www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Di Apr 23, 2024 9:26 pm
Kevermotor

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Piedro



Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 8-3-2005
Berichten: 75
Woonplaats: Essen

BerichtGeplaatst: Di Apr 11, 2006 11:50 am    Onderwerp: Kevermotor Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden mijn eerste kever gekocht (als een puzzel). De motor is al gereviseerd door de vorige eigenaar. Nu had ik die een van de dagen volledig willen afstellen en eens willen laten draaien, maar ik heb nog een paar vragen:

1. (gele cirkel) Dit kanaal gaat naar de inlaat. Waarvoor dient het, ik vermoed om voorgewarmde lucht van de kachelpotten aan te zuigen. Als ik geen kachelpotten heb, moet ik dit dan dichtstoppen?

2. (blauwe cirkel) Wat zijn deze gaten? Ik dacht de uiltaat van cilinder 2 en 4. Ik heb 2 J-pipes op de motor maar wat gebeurt er met het uitlaatgas van deze 2 cilinders? De vorige eigenaar had deze kanalen dicht gestopt tegen het vuil.

3. (rode cirkel) Waarop moet de vacuumcel worden aangesloten? Ik vind nergens een onderdruk aansluiting op het inlaatspruitstuk ofzo.

4. (3 roze cirkels) Zijn deze 3 dingen voor de carterontluchting? Zoja, hoe worden ze verbonden en vanwaar komt de ontluchting uit het blok?

Voor een gevorderde of professionele kever liefhebber zijn deze vragen niets, maar voor de beginnende mechanieker nogal verwarrend naar mijn idee. Wie mij kan helpen, dank u zeer vrienelijk!

MVG,

Piet
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
donder
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 852
Woonplaats: Londerzeel

BerichtGeplaatst: Di Apr 11, 2006 12:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

blauw : uitlaat (die moet ge nog monteren)
geel: voor uw spruistuk te verwarmen (moet ni aangesloten worden, maar da zult ge wel zien als ge er nen originele uitlaat opvijst)
roze:ge moet e rubber leidingske monteren van da pijpje naast uw olievuldop naar uw luchtfilter. Onderste roze cirkeltje moet je ni aansluiten (nromaal zit daar een rubberen dichting rond ofzo dacht ik.
rood:ben ik ni zeker van maar dacht ergens op de linkerkant van de carbu aansluiten.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Piedro



Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 8-3-2005
Berichten: 75
Woonplaats: Essen

BerichtGeplaatst: Di Apr 11, 2006 11:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank u enorm!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Enkele tips; smijt die luchtfilter in de vuilbak, is niets waard. Dat chromé blekske rond uwen bobijn veroorzaakt een te warme bobijn dus die zal ook vlugger naar de kl.... gaan en dat roze delco-kapke geeft ge aan uw nichtje voor bij haar barbiemobiel te zetten en koopt U een deftig origineel. Dat gaat zo rap niet vonken.
Groeten en succes met het projekt. Wink

_________________
Christophe.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Stoopken
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 6-2-2006
Berichten: 705
Woonplaats: Sint Lambrechts Woluwe

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ oldbeetle: voorbeeld van een luchtfilter die beter is geschikt is, merk?
Grtz

_________________
Welcome @ my photosite: www.freewebs.com/stoopken
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
donder
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 852
Woonplaats: Londerzeel

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

standaard oliefluchtilter
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2006 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

donder schreef:
standaard oliefluchtilter


idd, of een originele droge luchtfilter, is wel een serieuze koekendoos maar ja. Ge kunt nu eenmaal niet verwachten dat zo een (groen) sponske in een visnetje hetzelfde doet als een originele filter die 10 keer groter is in oppervlakte.
Als ge een iets sportievere filter wil zoek dan iets à la K&N of toch die structuur van filter. Geen simpel mousseke toch.
'k heb het hier missschien wel wat cru gezegd maar ik werd 12 jaar geleden al gezegd dat bijv. die plastic made in taiwan delcokapkes geen kloten waard zijn maar ze blijven die rommel verkopen hé.
Enfin, het ziet er mij nu precies geen high-performance moteurken uit maar het zou niet de eerste zijn die ik uitgebrand aan de kant van de weg zie staan door goeikope rommel aan de motor te hangen. Het blinkt wel en als je net begint laat je U daar wel een beetje aan verblinden maar;
chrome don't bring you home! Wink

_________________
Christophe.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Piedro



Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 8-3-2005
Berichten: 75
Woonplaats: Essen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2006 7:06 pm    Onderwerp: pink Reageer met quote

Ik vind het ook maar iets gek dieje motor ze, maarja, die vorige kerel had die zo "opgemaakt"... Vooraleer hij er effectief in gaat zal er nog wel wat aan worden veranderd hoor. Zo ga ik ni rond bollen ze...

greetz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
FURBY
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 14-5-2005
Berichten: 1669
Woonplaats: Houthalen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2006 7:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

donder schreef:
Onderste roze cirkeltje moet je ni aansluiten (nromaal zit daar een rubberen dichting rond ofzo dacht ik.


just , onderaan zit een rubberen trechtertje , dit om te voorkomen dat de olie die mee komt met de ontluchting niet rond te slingeren...

donder schreef:
rood:ben ik ni zeker van maar dacht ergens op de linkerkant van de carbu aansluiten.


ook juist , is idd aan de zijkant van de carbu te verbinden , normaal met een ijzeren buisje met aan bijde zijden een stukje rubber leiding...

ik deel ook de mening van de luchtfilter en dat chroom plaatje rond je bobijn , weg gooien die handel !

originele oliebad luchtfilter is meer dan voldoende voor een standaard motor , anders een K&N luchtfilter monteren

grtz furby Wink

_________________

www.furbysherbies.com
Vermogen is hoe hard je de muur raakt... Koppel is hoe ver je de muur meeneemt!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group