www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Mei 04, 2024 11:39 pm
zweden
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fons
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 6-11-2004
Berichten: 268
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 1:41 pm    Onderwerp: zweden Reageer met quote

In navolging van verschillende forumleden heb ik begin augustus ook het besluit genomen van een vw'tje in zweden te gaan halen. Gezien de redelijke prijzen en de goede staat van de zweedse kevertjes leek het mij plezant om als vakantietripken terug te komen met nen echte 'svenska bubbla'. Na goeie raad van DVF'er Tim ben ik 26 juli vertrokken richting Stockholm samen met mijn vriendin Liesbeth.
Op voorhand had ik al een 14 tal auto's gevonden, maar na heel wat gemail en ander gedoe, kreeg ik weinig of geen reactie van de zweden. Blijkbaar hebben die mensen nog altijd liever dat ge ze in persoon belt. Dus eens in stockholm aangekomen heb ik serieus rondgetelefoneerd. Dat gaf af en toe wel hilarische taferelen wanneer ge bij nen ouden vw freak terecht komt die echt geen een woord engels spreekt. Wreed ambetant om die mens dan duidelijk te maken dat ge zijnen auto wel ziet zitten. Uiteindelijk kwamer er van die 14 auto's 9 goede uit de bus. De andere 5 waren ofwel verkocht of toch nie echt mijn goesting.
Natuurlijk was het nie echt mogelijk om alle 9 karretjes te gaan bezien, dus der moest uit geselecteerd worden. Na een paar dagen Stockholm bezichtigd te hebben (wat trouwens een wreed schone stad is) hebben we besloten naar slechts 3 wagens te gaan kijken. De andere 6 waren gewoon te ver van stockholm verwijderd en als ge weet dat het openbaar vervoer ginder redelijk duur is (voor 400km trein reizen betaalt ge gemakkelijk 60 euro voor 2 man) hebben we toch maar besloten om de dichtste te gaan bezien.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Fons
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 6-11-2004
Berichten: 268
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 1:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer genoeg was de eerste kever die we gingen bezichtigen net verkocht een uur voor de afspraak. Heel de trip dus voor niks gemaakt, gelukkig was de natuur (omgeving Djurö) ginder wreed schoon en hebben we er nog wa van kunnen genieten.

Na deze iet of wat kale reis zijn we direct teruggekeerd naar Stockholm om zo rap mogelijk de trein naar Örebro te pakken. Ginder stond ons tweede karretje te wachten.
Hier hadden we meer succes. De wagen was van een jong meisken die de hem moest verkopen van haar pa wegens verhuis.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Fons
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 6-11-2004
Berichten: 268
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 1:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De kever zag er goed uit, reed goed en 't meisken leek mij eerlijk (en zelfs niet onknap), dus de beslissing was genomen: met deze beauty zouden we naar huis rijden.

Zo gezegd zo gedaan, een uurtje of twee daarna waren we al op weg naar België. Lang hebben we het niet volgehouden. Die 6V lichtjes volstaan echt wel niet op de zweedse donkere baan, dus vlug geparkeerd, tentje opgeslagen en overnachten.
De volgende morgen lekker 'fris' terug de weg op. Onderweg serieuze regenvlagen op ons dak gehad. De kever was ineens gedoopt. Gelukkig waren alle rubbers in redelijke staat en kwam er niet al te veel water binnen (enkel wat vocht in handschoenenkastje).
Gereden van half acht 's morgens tot 22u30 's avonds en opnieuw overnachten. Deze maal in de buurt van Hamburg.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Josvandegalaxy
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 1477
Woonplaats: Wanzele

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 1:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

propeurrr, zoiets wil ik ook wel nog is doen Cool
_________________
praise the lowered...

sure, volkswagen made cars after 1967, but who cares???

http://josvandegalaxy.skynetblogs.be

proud member of the M!LF
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Fons
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 6-11-2004
Berichten: 268
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De volgende dag van van 5u30 tot 11u30 gereden en thuis waren we!! Toch wel opgelucht en content, want zo'n tripken van 1700 km tegen 90 km per uur, 't is nie om te lachen geloof me.

In ieder geval was het een zalig avontuur waar we van genoten hebben. Zeker nen aanrader voor iedereen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Ernesto
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 17-12-2005
Berichten: 119

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mooie kever zeg!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Celf
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 31-3-2005
Berichten: 5025
Woonplaats: Westmeerbeek (regio Aarschot)

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 2:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het even bij reisverslagen gezet Wink

Wel tof gevonden zo! Op vakantie naar zweden en met een kevertje terug naar huis Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pogo the monkey
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 716
Woonplaats: oppuurs

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 2:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en klopt het nu dat de prijzen daar goedkoper zijn?
_________________
split 11 window '67
2 x K70 '71 (verkocht)
spaarkever '69 (verkocht)
type 3 '69 (verkocht)
kever 1303 '74 (verkocht)
t2b '79 (verkocht)

check: www.facebook.com/deadboykustoms
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
obi844
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 14-10-2005
Berichten: 817
Woonplaats: West Vlaenders

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nice !!!

ziet er een heel proper dingsken uit zulle.

proficiat.

_________________
www.vw-airheads.be
http://vw-karmann-obi844.blogspot.com
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
masty
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 23-4-2006
Berichten: 1343
Woonplaats: hulst

BerichtGeplaatst: Ma Aug 21, 2006 2:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mooi!
succes dr mee Wink

_________________
*AL Smile HA*

www.masty-tattoo.com
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group