www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Jun 16, 2024 5:22 am
verzekering
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oenieke
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 12-7-2004
Berichten: 233
Woonplaats: Sint-Truiden

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 12:19 pm    Onderwerp: verzekering Reageer met quote

Hoi,
k ga waarschijnlijk een kever kopen (jawel Razz ) Hij is van '74.
Nu kan k die dus laten inschrijven als oldtimer of als gewoon voertuig. MAAR hier zit ik met een dilemma; in mijn verzekeringskantoor zeggen ze mij dat ik de kever kan laten inschrijven als oldtimer en hem dan verzekeren als gewoon voertuig, dan is de verkeersbelasting zo'n €2OO goedkoper. Maar dan moet ik mij toch aan de toegelaten afstand (25 km) houden en mag ik enkel overdag op de weg komen? Wat is dan het voordeel van hem te laten verzekeren als gewoon voertuig?? Kan ik hem dan niet beter als oldtimer laten verzekeren? Confused Confused
Nogal verwarrend hé Rolling Eyes
Doeikes.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 1:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat volgens mij het beste is: laten keuren als gewone wagen, dan hebt ge de wettelijke beperkingen niet meer van in het donker buiten te komen en dienen afstand van 25km en dan laten verzekeren als "classic car" kost ietsje meer dan oldtimer, maar veel minder dan gewone verzekering en ge hebt de beperkingen van oltimer niet. Nadeel: ieder jaar naar de keuring, maar als ge uw Keverken in ere houdt mag dit geen probleem zijn.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
appelsien




Geregistreerd op: 19-7-2004
Berichten: 5
Woonplaats: aalst

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je hem als oldtimer laat keuren en als oldtimerverzekerd en je zou iets tegenkomen juist 1cm buiten de cirkel van 25 km of net na zonsondergang of voor zonsopgangopgang (hoe laat is juist zonsopgang en/of zonsondergang) zou je verzekering moeilijk kunnen doen omdat je dan buiten je dekking zit. Confused

Als je hem als classic car verzekerd heb je die beperkingen (risico's) niet.

ps wij hadden ook het dillema: hoe laten keuren??
en we hebben onze kever gewoon laten keuren (geen beperkingen en als classic car verzekerd). Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
65erke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 11-5-2004
Berichten: 2494
Woonplaats: tienen

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 3:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoe oud moet je wagen zijn om classic car te laten verzekeren...?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 3:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb horen zeggen 20 jaar?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
enjoy the VieW
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 5-3-2004
Berichten: 67
Woonplaats: Lommel

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 4:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hé,

Ik zit bij LKC en zit via hun bij een groepsverzekering (zurich)

Ook gewoon een oldtimerverzekering maar je bent wel verzekerd als je meer dan 25 km. rijdt of als je in het buitenland bent of zelfs als je s'avonds rijdt.
Je kunt alleen door de politie worden aangehouden en een bekeuring krijgen (wat mij nog niet is overkomen in 2 jaar) maar je bent wel altijd verzekerd.

Dus misschien eens informeren bij een club en hun condities

Grzt Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
ratbak
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 4:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zolang de kever ni gekeurd is als gewoon voertuig maar als oldtimer mag je nog een verzekering nemen gelijk ge wilt,je bent nooit in orde!!
oldtimer is enkel toegelaten om een testrit te doen met zicht op een treffen,en die testrit binnen de 25km en tussen zonsopgang en zonsondergang,dus mag je nooit met een oldtimer gewoon rijden als dagelijks vervoer!
een classic verzekering is voor auto's tussen de15 en 25 jaar als overbruging op oldtimer,je betaald minder maar moet nog steeds naar de gewone keuring..
als je een oldtimerkeuring doet krijg je een o-plaat,makelijk herkenbaar!
een verzekeing is ook nooit geldig als je plaat niet in orde is en 's avonds is je plaat nooit in orde he..
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
oenieke
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 12-7-2004
Berichten: 233
Woonplaats: Sint-Truiden

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mercikes voor de reacties.

Dus als k het goed begrijp, zijn der geen beperkingen als je een classic car- verzekering neemt?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
huggy bear
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 3-6-2004
Berichten: 679
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 6:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad als je een classic car verzekering neemt GEKOPPELD aan een gewone keuring!

Ikzelf ben verzekerd bij Erard geen beperkingen enkel geen woon-werk verkeer, komt overeen met de verzekering bij de vw club hier. VW club is zelfs nog iets goedkoper.

Greetz,
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
vwpatje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2004 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mijn kevertje was ingeschreven als oltimer (o-plaat dus)

En mijn verzekeraar, heeft deze kever verzekerd als oltimer, met een paar extra's.

Mijn enige beperking was dat ik maar 5000 km op een jaar mocht doen, voor de rest altijd verzekerd.
Dit pakketje kostte toen 3000bef meer dan een gewone oltimerverzekering (bij mij toen +-5000bef + die 3000bef = 8000Bef of 200 euro)

Maar van de manne met de blauw frakskes mag het niet en kun je een boete riskeren.

have fun met je kever

patje

_________________
T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group