Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
notchback'68 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 21-12-2003 Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2004 3:56 pm Onderwerp: 'jonge' kever invoeren uit nederland |
|
|
Ik ben zo stilaan aan het uitkijken voor een kevertje, en het valt mij op dat de prijzen in Nederland beduidend lager liggen. Ik weet ondertussen al hoe het in elkaar zit om zo een kever naar hier te krijgen qua papierwerk, maar hoe zit het eigenlijk met jonge (mexico) kevers? Ik heb horen zeggen dat die hier in België nog extra papieren en keuringen moeten ondergaan worden na invoer. Wie weet hier meer over? Ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar een goedkope kever, bouwjaar en dergelijke hebben totaal geen belang.
Bedankt voor de reacties |
|
Naar boven |
|
|
Sancho Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 8-4-2004 Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Za Mei 29, 2004 5:32 pm Onderwerp: |
|
|
mexico heeft naart schijnt wel slechtere kwaliteit van staal (al tamelijk vaak in forums gelezen)
en dan heb je ook zo'n lelijk modern (sorry mijn smaak) stuur,
4spaak en helemaal in plastiek...
Goedkoper is het wel in Nederland, allez als ik algemeen de prijzen zowat vergelijk.
Maar een echt goedkope kever vind je niet op het internet, mensen met internet kennen hun prijzen veel te goed!
Een goedkope kever vind je ergens in een schuur
of in de koopjeskrant, dat kan ook al eens lukken
(btw die schuurvondsten zijn vaak nog heel roestvrij)
Greetz _________________ Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import |
|
Naar boven |
|
|
notchback'68 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 21-12-2003 Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai
|
Geplaatst: Zo Mei 30, 2004 10:57 am Onderwerp: |
|
|
Schuurvondsten zijn inderdaad ideaal, maar ik denk dat alle schuren zo stillaan al afgebroken zijn
Ik ben ook meer te vinden voor de oudere keverkes, maar ja, die kosten ook weer wat meer. En ik heb al een notch (was al low budget project) dus zal die kever nog 'low-ER budget' moeten zijn. Mexico kever dus.... Maar de invoer ervan is naar't schijnt niet zo simpel. |
|
Naar boven |
|
|
curlie Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 22-12-2003 Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk
|
Geplaatst: Wo Jun 09, 2004 5:38 pm Onderwerp: Mexico |
|
|
Hoi,
Ik heb gedurende een jaar gebruik gemaakt van een Silberbug uit 1982. Deze oorspronkelijk Nederlandse kever was na 4 werkdagen reeds voorzien van Belgisch gelijkvormigheidsattest !!! Geen enkel speciaal onderzoek of wat dan ook. Het zijn bereleuke kevers om mee rond te rijden en de speciale versies liggen vrij goed in de markt. Wat betreft het koetswerk: mijn kever was absoluut ongelast, en het was absoluut ook niet nodig om ook maar iets te lassen. Hou er gewoon rekening mee dat de wagens 20 jaar of ouder zijn. Een auto die 20 jaar buiten heeft moeten staan in plaats van in de garage, ongeacht of hij nu Mexicaans, Duits of Japans is: die is roest. Kijk maar eens rond naar bv een Opel Astra van 10 jaar oud: de meesten staan al lang op de sloop of ze rijden lekker geroest rond....
Het aanbod van jaren 80-90 Mexico-kevers is zeer groot: koop je een goed ongelast en roestvrij exemplaar, voorzien van een holle-ruimte en anti-roest behandeling (tectyl of iets dergelijks). Een toffe versie zoals een Jubi-kever stijgt nu al in waarde in Duitsland, gewoonlijk volgt België een paar jaar later die prijzengang, dus het kan nog een investering worden.
Viva Mexico !!
Curleo |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: -33 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL
|
Geplaatst: Do Nov 25, 2004 8:17 pm Onderwerp: |
|
|
ik ga even op deze topic hernemen.....
Wie kan me zeggen wat het KOST om een mexicootje in te voeren vanuit NL naar België ?????
dank bij voorbaat
Dani _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Do Nov 25, 2004 9:38 pm Onderwerp: |
|
|
Dani, ik dacht dat ik iets van een honderd € betaald heb, vanuit Luxemburg(maar das hetzelfde) + dan nog eens uwen takszegel voor uw roos formulier.
ps: en nee voor een ander kleur van Kever is het ook een roos formulier |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Do Nov 25, 2004 11:42 pm Onderwerp: |
|
|
De nummerplaat schorsen in Nederland kost 12 euro (moet je doen met de vorige eigenaar in het postkantoor), de wagen aanmelden voor export bij de RDW kost 11 euro (je moet alle delen van het kentekenbewijs bijhebben en de exportverklaring moet ingevuld en ondertekend worden door de vorige eigenaar)
Daarna kun je hem zonder probleem invoeren in Belgie en indien voor dagelijks gebruik moet je hier wel nog een invoerkeuring laten ondergaan, geloof dat het een goeie 125 euro zal kosten.
Heb het onlangs zelf gedaan met een 61' kever uit NL en eigenlijk houdt het niet veel in |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: -33 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL
|
Geplaatst: Vr Nov 26, 2004 8:59 am Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de informatie allemaal .....
dat is dus het NUT van zo een forum ! Je kan eens lachen en zeveren, maar vooral info uitwisselen en tips geven/krijgen !
KEEP IT FREE !!!!! _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: -33 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL
|
Geplaatst: Di Mrt 15, 2005 1:40 pm Onderwerp: |
|
|
UP UP
Ik begin een beetje verward te geraken nu... Hoor en lees langs alle kanten dingen die soms elkaar aanvullen, en soms ook niet.
Invoerkeuring ? En dan nog eens een gewone keuring ook ? of is dat gecombineerd ?
Volgens wat ik nu al te weten gekomen ben :
(1) naar verzekeringsagent om een roos formulier gaan (inschrijvingsformulier) en rubriek "T" invullen
(2) dat samen met de papieren uit NL ( verkoopsdocument + originele papieren zoals inschrijving en zo) aanbieden bij de douane hier in België
(3) Vignet 705 meebrengen van bij meneer/mevrouw van de douane en op roos formulier plakken
(4) naar de keuring gaan (voor dagelijks gebruik) bij de automobielinspectie en HOPEN dat 'em direkt goedgekeurd is !
(5) met groene kaart van de keuring terug naar de verzekeringsagent om verder in te vullen
(6) en dan naar de DIV bollen om de nieuwe nummerplaat....
Is dat korrekt ? Ik zie niet goed in waar ik hier nog een "invoerkeuring" zou moeten tussen inlassen, tenzij tussen 3 en 4, maar dat zou pas onnozel zijn... (my 2 cents natuurlijk)
En dan de volgende vraag.... met welke nummerplaat naar de keuring ? Mijn daily is een firmawagen ,dus dat al NIET ! Met de O-plaat van mijne cabrio ? Misschien ? Of moet ik naar de garage om Z-platen ? Weeral geld , pfffff
Zoals jullie zien, is het nog niet helemaal duidelijk. Misschien stomme vragen maar ik zou graag SNEL bollen met de kever als dagelijks voertuig ingeschreven en kan me niet permitteren om er veel verlofdagen aan op te offeren ....
Greetz
Dani _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
cris_blitz Flat4Free Junkie
Leeftijd: -32 Geregistreerd op: 25-4-2004 Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg
|
Geplaatst: Di Mrt 15, 2005 2:47 pm Onderwerp: |
|
|
.
(1) naar verzekeringsagent om een roos formulier gaan (inschrijvingsformulier) en rubriek "T" invullen
(2) dat samen met de papieren uit NL ( verkoopsdocument + originele papieren zoals inschrijving en zo) aanbieden bij de douane hier in België
(3) als uw paperaskes in orde zijn dan kleeft de douane zelf Vignet 705 op uw roos formulier
(4a) naar de keuringsstation gaan dat bevoegd is om ingevoerde wagens "voor invoer" te keuren.
(4b) als ge dan toch daar zijt meteen ook aanbieden ter keuring (voor dagelijks gebruik) en HOPEN dat 'em direkt goedgekeurd is !
(5) met groene kaart van de keuring terug naar de verzekeringsagent om verder in te vullen
(6) en dan naar de DIV bollen om de nieuwe nummerplaat....
de rest van de vraag had ik al in DEZE TOPIC beantwoord
P.S. Heeft dat bakske een Europees PVG nummer ? Anders zult ge eerst ook nog zelf voor een homologatie moeten zorgen.
. _________________ >>> BUGGY BOYS BELGIUM <<< |
|
Naar boven |
|
|
|
|