niets boven originele benzinepompen, de nieuwe (reproducties) zijn van mindere kwaliteit en geven meestal problemen.

Groeten.

_________________
VW Ovaal 1953
VW 1200 D motor
Porsche 911S 1970
Mazda 929 Hardtop 1977
Mercedes SLC180 2018
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2022 5:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de benzinepomp nog niet opnieuw gewisseld, is voor morgen
Wat ik wel gedaan heb is de bougies nagekeken.
Deze van cilinder 1 en 2 zien potzwart

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2022 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Druk kan sowieso te hoog zijn... Meten is weten! Drukregelaar tussen plaatsen indien nodig. Maar afstelling/ synchroniseren van de carbu's zeker ook belangrijk natuurlijk.
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Za Jul 30, 2022 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag oude pomp nagekeken. Vijsjes wat aangespannen rond de dichtingen. Terug geplaatst.
Klepspeling gecontroleerd.
Dan carbus terug afgesteld en gesynchroniseerd.
Draaide terug goed.
Maar op volgas sputterde hij terug.
Na veel zoeken en het nodige gevloek, viel mijn € => de rotor heeft een toerentalbegrenzer => door de miidelpuntsvliedende kracht schuift contactje naar buiten waarmee deze de ontsteking kortsluit.
Miljaar, miljaar, hoe kon ik dat over het hoofd zien.
Dus misterie opgelost.

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Za Jul 30, 2022 7:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar op ralenti draait hij niet standvastig. Toerental gaat wat op en neer. Dus terug onderzoek en toen zag ik dat het asje van de gasklep van de rechtse carbu speling heeft. Staat ook wat vochtig. Links geen speling.
Vermoedelijk zuigt hij langs daar valse lucht.
Deze moeten dus gerviseerd worden.
Ik heb gekeken naar revisiekits voor deze 32/34 carbus, maar die koperen busjes voor de as van de gasklep zitten daar niet bij.
Weet iemand waar ik deze kan kopen?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group