www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 11:29 pm
past da ?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
WuLLe



Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 65
Woonplaats: Lo-Reninge

BerichtGeplaatst: Do Nov 30, 2006 9:07 pm    Onderwerp: past da ? Reageer met quote

Ik speel met het idee om voor mijn nieuwjaar een iets zwaardere motor in mijn 1200 te plaatsen... Het is een kever uit 1962 met korte boite...

Ik had er graag een 1600 in geplaatst en ik weet dat ik wel enige zaken zal moeten gaan aanpassen.
Dat ik van 6v naar 12v zal moeten omzetten is zo geen probleem, maar past een 1600 op mijn boite ? of wat moet er daarvoor juist aangepast worden?
Moet ik nog met andere zaken rekening te houden?

Alvast bedankt

WuLLe
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Tom007
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 13-1-2005
Berichten: 2319
Woonplaats: Ekeren

BerichtGeplaatst: Do Nov 30, 2006 10:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bij mijn weten niet, inhangen en rijden... correct me if I'm wrong
_________________
Let The Legend Continue...


--------------------
1200 '75
Ovaal Deluxe '53
T1 13 window Splitbus Deluxe '67 , 2110cc)
T2b panel '78
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
VintageSpeed
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-7-2005
Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)

BerichtGeplaatst: Do Nov 30, 2006 11:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

euhh is wel behoorlijk wat werk hoor!

Het vliegwiel van het 1600 motorblok heeft een andere vertanding en is groter dan van je 1200 6V dus moet je ofwel het versnellingsbakhuis uitfrezen, ofwel je 6V vliegwiel (109 tanden geloof ik) overbouwen op je 1600 motor. In ieder geval moet je op de 12 volt starter die je overbouwt een speciale bushing opzetten, zodat deze past in de 6volt versnellingsbak. En als je het 6V vliegwiel houdt, heb je die bushing niet meer nodig maar in principe een 'hybride' 12volt starter, die dus een 6volt vertanding heeft. In de laaste situatie laten de meesten de 6V starter zitten, die leeft dan nog wel redelijk wat jaren hoor...

een 'goede' 12V conversie is ook behoorlijk wat werk! Denk maar aan binnenverlichting, meterverlichting, kop-, pinker- en achterlichten, spanningsregelaar onder de bank, batterij, ruitenwissermotor, claxon, pinkdoos, grootlichtschakelaar, 4pinkersrelais ook dacht ik, starter. De rest zit normaal al op je 1600blok (dynamo/alternator, cut-off, chocke in 12V)

_________________
62rag & 65split
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Do Nov 30, 2006 11:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

VintageSpeed schreef:
euhh is wel behoorlijk wat werk hoor!

Het vliegwiel van het 1600 motorblok heeft een andere vertanding en is groter dan van je 1200 6V dus moet je ofwel het versnellingsbakhuis uitfrezen, ofwel je 6V vliegwiel (109 tanden geloof ik) overbouwen op je 1600 motor. In ieder geval moet je op de 12 volt starter die je overbouwt een speciale bushing opzetten, zodat deze past in de 6volt versnellingsbak. En als je het 6V vliegwiel houdt, heb je die bushing niet meer nodig maar in principe een 'hybride' 12volt starter, die dus een 6volt vertanding heeft. In de laaste situatie laten de meesten de 6V starter zitten, die leeft dan nog wel redelijk wat jaren hoor...

een 'goede' 12V conversie is ook behoorlijk wat werk! Denk maar aan binnenverlichting, meterverlichting, kop-, pinker- en achterlichten, spanningsregelaar onder de bank, batterij, ruitenwissermotor, claxon, pinkdoos, grootlichtschakelaar, 4pinkersrelais ook dacht ik, starter. De rest zit normaal al op je 1600blok (dynamo/alternator, cut-off, chocke in 12V)




yep deeze uitleg klopt als een bus Wink
kant niet beter zegge

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Ome Sander
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 13-12-2005
Berichten: 897
Woonplaats: Soest, NL

BerichtGeplaatst: Do Nov 30, 2006 11:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ook niet! Very Happy
_________________
Nee, hoor! Ik zit niet in een ontkenningsfase!
stukkie meerijden?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ratbak
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

idd..
enkel een 6v vliegwiel past niet op een 12v krukas,dat is een andere pasvorm! best is enkel de starterkrans laten overzetten..
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

ratbak schreef:
idd..
enkel een 6v vliegwiel past niet op een 12v krukas,dat is een andere pasvorm! best is enkel de starterkrans laten overzetten..


want da frezen , gij kunt da weten he Mr. Green

zo veel krullen seg Very Happy

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Denzel
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 19-3-2006
Berichten: 221
Woonplaats: Diepenbeek

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 10:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

thx
ik ben dat ook van plan een 1600cc of nog iets zwaarder erin te steken
ook bedankt voor de uitleg Wink

_________________
Member of te Bug Brothers
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 93
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Denzel schreef:
thx
ik ben dat ook van plan een 1600cc of nog iets zwaarder erin te steken
ook bedankt voor de uitleg Wink


ik weet anders nog ietsje zwaarder liggen !...Type 4 2.7lit,.. 340pk & bijna evenveel koppel !... Wink

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

als je nog zwaarder als die 1600 gaat..zou ik een andere boite steken...
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group