www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Mei 06, 2024 2:05 pm
Audio inbouw: het eindresultaat
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tom's vw
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 20-9-2004
Berichten: 482
Woonplaats: Kontich

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 11:46 am    Onderwerp: Audio inbouw: het eindresultaat Reageer met quote

Omdat ik nu toch een weekje geen school had, ben ik maar begonnen met de instalatie van mijn ICE-systeem.
Het moet niet te extreem worden, maar wel voldoende.

Eerste fase is een Kenwood versterker met 2 JBL 6x9 speaker en een sony headunit.
In de 2de fase komen er vooraan nog enkele boxen, al dan niet versterkt.

We zijn begonnen met een constructie te maken in 18mm MDF om de 2 speakers in te zetten. Het is de bedoeling dat je ABSOLUUT NIKS ziet van buiten de wagen. De buurt waar ik woon is niet echt veillig, en ik wil het sirico beperken, ook al staat hij snachts binnen.

We beginnen met het maken van een mal, 5 maal meten, en 1 maal zagen:


Zo ziet de grondplank eruit. Het is echt een perfect fit:


Hier heb ik de 4 pilaren erop gezet om tot de juiste hoogte te komen:


Na het nemen van een mal, heb ik de bovenplaat ook uit een stuk MDF uitgezaagd. Was wel wat meten, en veel vijlen met die bochten, maar het is gelukt! De hele boel met houtlijn en serieuze schroeven vastgezet.


En dit is het voorlopige resultaat:



Na het afmeten van de mal van de speakers wist ik niet goed hoe er de gaten in te krijgen. Heb dan maar 1001 gaatjes geboort en nadien met de decoupeerzaag uitgezaagd:


Om de resonanties in het geheel wat te verminderen heb ik een verstevigingskader opgeplakts/gevezen. Dit doet ook dienst als verhogingskader:


Het plaatsen van de speakers:


We hadden nog wat padding over van mijn stoelhoezen, dit werkt gebruikt om wat volume te geven, de gaten zijn er om zo weinig mogelijk geluid tegen te houden:


Het overspannen van dezelfde stof die ik heb grbruikt om mijn stoelhoezen te maken:


En........het resultaat, als dat niet mooi is. Je ziet echt niks en ik denk dat er niet al teveel muziek gaat worden tegengehouden:


_________________
1302 Sumatragroen '72
Karmann Ghia Cabrio '67


Laatst aangepast door Tom's vw op Wo Mrt 22, 2006 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Tom's vw
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 20-9-2004
Berichten: 482
Woonplaats: Kontich

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 11:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

de plaatsing van de versterker komt op de bodemplaat, de radio komt onder mijn dashboard.
dis kan pas vanaf de 10de februari omdatmijn centjes eventjes opzijn, en mijn studentenjob stort pas de 10de
eventjes wachten dus

Grtn
Tom

_________________
1302 Sumatragroen '72
Karmann Ghia Cabrio '67
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
timdemesel
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 20-6-2004
Berichten: 1292
Woonplaats: lede

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

amai da's knap werk denk idd niet dat zo een dun doekje veel gaat tegenhouden properkes ingewerk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
vw 1302

Hoezo oranje??
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
danimieghem



Leeftijd: -23
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 12:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die ga ik hier volgen, ziet er knap uit !
_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
rigor mortis
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 592
Woonplaats: eernegem

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als je de voorste inbouwt, zeker op amp aansluiten, geeft een veeeeel betere klank. en misschien een klein subke inleggen? een 25'er ofzo?

ziet er al zeker vetjes uit... en laat mij weten of je tevreden bent van de jbl'ekes..

greetz rigor
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
philipke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 30-12-2004
Berichten: 1400
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mooi en verzorgd!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Noorman
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 28-9-2005
Berichten: 1847
Woonplaats: Brugge, ergens op de Astridlaan...

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heel mooi!! enkel een bedenking: datgeen wat ge derover gespannen hebt, gaat dat niet beginnen trillen samen met de boxen en zo kabaal maken?

just my 2 cents.....

moest dat geen geratel of zo geven, zou ik dit ook nog wel overwegen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
jeanke
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 620
Woonplaats: rotselaar

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb het zelde gemaakt (ook mdf)maar met een 25 wooferke mee schuin wegloopt tegen de achterwand van de zetel, dus twee ovaaltjes van mtx en een woofer van jensen ieder in zijn eigen compartiment en dit alles wordt gevoed door een dom panasonic cd spelerke en versterkt door een 200watt versterker van jensen en moet zeggen klinkt goed.
als ik men equaliser op rock zet zakken men sportspiegelkes stillekes af puur van the beat an base dus ge zijt goe bezig ik wacht op je pics van je voorste boxen heb gebrek aan inspiratie voor de plaatsing

_________________
www.vwluchtpompers.be
www.carsthestars.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Jippie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 412
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

k heb ook degelijke luidsprekers in mijn keverke zitten, maar ik moet zeggen dat ik alleen maar muziek kan luisteren als ik minder dan 80 rij. Op de autostrade zorgt het rolgeluid, de wind en het motorgeluid er wel voor dat zowat alle subtiliteit uit de muziek weg is.

Maar, ik moet wel zeggen dat die hoedenplank knap gemaakt is! Sjiek!

_________________
1979 T2
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
jeanke
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 20-1-2005
Berichten: 620
Woonplaats: rotselaar

BerichtGeplaatst: Zo Jan 29, 2006 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

daar heb ik bitter weinig problemen van ondervindt, ik moet wel zeggen ik denk er aan om vooraan nog een duo speakers bij te plaatsen voor de betere klankverdeling. ik heb vooral last van het feit dat het geluid allemaal van achteraan komt en dat stoort vrij hard als je gewoon bent van voor en achteraan speakers te hebben.
voor het maken van de hoedeplank zelf heb ik gewoon de orginele hoedeplank(dat carton)van de zetels gedemonteerd en overgezet op een mdf plank en zo past dat perfect zonder al het intensief vijlen enof schaven

_________________
www.vwluchtpompers.be
www.carsthestars.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group