www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 7:13 pm
restoratieproject kever ovaal 1953 foto's op web
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maesdieter1



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 18-12-2008
Berichten: 52

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 7:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, normaal geen chroom rond de asbak, geen chroom luidsprekergril, geen chroom bumpers, koplampringen en wieldoppen.
kleur moet eigelijk jupiter gray zijn. Er is in het verleden al veel 'aangepast' aan de auto. Wel nog origineel : geen sierstrips, geen chroom rond de ruiten ook niet rond de ruitkaders in de deuren, zwart stuur en bedieningsknoppen, geen chroom aan de treeplanken, een kleine hemel, alleen het midden dak. geen bekleding rond de achterramen, alleen panelen, slechts één zonneklep, nog originele en verassend goed werkende kabelremmen, nietgesyncroniseerde 'lange' versnellingsbak, repro pijlpinkers en een goed werkende 6 volt installatie met repro kabelboom. Ergens moest ik een keuze maken, dan maar kleur L11 die voor 1953 wel bestond en zo weinig mogelijk chroom. kwestie van het geen trieste aanblik te geven, maar dat is een persoonlijke keuze. Anderen hadden hem misschien terug in het mat grijs gebracht.

Het interieur wordt nieuw gemaakt door Rene van Brunschot in kevermagazijn te nederland. De zetels komen in bruin cord, als model bril stoelen, zonder biezen aan de rand, eenvoudige deurpanelen met twee overlangse stiknaden, geen zakjes en geen asbakken achteraan. kattebak wordt wel bekleed, ook voor een beetje geluidsisolatie. Zetels staan vast op de bodem met twee vleugelmoeren, stoelsteunen zijn ook zwart. (origineel was het interieur grijs/zwart visgraad ) Geen armsteunen aan de deuren, zwart rubber matten op de vloer.

de originele motor, met kapot drijfstanglager wordt netjes bewaard, er zit nu een jongere kevermotor in, periode 1963 34 pk, deze heb ik volledig gereviseerd op de kop kunnen tikken in duitsland, buiten krukkas, bovenbouw en carter is alles nieuw, draait als een naaimachientje

en passant een vraagje, wat ligt er als bekleding in de koffer vooraan ?
en waar vind ik nog een deksel dat op de 6 volt accu zit, onder de spanband ?

webside kevermagazijn die het interieur maakt :

http://www.kevermagazijn.nl/afgeronde_projecten

uiteindelijk weer een ovaaltje gered, weer ééntje meer dat een nieuw leven krijgt
Dieter

_________________
ovaal 1953 1-0468323
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
maesdieter1



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 18-12-2008
Berichten: 52

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 8:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal de body nummers eens plaatsen, chassis = 1-0468323

ondertussen ook veel info bekomen via the samba.com op hun ovaal forum

Dieter

_________________
ovaal 1953 1-0468323
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

maesdieter1 schreef:


en passant een vraagje, wat ligt er als bekleding in de koffer vooraan ?
en waar vind ik nog een deksel dat op de 6 volt accu zit, onder de spanband ?

webside kevermagazijn die het interieur maakt :

http://www.kevermagazijn.nl/afgeronde_projecten

uiteindelijk weer een ovaaltje gered, weer ééntje meer dat een nieuw leven krijgt
Dieter


bij mij hing in de voorkoffer origineel een soort geluidsdemping geplakt met daarover een soort zwart karton , heb zo een karton bij bbt gekocht en dat er terug ingelegd .
die geluidsdemping heb ik achterwege gelaten , heb al 1 keer al die lijm der moeten afdoen Very Happy
mijne ovaal is wel van 56 dus weet niet of der verschil op zit.

zo een deksel voor op de batterij moet te vinden zijn , zet het hier bij gevraagd of mail eens naar bbt ?
miss dat ik der nog eentje teveel heb liggen , maar dan ga ik eens moeten zoeken .

voor het interieur een goede keuze , daar is mijne ovaal ook helemaal gedaan .
ben der nog steeds zeer tevereden over , stoelen zien der nog altijd nieuw uit Smile

grtz

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
bluethunder
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 17-4-2005
Berichten: 151
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 1:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In de koffer van mijn 53'er lag een bekleding van karton bestaande uit 3 aparte delen die aan elkaar geniet zijn,dit is naar het schijnt de originele manier,rene van brunschot kan dit ook leveren/maken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Busje komt zo!
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 89
Geregistreerd op: 21-3-2004
Berichten: 2388

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 2:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie kleur, ....ronduit ne ferme kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
raey
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 13-10-2006
Berichten: 3309
Woonplaats: stabroek

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 5:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

blykbaar al meerdere mensen tevreden van t kevermagazyn

waar kan je dat boek nog verkrygen???
nog veel resto fun met de ovaal!!! Wink

_________________
vw aircooled lover till the end !!!!!!

ovaal 56 ragtop

1300kever '73

apal auki
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
maesdieter1



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 18-12-2008
Berichten: 52

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 9:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

zal het aan Rene vragen,

identificatieplaatje achter reservewiel :


Fährgestell-Nr op dit plaatje is het zelfde wat op het chassis staat. Welk nummer telt officiel voor de keuring, dit plaatje of het chassis ?

Dieter

_________________
ovaal 1953 1-0468323
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bluethunder
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 17-4-2005
Berichten: 151
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

De nummer op de chassis balk is de officiële, al kijkt men soms enkel naar het plaatje.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
bluethunder
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 17-4-2005
Berichten: 151
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb jij ook een geboorte certificaat van uw wagen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
maesdieter1



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 18-12-2008
Berichten: 52

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 18, 2009 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zo'n verbruind boekje, uit de DDR waarop de opeenvolgende eigenaars staan. Of dit van VW zelf afkomstig weet ik niet, ik denk eerder een DDR eigendomsbewijs, in ieder geval was het voldoende om een 705 vignet te kunnen verkrijgen voor inschrijving, alvast voor oldtimer. En als oldtimer ingeschreven kan ik nog altijd na een jaartje tot classic overgaan ( na een testkeuring ). Dit hebben we met onze 1942 jeep ook gedaan, dan kan je onbeperkt overal en altijd rijden, de verzekering kost toch het zelfde, alleen heb je een normale nummerplaat en de jaarlijkse keuring. Deze keuring is bij onze jeep minder streng.

Zijn oude ( duplicaat) certificaten nog mogelijk aanvraagbaar bij VW ?

Dieter

_________________
ovaal 1953 1-0468323
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 6 van 10

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group