www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Mei 04, 2024 6:22 am
'jonge' kever invoeren uit nederland
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
notchback'68
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2004 3:56 pm    Onderwerp: 'jonge' kever invoeren uit nederland Reageer met quote

Ik ben zo stilaan aan het uitkijken voor een kevertje, en het valt mij op dat de prijzen in Nederland beduidend lager liggen. Ik weet ondertussen al hoe het in elkaar zit om zo een kever naar hier te krijgen qua papierwerk, maar hoe zit het eigenlijk met jonge (mexico) kevers? Ik heb horen zeggen dat die hier in België nog extra papieren en keuringen moeten ondergaan worden na invoer. Wie weet hier meer over? Ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar een goedkope kever, bouwjaar en dergelijke hebben totaal geen belang.

Bedankt voor de reacties
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2004 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mexico heeft naart schijnt wel slechtere kwaliteit van staal (al tamelijk vaak in forums gelezen)
en dan heb je ook zo'n lelijk modern (sorry mijn smaak) stuur,
4spaak en helemaal in plastiek...
Goedkoper is het wel in Nederland, allez als ik algemeen de prijzen zowat vergelijk.

Maar een echt goedkope kever vind je niet op het internet, mensen met internet kennen hun prijzen veel te goed!
Een goedkope kever vind je ergens in een schuur Smile
of in de koopjeskrant, dat kan ook al eens lukken

(btw die schuurvondsten zijn vaak nog heel roestvrij)

Greetz

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
notchback'68
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai

BerichtGeplaatst: Zo Mei 30, 2004 10:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Schuurvondsten zijn inderdaad ideaal, maar ik denk dat alle schuren zo stillaan al afgebroken zijn Sad
Ik ben ook meer te vinden voor de oudere keverkes, maar ja, die kosten ook weer wat meer. En ik heb al een notch (was al low budget project) dus zal die kever nog 'low-ER budget' Laughing moeten zijn. Mexico kever dus.... Maar de invoer ervan is naar't schijnt niet zo simpel.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 5:38 pm    Onderwerp: Mexico Reageer met quote

Hoi,
Ik heb gedurende een jaar gebruik gemaakt van een Silberbug uit 1982. Deze oorspronkelijk Nederlandse kever was na 4 werkdagen reeds voorzien van Belgisch gelijkvormigheidsattest !!! Geen enkel speciaal onderzoek of wat dan ook. Het zijn bereleuke kevers om mee rond te rijden en de speciale versies liggen vrij goed in de markt. Wat betreft het koetswerk: mijn kever was absoluut ongelast, en het was absoluut ook niet nodig om ook maar iets te lassen. Hou er gewoon rekening mee dat de wagens 20 jaar of ouder zijn. Een auto die 20 jaar buiten heeft moeten staan in plaats van in de garage, ongeacht of hij nu Mexicaans, Duits of Japans is: die is roest. Kijk maar eens rond naar bv een Opel Astra van 10 jaar oud: de meesten staan al lang op de sloop of ze rijden lekker geroest rond....
Het aanbod van jaren 80-90 Mexico-kevers is zeer groot: koop je een goed ongelast en roestvrij exemplaar, voorzien van een holle-ruimte en anti-roest behandeling (tectyl of iets dergelijks). Een toffe versie zoals een Jubi-kever stijgt nu al in waarde in Duitsland, gewoonlijk volgt België een paar jaar later die prijzengang, dus het kan nog een investering worden.
Viva Mexico !!
Curleo
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
danimieghem



Leeftijd: -33
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2004 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ga even op deze topic hernemen.....

Wie kan me zeggen wat het KOST om een mexicootje in te voeren vanuit NL naar België ?????

dank bij voorbaat

Dani

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2004 9:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dani, ik dacht dat ik iets van een honderd € betaald heb, vanuit Luxemburg(maar das hetzelfde) + dan nog eens uwen takszegel voor uw roos formulier.

ps: en nee voor een ander kleur van Kever is het ook een roos formulier Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2004 11:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De nummerplaat schorsen in Nederland kost 12 euro (moet je doen met de vorige eigenaar in het postkantoor), de wagen aanmelden voor export bij de RDW kost 11 euro (je moet alle delen van het kentekenbewijs bijhebben en de exportverklaring moet ingevuld en ondertekend worden door de vorige eigenaar)
Daarna kun je hem zonder probleem invoeren in Belgie en indien voor dagelijks gebruik moet je hier wel nog een invoerkeuring laten ondergaan, geloof dat het een goeie 125 euro zal kosten.

Heb het onlangs zelf gedaan met een 61' kever uit NL en eigenlijk houdt het niet veel in Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
danimieghem



Leeftijd: -33
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Vr Nov 26, 2004 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de informatie allemaal .....

dat is dus het NUT van zo een forum ! Je kan eens lachen en zeveren, maar vooral info uitwisselen en tips geven/krijgen !

KEEP IT FREE !!!!!

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
danimieghem



Leeftijd: -33
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Di Mrt 15, 2005 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

UP UP

Ik begin een beetje verward te geraken nu... Hoor en lees langs alle kanten dingen die soms elkaar aanvullen, en soms ook niet.
Invoerkeuring ? En dan nog eens een gewone keuring ook ? of is dat gecombineerd ?

Volgens wat ik nu al te weten gekomen ben :

(1) naar verzekeringsagent om een roos formulier gaan (inschrijvingsformulier) en rubriek "T" invullen
(2) dat samen met de papieren uit NL ( verkoopsdocument + originele papieren zoals inschrijving en zo) aanbieden bij de douane hier in België
(3) Vignet 705 meebrengen van bij meneer/mevrouw van de douane en op roos formulier plakken
(4) naar de keuring gaan (voor dagelijks gebruik) bij de automobielinspectie en HOPEN dat 'em direkt goedgekeurd is !
(5) met groene kaart van de keuring terug naar de verzekeringsagent om verder in te vullen
(6) en dan naar de DIV bollen om de nieuwe nummerplaat....

Is dat korrekt ? Ik zie niet goed in waar ik hier nog een "invoerkeuring" zou moeten tussen inlassen, tenzij tussen 3 en 4, maar dat zou pas onnozel zijn... (my 2 cents natuurlijk)

En dan de volgende vraag.... met welke nummerplaat naar de keuring ? Mijn daily is een firmawagen ,dus dat al NIET ! Met de O-plaat van mijne cabrio ? Misschien ? Of moet ik naar de garage om Z-platen ? Weeral geld , pfffff



Zoals jullie zien, is het nog niet helemaal duidelijk. Misschien stomme vragen maar ik zou graag SNEL bollen met de kever als dagelijks voertuig ingeschreven en kan me niet permitteren om er veel verlofdagen aan op te offeren ....


Greetz
Dani

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cris_blitz
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -32
Geregistreerd op: 25-4-2004
Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: Di Mrt 15, 2005 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
(1) naar verzekeringsagent om een roos formulier gaan (inschrijvingsformulier) en rubriek "T" invullen
(2) dat samen met de papieren uit NL ( verkoopsdocument + originele papieren zoals inschrijving en zo) aanbieden bij de douane hier in België
(3) als uw paperaskes in orde zijn dan kleeft de douane zelf Vignet 705 op uw roos formulier
(4a) naar de keuringsstation gaan dat bevoegd is om ingevoerde wagens "voor invoer" te keuren.
(4b) als ge dan toch daar zijt meteen ook aanbieden ter keuring (voor dagelijks gebruik) en HOPEN dat 'em direkt goedgekeurd is !
(5) met groene kaart van de keuring terug naar de verzekeringsagent om verder in te vullen
(6) en dan naar de DIV bollen om de nieuwe nummerplaat....

de rest van de vraag had ik al in DEZE TOPIC beantwoord

P.S. Heeft dat bakske een Europees PVG nummer ? Anders zult ge eerst ook nog zelf voor een homologatie moeten zorgen.
.

_________________
>>> BUGGY BOYS BELGIUM <<<
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group