www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 2:24 pm
Kevermotor vervangen door andere voor extreme project
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cabrioke1980




Geregistreerd op: 23-3-2005
Berichten: 15
Woonplaats: wemmel

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 8:44 pm    Onderwerp: Kevermotor vervangen door andere voor extreme project Reageer met quote

hallo,
k zag op kapaza een crosskever staan met een honda 2,0 L motor...
Zelf heb ik een kas, chassis,... die ik in de toekomst wil ombouwen tot een extreme baja...
Hoe krijgen ze die hondamotor erin? k denk niet dat honda achterliggende motors heeft.. dus hebben ze fameuze aanpassingen moeten doen ...
Normaal is dit toch onmogelijk ...anders heb je 5 achteruitversnellingen en 1 vooruitversnelling en dat lijkt me een beetje stom om te crossen Smile

Ik ben bereid om in men projectver te gaan ...motor in cabine,... is zelfs niet verboden Smile
Ik wil gewoon maximum power Smile
Ideetjes zijn zeker welkom Smile
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Noorman
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 28-9-2005
Berichten: 1847
Woonplaats: Brugge, ergens op de Astridlaan...

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 8:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

extreem idee: leg uwe moteur in zijn lengte net achter de voorstoelen, dan kunde dat doen passen op uwe boite zodat je 5 vooruit en 1 achteruit hebt... en het is een perfecte verdeling voor het gewicht. (middenmotor)
gewoon idee: ja kan ook denk ik je differentieel. omdraaien?

greetz

Noor
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
cabrioke1980




Geregistreerd op: 23-3-2005
Berichten: 15
Woonplaats: wemmel

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 9:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het idee van de motor in de cabine leek me inderdaad de beste oplossing ... alleen is het me niet zo duidelijk hoe het allemaal zal uitvallen met die boite enz...
Kmoet zeggen mijne kever staat in een schuur en k heb geen zicht op de mechanische mogelijkheden 'als je begrijpt wa ik bedoel' Smile

het zou leuk zijn mochten jullie er een (paint)schetsje bij maken Smile

Binnen dit en enkele weken zou ik eraan moeten beginnen , eerst mijn golf cabrioke afwerken zodat ik het uit men garage kan pieren Smile

ps: op kapaza is het een 1800 nissan en geen 2,0 honda ( dat zal ergens anders geweest zijn )
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Noorman
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 28-9-2005
Berichten: 1847
Woonplaats: Brugge, ergens op de Astridlaan...

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Noorman schreef:
extreem idee: leg uwe moteur in zijn lengte net achter de voorstoelen, dan kunde dat doen passen op uwe boite zodat je 5 vooruit en 1 achteruit hebt... en het is een perfecte verdeling voor het gewicht. (middenmotor)
gewoon idee: ja kan ook denk ik je differentieel. omdraaien?

greetz

Noor


ik zsal mezelf wat moeten verbeteren, a&ls je de motor in de lengte legt net achter de voorstoelen, kan je je boite 180° draaien, maar dan moet je je bevestigingen aanpassen, je koppelingskabel zal ook aan de andere kant liggen, en je moet zowieso je diff omdraaien dan....

moest ik nog iets vergeten zijn mannen, laat et weten eh Laughing

ps nu geen tijd om een paintschetsje te maken, ik ga straks eens gaan uitzetten Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 9:16 pm    Onderwerp: motor Reageer met quote


_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Noorman
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 28-9-2005
Berichten: 1847
Woonplaats: Brugge, ergens op de Astridlaan...

BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 9:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dank u dirk, inderdaad zoiets dat ik bedoel Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
joma660




Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 49
Woonplaats: malle

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 1:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb meegewerkt met r power met het inbouwen van de honda v tec motor in de crosskevers. Als je een v tec motor wil inbouwen moet je zeker al gebruik maken van een busbak want een keverbak is niet sterk genoeg. De v tec motor draaid linksom en men had al geprobeerd met een ander speciaal gemaakt pion kroonwiel maar dat ging stuk en was duur. Een tussenbak bracht de motor verder naar achter met slechte stuureigenschappen als gevolg. Toen kwamen we op het idee om de motor rechtsom te laten draaien. We hebben heel de nokkenastiming uitgemeten en dat ging. Dan moest heel de dristributie veranderd worden. Het moeilijkste was de oliepomp. Aan de eerste ben ik een hele week bezig geweest. Deze staat exentris en moest net anderom komen. Hiervoor moest het huis uitgekotterd worden en een ander binnestuk dat net andersom gemaakt was hierin gemonteerd worden. Het oliepompdeksel moest opnieuw gemaakt worden met de oliekanalen in spiegelbeeld. De waterpomp daarentegen moest vanwege de vorm van de schoepen in de originele richting blijven draaien. Dit vergde de plaatsing van een extra looprol. Ook moest de aandrijfrol voorzien worden van een rubberbekleding vanwege het doorslippen. De nokkenastandwielen werden vervangen door 2 verstelbare. In de zuigers moesten de uitsparingen van de in en uitlaatklep net andersom gefreesd worden omdat deze omgekeerd gemonteerd worden. De eerste motor was een enorm werk maar het resultaat was fenomenaal met meteen een winningmotor toen we hem nu zo'n 8 jaar geleden ingebouwd hebben. 3 jaar na elkaar een rijder van het team NK kampioen en 5 jaar na elkaar euregio kampioen. De motor is nu geevolueerd naar zo'n 260pk maar moet het al zo'n 3 jaar afleggen tegenover onze nieuwste creatie, de suzuki hayabusa motor waarin we momenteel bij de 1300cc motor aan 238pk zitten. Je moet maar eens kijken op de website van r power.
R.Power Motorsport Engineering & Development.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cox1.2TP
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 3343
Woonplaats: wijchmaal

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 4:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

tis nie omdat uwe motor achteraan ligt dat ge 5 achteruit en 1 vooruit hebt hé, boite ligt toch ook anders om. Vraag maar is aan de mannen met de sub-motors.
_________________
Barn Member
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Ome Sander
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 13-12-2005
Berichten: 897
Woonplaats: Soest, NL

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij een keverbak is het dif zo om te draaien natuurlijk. Anders zou een formule Vee 4 versn. achteruit hebben. En wat dacht je van de 914?
Maar weet waar je aan begint!!!

_________________
Nee, hoor! Ik zit niet in een ontkenningsfase!
stukkie meerijden?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cabrioke1980




Geregistreerd op: 23-3-2005
Berichten: 15
Woonplaats: wemmel

BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey, alvast bedankt voor al jullie reacties Smile

K ben op de site van r power gaan kijken maar heb niet direct iets teruggevonden van het motor concept...
desondanks is 238 pk met een minimum gewicht ( aangezien motomotor ) niet mis Smile

K heb nog wat tijd om na te denken en het zal me allemaal wat duidelijker worden als men kevertje in het oogzicht staat...

Allesinds is het leuk om te weten dat het niet onmogelijk is ook al besef ik dat het een helse karwij zal zijn om de ombouw met succes te doorstaan:-)

Om maar niet over de € te spreken dat het met zich zal meebrengen Smile

Wat bedoel je met " wat dacht je van de 914" ome sander?
Toevallig iets in voorraad?

Omdat ik een baja wil bouwen zit ik ook te denken om het chassis 'drastisch' van de grond te krijgen...
Aan de hand van een eigen ontwerpje zou het geen probleem zijn de voorkant te verhogen maar achteraan lijkt me dat niet zo simpel...
Ik heb al gelezen dat dit op simele wijze mogelijk is maar heb men twijfels over het 'sterkte' verschil... alé... zullen de aanpassingen niet leiden tot een verzwakte as Rolling Eyes ... Bovendien moet mijn bajake pakken hoger Smile Twisted Evil dan de meeste anderen... heb al een fototje gezien van een americaanse zot die daarin was geslaagt, ook hij had een volledig aangepaste vooras gemaakt.... ( is niet dezelfde als deze foto's maar dit is +/- het resultaat dat ik zou wensen te bekomen ... k geef toe , ts geen zicht maar tis wel fun Smile

Eventjes ter verduidelijking: k ben geen keverfreak Embarassed ...in de zin dat ik momenteel heel weinig over de techniek van de kever weet... k heb altijd al een liefde voor de kever gehad ( oa. dankzij herbie.. denk ik ) .
K heb wel automechanica gestudeerd en sta bekend voor men vindingrijkheid Smile Wink
Vandaar dat ik wel eens wil proberen om van men kevertje ( die nu zo'n 6 jaar is opgehokt) iets origineels te maken Smile

Iemand een ideetje hoeveel je mag vragen voor een 1300 motortje?
k ben waarschijnlijk van plan het volledig en deftig te reviseren/polieren/... alvorens van de hand te doen...
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group