Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Zo Sep 18, 2022 7:54 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, ik heb de ventielen vernieuwd met deze uit de revisiekit.
Het idee die ik had was inderdaad om er een koperen rondel extra onder te monteren zodat deze lager komt.
Ik heb de oude ventielen behouden, indien nodig kan ik deze terug plaatsen.
Denk je ook dat het niveau van de vlotterkamer het probleem is? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Ma Sep 19, 2022 8:15 am Onderwerp: |
|
|
Snah schreef: | Ja, ik heb de ventielen vernieuwd met deze uit de revisiekit.
Het idee die ik had was inderdaad om er een koperen rondel extra onder te monteren zodat deze lager komt.
Ik heb de oude ventielen behouden, indien nodig kan ik deze terug plaatsen.
Denk je ook dat het niveau van de vlotterkamer het probleem is? |
ik denk het wel ...
mogelijke oorzaken : vlotterventiel hapert, vlotter hapert, vlotter lek, te veel druk van de benzinepomp
Is er iets aan de benzinepomp gewijzigd ? Nieuwe membranen ? Zo neen, dan kan je dit uitsluiten denk ik. _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Ma Sep 19, 2022 10:10 am Onderwerp: |
|
|
mooie walktrough, zo moeten er meer gemaakt worden!
ik zou er eens een bezinedrukregelaar tussen zetten en zien wat er gebeurt.
anders sluit ik me aan bij polleke, de vlotter die hapert ofzo _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Ma Sep 19, 2022 11:27 am Onderwerp: |
|
|
KeverenCo schreef: | mooie walktrough, zo moeten er meer gemaakt worden!
ik zou er eens een bezinedrukregelaar tussen zetten en zien wat er gebeurt.
anders sluit ik me aan bij polleke, de vlotter die hapert ofzo |
ik had je topic niet van in het begin gevolgd maar lees nu dat je een andere benzinepomp had gemonteerd ? Teveel benzinedruk zou dus ook een oorzaak kunnen zijn.
Via onderstaande link wat uitleg over revisie en montage van de benzinepomp :
https://sites.google.com/site/pollekeskeversite/home/benzinepomp-revisie _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Di Sep 20, 2022 6:12 am Onderwerp: |
|
|
Ik had eerst een nieuwe benzinepomp geplaatst, maar na de eerste problemen terug de originele geplaatst.
Dus ik ga er van uit dat het daar niet aan ligt.
De vlotter kan niet lek zijn want het zijn er van het vol-materiaal-type.
Dus zal ik dit WE de carbu’s nogmaals open zwieren en de oude originele ventielen er terug in steken.
Wordt vervolgd. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Ma Okt 03, 2022 9:45 am Onderwerp: |
|
|
Snah schreef: | Ik had eerst een nieuwe benzinepomp geplaatst, maar na de eerste problemen terug de originele geplaatst.
Dus ik ga er van uit dat het daar niet aan ligt.
De vlotter kan niet lek zijn want het zijn er van het vol-materiaal-type.
Dus zal ik dit WE de carbu’s nogmaals open zwieren en de oude originele ventielen er terug in steken.
Wordt vervolgd. |
en toch zou ik de benzinepomp ook weer niet helemaal uitsluiten. Ik had onlangs pech met de benzinepomp. Na revisie (nieuwe membranen geplaatst) terug gemonteerd en de carburator liep over zoals bij jou. Na het plaatsen van extra pakking (2 mm) aan de pompvoet liep de carburator niet meer over. ondertussen ook nog de membranen op de juiste wijze gemonteerd en probleem helemaal opgelost. _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Zo Okt 09, 2022 4:59 pm Onderwerp: |
|
|
Vandaag ook nog wat verder zitten zoeken op het probleem van de overlopende rechtse carbu.
Heb de benzineventielen er terug uit gehaald.
Nieuwe versus de oude, zie welk verschil in dikte afdichtingsring. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Zo Okt 09, 2022 5:00 pm Onderwerp: |
|
|
Bij de revisie van de carbus heb ik ook nieuwe dichtingen gestoken.
De nieuwe zijn ook dikker dan de oude. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Zo Okt 09, 2022 5:01 pm Onderwerp: |
|
|
Oude zijn 0,6 mm dik _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Zo Okt 09, 2022 5:02 pm Onderwerp: |
|
|
Nieuwe zijn 0,9 mm dik.
Dit in combinatie met de dunnere ring op de ventielen, maakt dat deze dus hoger komt te zitten tov de vlotter.
Oude ventielen terug gemonteerd met dubbele dichtingsring. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|