Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
splitje Flat4Free Verslaafde
Geregistreerd op: 22-12-2003 Berichten: 681
Woonplaats: Herdersem
|
Geplaatst: Vr Aug 20, 2004 7:09 am Onderwerp: keuring met puma vooras |
|
|
Weet er iemand waar dat beschreven staat dat er geen regelbare vooras onder u wagen mag zitten voor de keuring als dagelijks voertuig, lvast bedankt. Ben daarom vandaag afgekeurd en heb geen zin om die er terug vanonder te halen, zou het zeker eerst 100% moeten weten of dat juist is en dan. |
|
Naar boven |
|
|
spaardingske Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot
|
Geplaatst: Vr Aug 20, 2004 9:32 am Onderwerp: |
|
|
normaal mag hy er niet onderzitten en keuren ze er u voor af , meestal als je de puma helemaal op zijn hoogste zet doen ze niet moeilijk op de keuring , maar bij u dus wel precies ... _________________ '59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87
Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39 |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Vr Aug 20, 2004 7:04 pm Onderwerp: |
|
|
Er moet niet in het reglement staan dat ge geen regelbare vooras mag hebben, als ze alles wat niet mag moeten opschrijven zou dat een serieus naslagwerk worden
Wat wel in hun reglement staat is dat het voertuig in originele staat moet zijn beschreven zoals in het PVG nummer op het gelijkvormigheidsattest.
Dus verbouwingen aan onderstel zijn niet toegelaten tenzij met TUV of CE gekeurde onderdelen geplaatst door een erkend installateur met attest van de uitgevoerde werken.
Kortom, voor de dagelijkse keuring moogt ge uw niet gekeurd made in Brazil puma asken eruit gooien en met je originele vooras gaan keuren.
Ik weet het, het is belachelijk maar wat doet ge er tegen?
Alternatief is een gewone vooras en verlaagde spindels steken, valt veel minder op dan die regelbare vooras. |
|
Naar boven |
|
|
KeverJo Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 16-12-2003 Berichten: 457
Woonplaats: Melle
|
Geplaatst: Vr Aug 20, 2004 8:35 pm Onderwerp: puma vooras |
|
|
Ik heb jaren met mijn VW Kever naar de keuring in Sint-Denijs-Westrem geweest en ze hebben nooit iets gezegd van mijn puma vooras.
Maar het is juist dat ze dan wel op de hoogste stand moet staan.
Keurders houden namelijk helemaal niet van verlaagde auto's. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
De Lays Flat4Free Junkie
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 7-2-2004 Berichten: 2244
Woonplaats: Lubbeek - VLB
|
Geplaatst: Vr Aug 20, 2004 11:56 pm Onderwerp: |
|
|
@ JHC : Dus Peter, als ik het goed begrijp, als ge ne kever hebt van voor '67 of met andere woorden eentje zonder gelijkvormigheidsattest hebt, dan kunnen ze u wettelijk gezien nikske doen voor uwe verlaagde vooras.....
En dan nog is een tchnische vraag... wa is nu uiteindelijk het beste da ge doet
1 ne verlaagde vooras plaatsen bv Puma of iets anders
2 andere spindels steken waardoor de kever ook lager ligt
Welke van de 2 is het beste, met in het achterhoofd houdende da ge misschien in de toekomst schijfremmen plaatst en da ge misschien toch zo veel mogelijk comfort wilt behouden???
Somebody
Greeetz, de lays _________________
|
|
Naar boven |
|
|
keverzot Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 28-3-2004 Berichten: 1599
Woonplaats: Nijlen
|
Geplaatst: Za Aug 21, 2004 7:30 am Onderwerp: re |
|
|
ik kan een verlaagde vooras kopen van iemand (8 cm lager) voor menen bay window (is een verlaste as, geene puma of regelbare) iemand daar ervaring mee? |
|
Naar boven |
|
|
oldbeetle Flat4Free Junkie
Geregistreerd op: 23-6-2004 Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten
|
Geplaatst: Za Aug 21, 2004 10:22 am Onderwerp: @ de lays |
|
|
Het voordeel van verlaagde spindels is dat je niet moet lassen aan de as zelf en vooral dat de ophanging origineel blijft; dwz; de veerweg wordt niet verkleind dus meer rijcomfort. Ik heb ook verlaagde spindels zitten maar met schijfremmen en 17" wielen heb ik problemen om te draaien. Ik heb de draaicirkel serieus moeten beperken omdat de ophangingsarmen tegen de binnenrand van de velgen schrapen bij het draaien.
Een mogelijke oplossing is spacers tussen de schijven en velgen steken ( zo'n 2 cm per kant ) maar dan wrijven de banden tegen de gardeboes. Dit ga ik nu verhelpen door een versmalde vooras te steken maar dat wil dus wel zeggen dat er toch weer aan de as gelast is wat dus wederom niet kan voor de keuring...
Het is dus een wikken en wegen wat je wil, draaicirkel, rijcomfort, goed voor de keuring,
Ik moet wel zeggen dat een superverlaagde kever mooi is maar niet prettig om te rijden. Liever iets hoger en een beetje rijcomfort maar ja, ieder zijn eigen keuzes hé. |
|
Naar boven |
|
|
no_mans_land
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 21-8-2004 Berichten: 90
Woonplaats: heist-op-den-berg
|
Geplaatst: Di Aug 24, 2004 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
dus ik geraak met een kever speedster van 61 met puma door de keuring??? _________________ MVG Dave
projectje stopgezet...
https://photobucket.com/albums/v420/no_mans_land/
komt iets anders in de plaats...
maar blijven VW trouw... (= |
|
Naar boven |
|
|
spaardingske Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot
|
Geplaatst: Di Aug 24, 2004 10:17 pm Onderwerp: |
|
|
das ni gezegt , ge kunt proberen 8 kanse van de 10 zegge ze er niks op ma as ge pech hebt kunde uwe orginele as weer steken
gewoon proberen zou ik zegge , de kever weer op normale hoogte zette en naar de keuring gaan .
grtz _________________ '59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87
Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39 |
|
Naar boven |
|
|
panzer
Geregistreerd op: 12-7-2004 Berichten: 61
Woonplaats: Wuustwezel
|
Geplaatst: Wo Aug 25, 2004 1:36 am Onderwerp: |
|
|
Als ge verlaagde spindels hebt en BRM velgen met 145 voorbanden hebt ge geen problemen zeker? |
|
Naar boven |
|
|
|
|