Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Geuenske Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 15-3-2005 Berichten: 372
Woonplaats: Sint Job In't Goor
|
Geplaatst: Wo Mrt 21, 2007 5:52 pm Onderwerp: Welke cilinderkop op een 1835 |
|
|
Iemand enig idee welke cilinderkop ik het best kan zetten op een 1835? Street eliminator, magnum, aangepaste originele??? En welke maat 85.5 of 92 mm? |
|
Naar boven |
|
|
Geuenske Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 15-3-2005 Berichten: 372
Woonplaats: Sint Job In't Goor
|
Geplaatst: Wo Mrt 21, 2007 6:10 pm Onderwerp: |
|
|
denk dak gaan antwoorden op men eigen vraag... goe bezig hé... maar denk ne 92 mm, nieuw van BBT, 145 euro voor ne ledige, wa denken jullie? |
|
Naar boven |
|
|
Ome Sander Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 13-12-2005 Berichten: 897
Woonplaats: Soest, NL
|
Geplaatst: Vr Mrt 23, 2007 12:22 am Onderwerp: |
|
|
De boring van een 1835 is idd 92mm.
Street-eliminator is eigenlijk niet voor de straat geschikt, deze koelt te weinig. Magnums heb ik geen ervaring mee.
Ik zou gaan voor een set 044 koppen, met grotere kleppen, kan het motortje lekker "ademen".Dan nog even de in- en uitlaten netjes maken, en de compressie een beetje aanpassen. Maar ik kan niet in jouw portemonnaie kijken natuurlijk, zo'n setje kost dik 700 euro! _________________ Nee, hoor! Ik zit niet in een ontkenningsfase!
stukkie meerijden? |
|
Naar boven |
|
|
WobStar Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 16-9-2005 Berichten: 2245
Woonplaats: Brecht (2960)
|
Geplaatst: Vr Mrt 23, 2007 12:37 pm Onderwerp: |
|
|
Ome Sander schreef: | Magnums heb ik geen ervaring mee.
Ik zou gaan voor een set 044 koppen |
Euhm... 044 koppen, da zijn toch magnums _________________ VW is the way,retro VW is ALL the way! |
|
Naar boven |
|
|
Geuenske Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 15-3-2005 Berichten: 372
Woonplaats: Sint Job In't Goor
|
Geplaatst: Vr Mrt 23, 2007 4:31 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb inmiddels een mailtje gehad van Steves VW Shop, heb een goede uitleg gekregen en een goede prijs voor GO 1 koppen die me werden aangeraden, iemand hier ervaring mee? Ik dacht ook dat 044 magnumkoppen waren, in de omschrijving van de cataloog van BBT staat "Magnum 044 cilinderkoppen" |
|
Naar boven |
|
|
ratbak Flat4Free Junkie
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 14-12-2003 Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel
|
Geplaatst: Di Mrt 27, 2007 9:01 am Onderwerp: |
|
|
de keuze van uw cilinderkop hangt niet enkel af van de cilinderinhoud maar ook van de rest van uw motor,is die gebalanceerd? nokkenas? tuimelaars? welke carbu's? |
|
Naar boven |
|
|
Geuenske Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 15-3-2005 Berichten: 372
Woonplaats: Sint Job In't Goor
|
Geplaatst: Di Mrt 27, 2007 11:43 am Onderwerp: |
|
|
ja, ben hier zelf nog niet echt helemaal uit, eens ik beetje tijd heb rijd ik naar Steves VW shop om verdere uitleg.
@ratbak Wat stel jij voor op een gewone 1835? |
|
Naar boven |
|
|
vw freak Flat4Free Rakker
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 136
Woonplaats: overmere
|
Geplaatst: Di Mrt 27, 2007 5:38 pm Onderwerp: |
|
|
hey
ik zit met een 1835 de echte inhoud ervan weet ik niet maar de carbus zijn dellorto 40ers en dit gaat lekker greatz steve |
|
Naar boven |
|
|
Porschekiller Flat4Free Rakker
Leeftijd: 86 Geregistreerd op: 15-8-2004 Berichten: 181
Woonplaats: lint
|
Geplaatst: Di Mrt 27, 2007 8:50 pm Onderwerp: |
|
|
ik had ne1835: nokkenas vz35 ,koppen 044 magnum met bewerkte kanalen,40er weber ,counterweighted krukas,verlicht vliegwiel.....
en da marcheerde wreed goed
op de testbank was er nog bijna geen 1835 met dit vermogen |
|
Naar boven |
|
|
Ome Sander Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 13-12-2005 Berichten: 897
Woonplaats: Soest, NL
|
Geplaatst: Di Mrt 27, 2007 10:48 pm Onderwerp: |
|
|
Jullie hebben natuurlijk gelijk, een 044 kop is van Magnum!
Ik was met een ander merk in de war, sorry voor de verwarring! _________________ Nee, hoor! Ik zit niet in een ontkenningsfase!
stukkie meerijden? |
|
Naar boven |
|
|
|
|