www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Jul 27, 2024 3:28 am
oldtimer verzekering wat mag??
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rwe36




Geregistreerd op: 26-7-2006
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 8:01 pm    Onderwerp: oldtimer verzekering wat mag?? Reageer met quote

ik zou mijn kever graag oldtimer verzekeren maar wanneer mag ik dan rijden en hoever?
op de keuring zeiden ze mij alleen naar meetings en terug klopt dit?
en als ik naar de garage moet moet ik hem dan op ne remork zetten fzo.
ik dacht altijd da ge meer mocht als alleen nr meetings en trug

grtss R
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
k4
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 5-1-2004
Berichten: 1719
Woonplaats: lier

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 8:17 pm    Onderwerp: oldtimer Reageer met quote

Hier staat de volledige uitleg.

http://www.bfov.be/nl_0409/faq/faq_nl_01.html

_________________
beter nooit dan te laat
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
danimieghem



Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

... en daarop afgaande, denk ik dat een rit naar en van de garage misschien als proefrit wordt gezien als je wat geluk hebt. Er kan moeilijk van uit gegaan worden dat iedereen zelf alles aan zijn of haar oldtimer kan doen of herstellen of zelfs onderhoud doen.

Maar je zit inderdaad heel beperkt !

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zelensis
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 80
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 370
Woonplaats: Tervuren

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 8:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In princiepe is dit ook zo.
Met een oltimer verzekering mag je rijden naar alle meetings die je maar wil hoe ver en hoe laat maakt dan niet echt uit.
Een uitzondering hierop is dat je een testrit mag maken in een straal van 25Km rondom de plaats waar je je kever stalt, deze testrit is wel enkel toegelaten op voorwaarde dat je kan aantonen dat je dit doet om naar een meeting te gaan.

_________________
Zelensis pages.
http://www.vwluchtpompers.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
ide
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 16-5-2005
Berichten: 1031

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die gast van ons verzekeringen is hier een maand geleden geweest. En heb hem eens het één en ander gevraagd. Volgens hem is het niet de plaats waar hij staat, maar de plaats waar je domiciliering is die telt voor die straal van 25 km!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Celf
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 31-3-2005
Berichten: 5025
Woonplaats: Westmeerbeek (regio Aarschot)

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 8:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onthoud enkel goed dat de verzekering los staat van de wetgeving!

Het kan zijn dat je van u verzekering bijvoorbeeld in een straal van 50 km mag rondrijden (gewoon voorbeeldje hè Wink), maar de wetgeving blijft 25 km... en als ge een accident krijgt, zal de wet de bovenhand hebben Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Dinky
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 13-8-2004
Berichten: 343
Woonplaats: Brasschaat

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Volgens hem is het niet de plaats waar hij staat, maar de plaats waar je domiciliering is die telt voor die straal van 25 km!


Domiciliëring van de verzekering dus?
Dan mag ik momenteel nie buiten komen mé de kever, want hij is verzekerd in Begijnendijk en staat gestald en ingeschreven in Brasschaat. Daar zit ongev. 50km tussen dus als het dan mé de verzekering te maken heeft mag ik nie buiten komen?
Hij moet waarschijnlijk nog maar ene keer buiten komen om naar mijn nieuwe woonst met garage te rijden en dan gaat hij klaargestoomd worden voor zijn volgende leven. Als da volgende leven dan gaat beginnen zal hij op dagelijkse platen gezet worden waarschijnlijk.

_________________
Greetz,
Sven

Kever 1300 1972
Kever 1200 1982 Silver Bug
Passat 3BG 2005
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
danimieghem



Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Vr Sep 08, 2006 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ide schreef:
Die gast van ons verzekeringen is hier een maand geleden geweest. En heb hem eens het één en ander gevraagd. Volgens hem is het niet de plaats waar hij staat, maar de plaats waar je domiciliering is die telt voor die straal van 25 km!


andere verzekeraar zoeken Mr. Green

Het staat duidelijk vermeld in de tekst die K4 heeft aangehaald, dat er geen specificatie staat in de wet omtrent waar die straal berekend wordt, dus daar is geen achterdeurtje aan, maar een grote stalpoort !

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2006 11:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Celf schreef:
Onthoud enkel goed dat de verzekering los staat van de wetgeving!

Het kan zijn dat je van u verzekering bijvoorbeeld in een straal van 50 km mag rondrijden (gewoon voorbeeldje hè Wink), maar de wetgeving blijft 25 km... en als ge een accident krijgt, zal de wet de bovenhand hebben Wink
Idd, of als ze u tegen houden buiten die 25 km of in den donkeren...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
pepe
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 25-12-2003
Berichten: 659
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2006 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

zelensis schreef:
Met een oltimer verzekering mag je rijden naar alle meetings die je maar wil hoe ver en hoe laat maakt dan niet echt uit.
Een uitzondering hierop is dat je een testrit mag maken in een straal van 25Km rondom de plaats waar je je kever stalt, deze testrit is wel enkel toegelaten op voorwaarde dat je kan aantonen dat je dit doet om naar een meeting te gaan.

@ zelensis: datgene wat jij hier aanhaalt heeft betrekking tot de wetgeving ivm oldtimers en is niet vanzelfsprekend altijd van toepassing op de verzekering! In principe kan elke verzekeraar zelf zijn voorwaarden van de polis bepalen. Die voorwaarden kunnen verschillend zijn bij de verschillende maatschappijen. Sommigen zullen bv stellen dat je wagen een O-plaat dient te hebben (en dan moet je idd de wetgeving betreffende oldtimers naleven!), bij anderen is dit geen voorwaarde, maar kan je perfect je wagen met een gewone nummerplaat (en volledige TC) verzekeren. Het kan bijvoorbeeld wel zijn dat er in de verzekeringspolis een aantal andere beperkingen staan, bv het niet gebruiken van de wagen voor woonwerkverkeer of het bezitten van een andere wagen (niet-oldtimer).

Voor alle duidelijkheid: inschrijving bij de DIV (en TC) en verzekering hebben op zich niets met elkaar te maken!

in 't kort samengevat:

Inschrijving DIV: ofwel als gewone wagen en dus jaarlijks TC, ofwel als oldtimer (> 25 jaar) met éénmalige beperkte TC. Ingeschreven als oldtimer krijg je een O-plaat, dien je een oldtimerverklaring te ondertekenen en je te houden aan de verkeerswet ivm oldtimers.
Verzekering: dient enkel om jezelf en derden te beschermen tegen schade en heeft in principe niets te maken met de oldtimerwetgeving. Er bestaan heel wat verz. maatschappijen die oldtimer of classic car polissen aanbieden, elk met hun eigen voorwaarden (lees: beperkingen)

@rwe36: waarom je Kever inschrijven als oldtimer? Zelf zou ik eerder opteren voor een gewone inschrijving. Als je wagen technisch in orde is (een als oldtimer ingeschreven wagen zou dat trouwens ook best altijd zijn...) kun je hem gewoon laten keuren en heb je geen last van de beperkingen van de oldtimerwetgeving. Trouwens, of je een wagen ouder dan 25 jaar nu inschrijft abij de DIV als oldtimer of niet, voor de verkeersbelasting maakt dit toch geen verschil uit (je betaalt altijd iets van een 27 Euro...) Ik veronderstel ook dat je Kever niet je enige wagen is? Indien dit wel het geval zou zijn schrijf je hem best toch gewoon in ipv een O-plaat te nemen. Je zal trouwens dan ook waarschijnlijk geen verzekeringsmaatschappij vinden die je een oldtimer of classic car wil geven...

hopelijk heb je hier iets aan...

mvg,
PP
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group