www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Di Apr 16, 2024 8:06 am
motor vastgelopen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
geertdeva




Geregistreerd op: 4-5-2005
Berichten: 23
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 9:14 pm    Onderwerp: motor vastgelopen Reageer met quote

wat te doen met een gereviseerde motor,welke reeds een 15000 km normaal zijn werk deed in een vw T1 bus,die in de hitte van de afgelopen dagen plots is vastgelopen.Vermoedelijk werd deze gereviseerd met zeer weinig speling zuiger-cilinder,en temperatuur liep plots in een korte tijdspanne op tot 110 graden
Na afkoelen heeft deze terug al een minuut gedraaid,doch draait slechts moeizaam rond.
Het is reeds onze derde startmotor die erin zit,van de vorige sleten de tanden er abnormaal vlug af.
Enig idee wat een tweedehands 1500 cc motor kost?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 3:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heeft hij niet wat weinig laterale speling op de krukas, ik heb ook zo een motor vastgelopen (was mijn eigen domme fout)

erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
air-mike
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 3-2-2004
Berichten: 1204
Woonplaats: Hoeselt

BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

110 graden is nog een normale temperatuur, hij mag zeker tot 120 graden gaan en heel kortstondig nog iets hoger.
maak een keer een toertje maar gooi er eerst zo een antiwrijvingsmiddel bij de olie.

greets mike

_________________
1965 vw bug convertible
1966 T1 microbus
1983 T3 westfalia joker
1981 911 SC Targa

https://www.facebook.com/retrotrouwvervoer

Fuchs & WheelS
https://www.facebook.com/pages/Fuchs-wheels/929673853712862
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 5:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind 110°, en 120° toch wat veel, bij mij komt hij niet hoger dan 80°,ik zou dan opteren voor een externe oliekoeler!
_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Raf P



Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 20-10-2005
Berichten: 79
Woonplaats: Merksplas

BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

110° vind ik precies ook veel.
Mijn motor zit rond de 85° en bij echt warm weer tussen de 90° en 95°
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
SloMo
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 24-4-2005
Berichten: 1283
Woonplaats: kampenhout

BerichtGeplaatst: Ma Jul 17, 2006 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

originele motor, of met originele koeling loopt toch makkelijk tss 100 en 110° zenne. tot 120° mag zelfs een korte tijd
_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
geertdeva




Geregistreerd op: 4-5-2005
Berichten: 23
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Di Jul 18, 2006 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

motor draait bij in gang duwen van de bus,maar binnenin een rammelend geluid.Zuiger-cilinders zijn blijkbaar nog onbeschadigd,kunnen drijfstangschelpen het hebben begeven?Motor versnelt en vertraagd relatief normaal bij gas geven en lossen.
De motor moet er toch uit en open,van in het begin draaide de motor stug. Denk er aan er direkt een andere motor in te steken, en deze te laten voor wat hij is.Of kan de schade nog meevallen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group