www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Apr 28, 2024 4:25 pm
druppellader 12v

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Herbie53
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 5072
Woonplaats: 9340 lede ovl

BerichtGeplaatst: Wo Jul 12, 2006 12:00 pm    Onderwerp: druppellader 12v Reageer met quote

hoi

kan er mij iemand meer uitleg geven ivm met een druppellader

ik zou me eentje willen aanschaffen maar de vraag of probleem is het volgende

terwijl ik op een camping sta en 220v ter beschikkning heb zou ik ondertussen mijn 2de bat willen bijladen via een druppellader geen probleem maar de vraag is nu terwijl ik aan het druppellen ben mag ik dan verbruikers zetten op mijn 2de bat maw mag ondertussen mijn koelkast blijven werken (westfalia max verbruik +/- 5a) kan dit geen probleem zijn voor de druppellader?

iemand een idee van de prijs? nieuw of heeft er iemand eentje die hij weg doet

laat maar iets weten

gr wim

_________________
1302LS cabrio 1970
T2b 1977
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
zimmeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 25-4-2006
Berichten: 2289
Woonplaats: Grove Lock Marina, leighton buzzard (England)

BerichtGeplaatst: Wo Jul 12, 2006 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

koelkast zoeken die op 220v werkt?
of 1 die omschakelbaar is

ik denk nie dat zo gezond is om iets op een batterij aan te sluiten is aangezien ge die dingskes vanboven dan moet openzetten
allee bij mij toch

_________________
beetle ragtop 1958 old school
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Herbie53
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 5072
Woonplaats: 9340 lede ovl

BerichtGeplaatst: Wo Jul 12, 2006 12:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die koelkast is origineel westfalia is dus best geschikt op 12V probleem is enkel dat als je enkele dagen stil staat dat dan de batt leeg is als je maar enkele uren stil staat is dat geen enkel probleem dat kan de batt aan aan
vandaar de bedoeling van een druppellader om de batt terug bij te laden ondertussen

_________________
1302LS cabrio 1970
T2b 1977
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
FilipDP
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 8-5-2005
Berichten: 329
Woonplaats: Nijlen

BerichtGeplaatst: Vr Jul 14, 2006 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als je toch bezig bent met ombouw naar 2de circuit enzo zou ik een lader kopen die speciaal voorzien is voor in campers. Deze hebben daarvoor voorziene laadkarakteristieken met veranderlijk spannings en stroomverloop, Ze kosten wel iets meer dan de gewoon batterijladerkes van den aldi, maar dan heb je ook wel wat.

Grtz

Filip
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KeverCox




Geregistreerd op: 27-9-2006
Berichten: 9
Woonplaats: WAVRE WB

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 12:14 am    Onderwerp: druppellader Reageer met quote

Hallo Herbie53, die druppellader zoals de naam het zegt dient enkel om de batterij bij te laden indien nodig als deze blijft staan zonder gebruikt te worden zoals bvb een auto die in een garage blijft staan of een traktor grasmaaier tijdens de winter ezv. In jouw geval zou het dan beter zijn een gewone batterijlader aan te koppelen maar dit is niet goed voor uw batterij en de lader denk ik omdat de frigo aangekoppeld blau-ijft en stroom afnbeemt (ik heb altijd horen zeggen dat de batterij moet los gekoppeld zijn tijdens het laden om schade te vermijden aan aangekoppelde toebehoren of onderdelen). In jouw geval heb ik een redelijk voorstel, kijk naar bijgevoegde foto. Wil je meer inlichtingen stuur me dan een e-mail en ik zal je antwoorden (geedee1966@gmail.com) MVG.
_________________
Laat onze keverkes maar rijden
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Splitpersonality



Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 28-11-2006
Berichten: 66
Woonplaats: Bornem

BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 9:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Herbie53,

Ik ben nog niet zo lang op het forum en ik zie nu pas je bericht.


De druppelladers zijn daar in principe op voorzien. In de meeste mobilhomes zit er wel eentje in, als je op een standplaats of camping staat laden je batterijen weer op, maar je kan alles wel gebruiken. In mijn T2bus zit er ook een in en we doen het al jaren zo. Nu we een mobilhome hebben is het ook zo en ik heb net ontdekt dat er ook druppelladers zijn op zonnecellen. Gewoon tegen je voorruit plakken als je stilstaat en je batterijen laden heel langzaam weer bij.

Als je van de geburen van Turnhout bent, stap dan de campercenter eens binnen. Of zie eens op www.campercenter.com, download hun brochure, daar staat de uitleg ook op of kijk bij hun produktinfo of technische fiches.

succes

_________________
There's more fish in the sea...

T1 van 1967 11 window (starting project)
T2b van 1979 minibus 9 personen (daily driver)


www.m-t.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Herbie53
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 5072
Woonplaats: 9340 lede ovl

BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

thanks voor de info
_________________
1302LS cabrio 1970
T2b 1977
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group