Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
VWyannick Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 37 Geregistreerd op: 7-4-2008 Berichten: 666
Woonplaats: Haasrode
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 5:12 pm Onderwerp: de boite! |
|
|
jo
ik heb nu een 1600 motortje, enkelpoorts..
daar zit ne gewone versnellingsbak onder, en die werkt heel goed (geen vies lawaai, gaat vlot in alle versnellingen, kan terugschakelen,...)
nu ben ik de laatste tijd veel autostrade ant doen.. daarom twijfel ik van een langere boite te steken.. da ik wa "rustiger" kan rijden.. da hij wa minder toeren doet..
nu is mijn vraag, wa is het verschil tussen een halflange en een lange? is da gwn een nog iets grotere verhouding? en wa zijn dan die snelheden daarvan?
en 2: welke risoco's loop ik me zo'n 2de handse? kan het da da na monteren op geen kl*te trekt en dak die der van miserie terug moet uitzwieren?
ook melden da ik me ne 1302 zit.. weet ni of da da uitmaakt..
merci he manne!
Yannick _________________ kever 1966 (aftermarket sunroof)
kever 1968==> broer:) 1776, 115pk
kever 1302 uit 1971 rip
1303 german project te koop! |
|
Naar boven |
|
|
ratbak Flat4Free Junkie
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 14-12-2003 Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 5:36 pm Onderwerp: |
|
|
het verschil tussen een lange en een halflange is evenveel als tussen een halflange en een korte. 8X35 is kort 8X33 is halflang en 8X31 is lang,8 staat voor 8 tanden op de pinionas en 3X staat voor tanden op het kroonwiel.
volgens mij is een halflange met cardans niet makkelijk te vinden,een lange van een 1303s is veel makkelijker te vinden.. |
|
Naar boven |
|
|
VWyannick Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 37 Geregistreerd op: 7-4-2008 Berichten: 666
Woonplaats: Haasrode
|
|
Naar boven |
|
|
Guy14
Geregistreerd op: 9-3-2009 Berichten: 24
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 8:46 pm Onderwerp: |
|
|
Hey,
De boite in de ad is eentje met pendelassen. Als ik mij niet vergis heb jij op je 1302 cardans. |
|
Naar boven |
|
|
Doka071 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 23-8-2006 Berichten: 3929
Woonplaats: Bilzen
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 11:56 pm Onderwerp: |
|
|
idd gij zit met cardans niet met pendelassen |
|
Naar boven |
|
|
timdemesel Flat4Free Junkie
Leeftijd: 36 Geregistreerd op: 20-6-2004 Berichten: 1292
Woonplaats: lede
|
Geplaatst: Do Mrt 12, 2009 7:45 am Onderwerp: |
|
|
eens bij djoek informeren, die heeft nog een lange boit liggen... ik denk nen AT... _________________ vw 1302
Hoezo oranje?? |
|
Naar boven |
|
|
VWyannick Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 37 Geregistreerd op: 7-4-2008 Berichten: 666
Woonplaats: Haasrode
|
Geplaatst: Do Mrt 12, 2009 2:58 pm Onderwerp: |
|
|
en da AT staat voor?
dit is nu echt iets waar ik nen totale leek in ben.. _________________ kever 1966 (aftermarket sunroof)
kever 1968==> broer:) 1776, 115pk
kever 1302 uit 1971 rip
1303 german project te koop! |
|
Naar boven |
|
|
bruno Flat4Free Junkie
Leeftijd: 36 Geregistreerd op: 10-1-2004 Berichten: 1813
Woonplaats: sinaai
|
Geplaatst: Do Mrt 12, 2009 4:28 pm Onderwerp: |
|
|
ja djoek heeft idd nog een AT boite liggen (das een lange boite 8/31)
In deze link staat voorwat die letter staan
http://www.paruzzi.eu/nl/big/?
Dan technische gegevens=> versnellingskast herkenning _________________ -'59 International B-184
-'61 Fordson super major
-'64 kever cabrio
-'65 Volvo amazon
-'66 Volvo amazon
-'67 International C1200 Travelall
-'68 Zündapp c50 super
-'72 spaarkever
-'72 Hercules K125BW |
|
Naar boven |
|
|
steven louwies Flat4Free Junkie
Leeftijd: 34 Geregistreerd op: 27-8-2007 Berichten: 1291
Woonplaats: Zutendaal
|
Geplaatst: Do Mrt 12, 2009 8:13 pm Onderwerp: |
|
|
Bij een half lange boite kunt ge snel optrekken in uw eerste en tweede en eens in uw derde is em dan"rustiger". Het is inderdaad beter voor autostrades te doen. _________________ Old vw parts |
|
Naar boven |
|
|
bug84 Flat4Free Rakker
Geregistreerd op: 2-1-2004 Berichten: 155
Woonplaats: aalst
|
Geplaatst: Vr Mrt 13, 2009 4:59 pm Onderwerp: |
|
|
mischien eerst eens kijken wat voor verhoudingen uw " gewoone " versnellingsbak heeft , en dan verder kijken .
een half lange versnellingsbak heeft dezelfde eind verhouding al een AT ,
in een halflange zit een dif van 8x33 en een vierde versnelling van 0.88 in een AT zit een dif van 8x31 en een vierde van 0.93 ik denk dat ge meestal in vierde op de autostrade rijd dus dit maakt geen verschil , het verschil is de uw 1st en 2de en 3de bij een halflange iets korter zijn dan bij een AT |
|
Naar boven |
|
|
|
|