www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 2:02 am
Amerikaanse pinkers
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Busje komt zo!
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 94
Geregistreerd op: 21-3-2004
Berichten: 2388

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 8:57 am    Onderwerp: Amerikaanse pinkers Reageer met quote

Mijn auto's zijn in de US gekocht. Dat wil zeggen dat ze allemaal de Amerikaanse manier van pinken hebben.
Het stoplicht en pinker zijn 1 geheel. Nu had ik graag een oplossing geweten om de wagens toch door de keuring te krijgen, want in ons verkeer is het Amerikaans pinken niet toegestaan en moet je dus stoplicht gescheiden houden van je richtingsaanwijzer. Hoe los ik dat nu best op, Idea Arrow
Hier zie je een voorbeeldje op mijn 356
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cabrio 75
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 630

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 9:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb net het zelfde op mijn westfalia van 1969 die ik ingevoerd heb , en op de technische controle hebben ze daar geen opmerkingen op gegeven
, eigenlijk zou ik ook liever het euopees systeem hebben , bij mij als ik rem gaan zelfs de voorste pinkers branden !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Busje komt zo!
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 94
Geregistreerd op: 21-3-2004
Berichten: 2388

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 11:31 am    Onderwerp: Cabrio Reageer met quote

Ok Cabrio, maar heb je hem ook door de kontrole gekregen voor dagelijks gebruik, of was dat enkel maar voor de Oldtimerkeuring Question Question
Bedoeling is dat ik m'n 356 voor dagelijks gebruik wil gebruiken Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beetlejuice
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 581

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 12:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Busje komt zo! schreef:
...want in ons verkeer is het Amerikaans pinken niet toegestaan en moet je dus stoplicht gescheiden houden van je richtingsaanwijzer...

dit is niet nodig voor wagens die voor de eerste maal ingeschreven zijn vóór 15 juni 1968 volgens volgende wettekst:
http://www.wegcode.be/tech/art28-2.htm#b)

6. De voor 15 juni 1968 in dienst gestelde voertuigen moeten, wanneer zij niet kunnen voldoen aan de voorschriften van §2, 1°, b, 1 tot 5, uitgerust zijn met richtingaanwijzers die tot een van volgende types van lichten behoren:

ofwel een inrichting bestaande uit een verstelbare wijzer die ten minste 0,15 m buiten de omtrek van het voertuig op de rechter- of de linkerzijde, volgens het geval, uitsteekt wanneer hij in werking is.
Indien de verstelbare wijzer een vaste stand aanneemt wanneer hij in werking is, moet hij een permanent licht vertonen;
ofwel een inrichting met vaste stand en knipperlicht, op de rechter- en linker zijwand van het voertuig aangebracht;
ofwel een inrichting met vaste stand en knipperlicht, op de rechter- en linkerzijde van het voor- en achtereind van het voertuig aangebracht.
Die lichten mogen met de standlichten en achterlichten of de stoplichten ingebouwd worden. De kleur van het door de richtingaanwijzers uitgestraalde licht is:

naar voren wit of oranje;
naar achter rood of oranje.


cabrio 75 schreef:
ik heb net het zelfde op mijn westfalia van 1969 die ik ingevoerd heb , en op de technische controle hebben ze daar geen opmerkingen op gegeven...

Benny, dit komt omdat je als "Old-timer" niet aan dat artikel van de wettekst moet voldoen:
http://www.wegcode.be/tech/art2.htm

7° De personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen die sedert meer dan vijfentwintig jaar en de andere voertuigen die sedert meer dan dertig jaar in gebruik zijn genomen en slechts bij uitzondering op de openbare weg worden gebezigd ofwel ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties, ofwel voor proefritten met het oog op die manifestaties, uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km, ofwel om zich naar die manifestaties te begeven en die in het bezit zijn van de verklaring die aangevuld werd door de titularis en waarvan het model vastgesteld wordt door de Minister bevoegd voor het vervoer of zijn gemachtigde.

Deze voertuigen zijn enkel onderworpen aan de bepalingen van de artikelen 16,§1 eerste lid, 23 §§ 1, 3, 4, 5, 6 en 7, 23sexies §1, 1° en 3°, en § 2, 25, 26, 42, 45 § 1, 1° en 3°, 47 § 1, punt 1, eerste lid, 54 § 1, 1° en 3°, 70 § 2 en 80 van dit besluit.


Dus Benny, als je deze bus wil inschrijven voor dagelijks gebruik zou je volgens de wet die opstelling van de lichten moeten veranderen Confused
MAAR, nu stel ik me toch de vraag: Ik zie soms toch recente "Amerikaanse" wagens met zo'n systeem rondrijden... hoe geraken zij dan door de keuring Question Rolling Eyes

nog ff een lijstje welke lichten er verplicht zijn en waaraan ze moeten voldoen:
http://www.wegcode.be/tech/bijl6.htm
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Busje komt zo!
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 94
Geregistreerd op: 21-3-2004
Berichten: 2388

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 12:42 pm    Onderwerp: .. Reageer met quote

OK Tom, 't is zondag en ik heb nie zo'n fris kopke Confused ,...dus maar wat mag ik of mag ik niet??
Mijn 356 wil ik voor dagelijks gebruik in orde brengen. Hij is van '59 en heeft rode stoplichten, deze zijn gecombineerd met de pinkers. Is dat dus goed zo of moet ik daar dan nog iets aan veranderen voor ik er mee naar de keuring ga of niet??? Rolling Eyes
Indien wel, hoe los ik dat dan best op?? Idea
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beetlejuice
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 581

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 1:49 pm    Onderwerp: Re: .. Reageer met quote

Busje komt zo! schreef:
OK Tom, 't is zondag en ik heb nie zo'n fris kopke Confused ,...dus maar wat mag ik of mag ik niet??
Mijn 356 wil ik voor dagelijks gebruik in orde brengen. Hij is van '59 en heeft rode stoplichten, deze zijn gecombineerd met de pinkers. Is dat dus goed zo of moet ik daar dan nog iets aan veranderen voor ik er mee naar de keuring ga of niet??? Rolling Eyes

vóór 15 juni 1968 mag het als "dagelijks vervoer" en "old-timer"
na 14 juni 1968 mag het enkel als "old-timer"

Die lichten mogen met de standlichten en achterlichten of de stoplichten ingebouwd worden. De kleur van het door de richtingaanwijzers uitgestraalde licht is:
naar voren wit of oranje;
naar achter rood of oranje.


Jij moet dus normaalgezien niets veranderen voor de "dagelijkse keuring" omdat je wagen van vóór 15 juni 1968 is Wink

Ik zou zeggen: neem een afdruk van, de in mijn vorige antwoord vernoemde artikels (klik op de "linken" en druk de artikels dan af want in mijn antwoord staan maar stukjes van die artikels), voordat je naar de keuring gaat... als ze daarover dan toch moeilijk doen dan kan je het hun laten zien Twisted Evil want die mannen hebben soms wel eens "selectief geheugenverlies" Evil or Very Mad
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 4:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijnen Dodge pick up is ook gekeurd met gecombineerde stoplichten en pinkers voor dagelijks gebruik, wat is het probleem?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
beetlejuice
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 581

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 4:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JHC schreef:
Mijnen Dodge pick up is ook gekeurd met gecombineerde stoplichten en pinkers voor dagelijks gebruik, wat is het probleem?

dat bedoelde ik dus met: "Ik zie soms toch recente "Amerikaanse" wagens met zo'n systeem rondrijden... "
ik vermoed dat er hierop uitzonderingen worden gemaakt als het "origineel" zo is op het voertuig Rolling Eyes ofwel heb ik ergens iets niet gelezen in die warboel van wetteksten Confused
Iemand die ik kende heeft het wel eens (+-5 jaar geleden) voorgehad met een recente "Europese" BMW. Hij had rode knipperlichten achteraan en was daarvoor afgekeurd en heeft dan volledig andere achterlichtblokken moeten kopen met oranje achter-knipperlichten Confused
'k denk dat ze het op den duur zelf niet meer weten aan het tempo dat hier alles veranderd Shocked
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
De Lays
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 7-2-2004
Berichten: 2244
Woonplaats: Lubbeek - VLB

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 7:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dus pijlpinkers op nen ovaal zijn ook toegestaan en reglementair voor dagelijks gebruik.... Question

En dan nog wa, ik kan ni echt een mistlicht installeren(zie foto) indien ik ooit de mijne moest inschrijven als dagelijkse wagen, wat wel verplicht is.
Hoe zou ik da oplossen?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2004 7:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Moest ge groter lichten hebben dan kon ge het in de lichten inbouwen.
@Busjekomtzo: normaal gezien moet ge mistlichten hebben eh, de KrabeliKever is daarvoor al afgekeurd, omdat hij dat niet heeft.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group