www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 10:45 pm
Probleem: choke, carbu...

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
witteke



Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 27-3-2005
Berichten: 63
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 9:26 am    Onderwerp: Probleem: choke, carbu... Reageer met quote

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen...

Mijn kever start zonder problemen en draait dan stationair, maar volgens mij al veel te hoog. Maar bon, voorlopig ni zo'n probleem.
Wanneer ik begin te rijden, alles nog ok.
Als ik nog maar begin af te remmen om een bocht te nemen, vertraagt die motor en valt stil. Dus ik moet elke keer weer starten na elke bocht of ik moet die dmv mijn tweede vitesse terug in gang laten schieten, owv de snelheid die ik nog heb in de bocht...
Niet direct een ontspannende manier van rijden!!

Ik veronderstel dat dat iets met mijn carburator te maken moet hebben, en/of mijn choke...
Dat tandwieltje links van mijn carburator dat aangekoppeld zit op die choke zit zo los als iets.
Kan dat daar ies mee te maken hebben?

Alvast bedankt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
zündfolge 1432
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 2-11-2004
Berichten: 389
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

als ie dat ook doet met warme motor dan denk ik dat uw onsteking niet goed staat of misschien ergens een bougiekabel die verlies geeft. Kan ook zijn dat vervroeging niet goed werkt.
_________________
If Ted Kennedy drove a Volkswagen, he'd be president today.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
David
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 684
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 10:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfde probleem gehad. Was bij mij combinatie van verschillende factoren.

Ontsteking en carburator goed afstellen, checken of hij nergens valse lucht trekt. En vacuüm testen (op stroomverdeler zit een ronde, redelijk platte schijf. Met een klein slangetje verbonden aan carburator. Trek dit slangetje los van carbu en zuig eraan. Als deze werkt, zie je binnen de stroomverdeler het vlak bewegen en kan je niet verder zuigen->vacuüm)

_________________
1200L '77 dakotabeige
1200L '76 lofotengroen - verkocht -
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
golfke1
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 5-3-2006
Berichten: 297
Woonplaats: otegem

BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 6:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb net hetzelfde probleem.maar als de motor warm heeft, is het iets beter.hij draait dan redelijk hoog op ralenti, bij het remmen drait hij dan normaal maar 1 keer gas geven en hij draait terug hoger in toeren.dus ik dacht ook eerst aan de choke maar weet het niet zeker.
_________________
old volkswagens never die, they just get lower!!!

een vw verliest geen olie, hij bakent zijn terrein af!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Herbie53
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 5072
Woonplaats: 9340 lede ovl

BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kheb dat ook gehad en bleek vuil te zijn in de carbu in het buisje dat normaal moet zorgen dat hij terug op relentie komt nen nieuwe carbu direct opgezet en probleem weg
_________________
1302LS cabrio 1970
T2b 1977
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
zündfolge 1432
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 2-11-2004
Berichten: 389
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2007 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou toch ne keer vervroeging goed nazien. Ne keer zuigen aan leiding die op vervroegingsdoos zit. Met draaiende motor moet je een verschil in toerental horen. Ook ne keer "vise platinee" checken. Misschien meteen vervangen samen met condensator (kost max 10 €)
_________________
If Ted Kennedy drove a Volkswagen, he'd be president today.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
witteke



Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 27-3-2005
Berichten: 63
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2007 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga jullie goede raad zeker volgen en hopelijk draait em dan terug gelek een naaimachientje

Maar zoals jullie kunnen lezen onder mijn ander onderwerp: Stroomverlies. Kan ik mijn kever zelfs na paar keer niet meer starten... Duidelijk ergens stroom verlies. Maar hoe begin ik daaraan... weet niet waar te beginnen.

Moest iemand mij met dit probleem ook kunnen helpen.... zijt ge serieus bedankt

Mercii
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Tom's vw
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 20-9-2004
Berichten: 482
Woonplaats: Kontich

BerichtGeplaatst: Vr Jan 19, 2007 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

je moet ook eens zien of je carb wel genoeg warme lucht krijgt.

de mijne viel een tijd geleden ook altijd stil, en bleek de automatische zomer/winterklep in de luchtfilter defect te zijn.

je kan best je ontsteking ook eens nakijken, en eens (voorzichtig) voelen aan je spruitstuk verwarming ofdat die nog wel warm komt!

Grtn
Tom

_________________
1302 Sumatragroen '72
Karmann Ghia Cabrio '67
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group