www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Wo Apr 24, 2024 9:59 pm
keuring met puma vooras
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
splitje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 681
Woonplaats: Herdersem

BerichtGeplaatst: Vr Aug 20, 2004 7:09 am    Onderwerp: keuring met puma vooras Reageer met quote

Weet er iemand waar dat beschreven staat dat er geen regelbare vooras onder u wagen mag zitten voor de keuring als dagelijks voertuig, lvast bedankt. Ben daarom vandaag afgekeurd en heb geen zin om die er terug vanonder te halen, zou het zeker eerst 100% moeten weten of dat juist is en dan.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
spaardingske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot

BerichtGeplaatst: Vr Aug 20, 2004 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

normaal mag hy er niet onderzitten en keuren ze er u voor af , meestal als je de puma helemaal op zijn hoogste zet doen ze niet moeilijk op de keuring , maar bij u dus wel precies ...
_________________
'59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87

Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Vr Aug 20, 2004 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er moet niet in het reglement staan dat ge geen regelbare vooras mag hebben, als ze alles wat niet mag moeten opschrijven zou dat een serieus naslagwerk worden Razz

Wat wel in hun reglement staat is dat het voertuig in originele staat moet zijn beschreven zoals in het PVG nummer op het gelijkvormigheidsattest.
Dus verbouwingen aan onderstel zijn niet toegelaten tenzij met TUV of CE gekeurde onderdelen geplaatst door een erkend installateur met attest van de uitgevoerde werken.

Kortom, voor de dagelijkse keuring moogt ge uw niet gekeurd made in Brazil puma asken eruit gooien en met je originele vooras gaan keuren.
Ik weet het, het is belachelijk maar wat doet ge er tegen?

Alternatief is een gewone vooras en verlaagde spindels steken, valt veel minder op dan die regelbare vooras.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
KeverJo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 457
Woonplaats: Melle

BerichtGeplaatst: Vr Aug 20, 2004 8:35 pm    Onderwerp: puma vooras Reageer met quote

Ik heb jaren met mijn VW Kever naar de keuring in Sint-Denijs-Westrem geweest en ze hebben nooit iets gezegd van mijn puma vooras.
Maar het is juist dat ze dan wel op de hoogste stand moet staan.
Keurders houden namelijk helemaal niet van verlaagde auto's.

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
De Lays
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 7-2-2004
Berichten: 2244
Woonplaats: Lubbeek - VLB

BerichtGeplaatst: Vr Aug 20, 2004 11:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ JHC : Dus Peter, als ik het goed begrijp, als ge ne kever hebt van voor '67 of met andere woorden eentje zonder gelijkvormigheidsattest hebt, dan kunnen ze u wettelijk gezien nikske doen voor uwe verlaagde vooras..... Question

En dan nog is een tchnische vraag... wa is nu uiteindelijk het beste da ge doet

1 Idea ne verlaagde vooras plaatsen bv Puma of iets anders

2 Idea andere spindels steken waardoor de kever ook lager ligt

Welke van de 2 is het beste, met in het achterhoofd houdende da ge misschien in de toekomst schijfremmen plaatst en da ge misschien toch zo veel mogelijk comfort wilt behouden???

Somebody Twisted Evil

Greeetz, de lays

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
keverzot
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 28-3-2004
Berichten: 1599
Woonplaats: Nijlen

BerichtGeplaatst: Za Aug 21, 2004 7:30 am    Onderwerp: re Reageer met quote

ik kan een verlaagde vooras kopen van iemand (8 cm lager) voor menen bay window (is een verlaste as, geene puma of regelbare) iemand daar ervaring mee?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Za Aug 21, 2004 10:22 am    Onderwerp: @ de lays Reageer met quote

Het voordeel van verlaagde spindels is dat je niet moet lassen aan de as zelf en vooral dat de ophanging origineel blijft; dwz; de veerweg wordt niet verkleind dus meer rijcomfort. Ik heb ook verlaagde spindels zitten maar met schijfremmen en 17" wielen heb ik problemen om te draaien. Ik heb de draaicirkel serieus moeten beperken omdat de ophangingsarmen tegen de binnenrand van de velgen schrapen bij het draaien.
Een mogelijke oplossing is spacers tussen de schijven en velgen steken ( zo'n 2 cm per kant ) maar dan wrijven de banden tegen de gardeboes. Dit ga ik nu verhelpen door een versmalde vooras te steken maar dat wil dus wel zeggen dat er toch weer aan de as gelast is wat dus wederom niet kan voor de keuring...
Het is dus een wikken en wegen wat je wil, draaicirkel, rijcomfort, goed voor de keuring,
Ik moet wel zeggen dat een superverlaagde kever mooi is maar niet prettig om te rijden. Liever iets hoger en een beetje rijcomfort maar ja, ieder zijn eigen keuzes hé.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
no_mans_land



Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 21-8-2004
Berichten: 90
Woonplaats: heist-op-den-berg

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dus ik geraak met een kever speedster van 61 met puma door de keuring???
_________________
MVG Dave

projectje stopgezet...
https://photobucket.com/albums/v420/no_mans_land/

komt iets anders in de plaats...
maar blijven VW trouw... (=
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
spaardingske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2004 10:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

das ni gezegt , ge kunt proberen 8 kanse van de 10 zegge ze er niks op ma as ge pech hebt kunde uwe orginele as weer steken

gewoon proberen zou ik zegge , de kever weer op normale hoogte zette en naar de keuring gaan .

grtz

_________________
'59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87

Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
panzer




Geregistreerd op: 12-7-2004
Berichten: 61
Woonplaats: Wuustwezel

BerichtGeplaatst: Wo Aug 25, 2004 1:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ge verlaagde spindels hebt en BRM velgen met 145 voorbanden hebt ge geen problemen zeker?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group