www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 6:19 pm
geen ontsteking

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Zo Nov 12, 2023 12:00 pm    Onderwerp: geen ontsteking Reageer met quote

probleem opgelost van de relais die ik geplaatst heb maar ik heb geen onsteking ? nieuwe bobijn gekocht maar niets ! ook het lampje van de alternator of olie branden niet ? en ik denk dat mijn choke ook niet werkt ?
bij het starten krijg ik geen vonkjes op mijn bougies als ik ze net voor de massa hou. nu zou de condensator stuk kunnen zijn maar die is vervangen bij het reviseren van mijn motor. ook de delco kap en rotor en de bougie kabels zijn vervangen. ik heb al geprobeerd wat polleke beschrijft met het lampje op de bobijn en de massa maar lampje brand niet ? op zijn punt zetten is voor mij moeilijk te begrijpen omdat je met die vooronsteking zit of zo iets ??
Sad
cilinder één moet goed staan ? wanneer staat die goed ! bij het kijken naar de kleppen maar die bewegen volgens mij goed ? hoe ze open staan ?
de rotor moet naar cilinder één wijzen ? volgens mij is cilinder 1 rechts achter ? daar wijst mijn rotor nooit naar toe !
de platinekes moeten juist staan op 04 mm ! als ik boven op een nokje ben ?
en wat dan nog ? de voorontsteking heb ik eens geprobeerd met het lampje en net als het aangaat iets terug draaien. hij die beweerd dat een kever een simpele auto is kent er iets van ! het lassen van carroserie en andere delen is me beter gelukt, de motor heb ik laten reviseren daar er al veel fout kan gaan. de bedrading was zoeken maar is ook gelukt, nu dacht ik dat het moeilijkste voorbij was ! ik kan mijn kevertje niet naar een garage brengen daar hij nog niet gekeurd is, een bevriende mecanieker ken ik niet, dus zelf blijven proberen. nu zie ik even de zon niet meer schijnen, bij reactie liefst in kindertaal aub ! voormij is het een hobby die ik met liefde doe om niet in mijn zetel te moeten belanden na 40 jaar vrachtwagen chauffeur. dank bij voorbaat Very Happy

_________________
alles pakken voor ze ons pakken !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 98
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2023 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik vermoed dat je geen spanning hebt op de bobijn, lampjes en choke zitten ook op diezelfde kring. Dus eerst uitzoeken of je spanning hebt op de bobijn, en of wat het probleem is.
_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2023 2:09 pm    Onderwerp: Gezocht iemand die mijn kever kan starten Reageer met quote

Hey ik ben opzoek tegen betaling natuurlijk om mijn kever te komen starten bij mij thuis.
Ik blijf proberen maar het lukt niet ! Uitleg is simpel voor mensen met kennis maar het Dbp punt en vooronsteking en kleppen kantelen en dan het lampje nog ? Teveel voor mij !!! Lukt niet buiten dat hij 2 seconden moeite heeft gedaan om te draaien maar alles hangt vol benzine, dus die staat ook niet juist ? Grote vijs indraaien en kleine iets uitdraaien ...
Zot kom ik er van.
Ik woon in wommelgem bij Antwerpen
Gereedschap is niet nodig maar een dancing lamp heb ik niet !! ( stroboscoop ? )
Laat u prijs weten en we spreken af.
Alvast bedankt
Groeten michel

_________________
alles pakken voor ze ons pakken !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 98
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2023 3:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb je een mail gestuurd
_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2023 12:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt Paul voor het helpen oplossen van het probleem geen ontsteking !
ja er zijn nog vriendelijke mensen op de wereld ! Paul heeft langst geweest bij mij thuis en alles nagegaan wat er fout zou kunnen zijn. de onsteking stond juist en de kleppen ook maar Paul vond mijn platinees nogal hoog zitten ? rotor iets afgeslepen maar niks. toen nieuwe platinees gestoken en BROEM !! het waren verkeerde platinees die er in zaten ! nu nog de carburateur deftig afstellen zodat hij blijft draaien.
nogmaals bedankt aan Paul.

_________________
alles pakken voor ze ons pakken !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2023 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verhaal!!
_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2023 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is dus gelukkig minder moeilijk dan het lijkt.
Toch eens een vraagbaakje aanschaffen denk ik.
Blijft simpele jaren 30 (van de vorige eeuw) techniek.
De meeste mensen roepen al snel dat ze iets niet kunnen,maar met het internet,wat lectuur en hulp (eventueel van Paul Laughing ) komt het toch weer goed.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2023 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom werken we graag met dit spul!! Ik zet geen sleutel op mijn dagelijkse auto maar van mijne bus en mijne Kever moet je dat geen 2 keer vragen! Zalig om te leren zelfs soms onderweg probleem oplossen... Prachtig!
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2023 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Blij jullie nog eens te horen mannen!
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group