www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 5:29 pm
schuurmachientje
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roadster
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 5-7-2005
Berichten: 269
Woonplaats: Grimbergen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 1:24 pm    Onderwerp: schuurmachientje Reageer met quote

omdat ik binnenkort mijn billen, allee, de witte zijn billen, moet afschuren ben ik aan't zien om een schuurmachientje te kopen
nu hebt ge 3 soorten: excentrische, vlakschuurmachientjes en zo van die driehoekige gevallen... (ge hebt ook bandschuurmachines, maar daar hebt ge geen fijne korrel in)
wat is nu het beste om op een bol oppervlak degelijk te kunnen schuren?
ik heb al een excentrisch machien van Festo, maar dat is voor parket te schuren en is te groot en te lomp om voor die staalplaat te gebruiken...
wat gebruiken jullie?

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
danimieghem



Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 4:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een driekhoekschuurmachientje, een vlakshuurmachientje, en gebruik af en toe een B&B Mouse van een maat, maar das' zelfde als driehoekje, alleen wat scherper van punt voor in de kantjes.

Maar het belangrijkste en beste voor de fijn afwerking is en blijft het schuurblokje en veel mankracht ! Of eventueel van die schuurMATJES van 3M, da's geweldig goed materiaal !

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Celf
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 31-3-2005
Berichten: 5025
Woonplaats: Westmeerbeek (regio Aarschot)

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 5:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mij hebben ze altijd gezegd da een excentrisch het beste is, maar ik heb thuis ook gewoon een vlakschuurmachienke staan Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
FilipDP
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 8-5-2005
Berichten: 329
Woonplaats: Nijlen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de carrosserie van m'n bus helemaal opgeschuurd me een exenterschuurmachine bij de carrossier. Daar gebruikten ze alleen exenterschuurmachines, soms een speciaal vlakschuurmachien als er grotere stukken met plamuur gelijk moeste komen.
Als je opziet tegen het gewicht van de schuurmachine kan je best een pneumatisch nemen, weegt zo rond één kg en ligt erg goed in de hand. Dan moet je al wel een zware compressor hebben om het in gang te kunen houden.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 6:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Excentrische, de enige te gebruiken om lak te schuren, beste allround machine is eer eentje die een draaicirkel van 3-4 mm maakt, zowel inzetbaat om mat te schuren als primer schuren met schuurgids.

Die muizen en en andere Black&Decker zijn mss goed om uw meubeles en zo te schuren maar blijft daar maar af als het om plaatwerk gaat...

Aan te raden merken zijn Festo en Rupes, verkrijgbaar in de carrosserie zaken, niet spotgoedkoop maar gaan eeuwig mee, heb mij Rupes al ong 8 jaar en werkt nog gelijk nen nieuwen Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
air-mike
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1204
Woonplaats: Hoeselt

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 7:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kunt het ook allemaal gewoon met de hand schuuren, lukt perfect. Laughing
_________________
1965 vw bug convertible
1966 T1 microbus
1983 T3 westfalia joker
1981 911 SC Targa

https://www.facebook.com/retrotrouwvervoer

Fuchs & WheelS
https://www.facebook.com/pages/Fuchs-wheels/929673853712862
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
jeromeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 20-2-2005
Berichten: 1391
Woonplaats: evergem

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de mijn zijn ook festo, excentrisch, op luchtdruk
_________________
binnen kort terug staten
voorlopig type 1 1.8L
Later type 4 erin 2Liter
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger Ads
danimieghem



Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JHC schreef:
Die muizen en en andere Black&Decker zijn mss goed om uw meubeles en zo te schuren maar blijft daar maar af als het om plaatwerk gaat...


Voor vlak plaatwerk inderdaad niet degelijk, maar voor hoekjes en kantjes kan dat wel van pas komen, hee Peter. NIet dat je daar een hele auto mee schuurt natuurlijk, maar soms zijn er plekjes waar je met een excentrische moeilijk bij kan .

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
jeromeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 20-2-2005
Berichten: 1391
Woonplaats: evergem

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zandstralen he, haha
_________________
binnen kort terug staten
voorlopig type 1 1.8L
Later type 4 erin 2Liter
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger Ads
free range
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 893
Woonplaats: waregem

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

koop u een excentriche me ne moeszool er tussen en zo kan je rondingen vrijvenen heb je geen schuurzstrepen van te lang op de zelfde plaats te vrijven
_________________
vintage parts

Verzending van stukken mogelijk.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group