www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 20, 2024 1:12 pm
kever project, advies nodig!
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
omenf1




Geregistreerd op: 3-9-2004
Berichten: 35
Woonplaats: nevelestraat 17, 9850 Hansbeke

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2004 2:20 pm    Onderwerp: kever project, advies nodig! Reageer met quote

hey heb een vraag : ik wil , zoals iedereen hier waarschijnlijk, mijn droom kever bouwen. deze ziet er als volgt uit : http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/02052004165917.jpg

Nu is mijn vraag : ik weet dat je makkelijk elke kever (behalve 1302/1303) kan ombouwen naar dit model, wat betreft de gardebous en pinkers en bumpers en zo, maar kan iemand mij zeggen welke kas het beste zou zijn om mee te beginnen, met het oog op zo weinig mogelijk laswerk? Ik denk dat de kever op de foto een 66er is, en dat is wat ik wil, maar welke kassen zijn dezelfde als die van 66, op gebied van grootte van de ruiten en zo ?

Ik hoop dat jullie mij kunen helpen
alvast bedankt
Damien

_________________
VW GOLF 1 GTi originele staat gezocht
damienallo@hotmail.com
www.allocanopy.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
David
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 684
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2004 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn advies is, zoek wa langer en koop een kever van '66! En geef iets meer als aankoopprijs als je dan iets minder laswerk hebt!

Neem nu Uw tijd om te zoeken, die verdien je tijdens de resto dubbel en dik terug en let ook niet teveel op uw geld bij aankoop, anders moet je dit toch uitgeven tijdens de resto!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Martenni
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 17-1-2004
Berichten: 813
Woonplaats: Kalmthout

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2004 3:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die op de foto is een '67. Dat zie je vnl aan de halflange achterklep. Er zijn nog elementen die specifiek zijn voor een '67, maar de achterklep is het opvallendste.

Qua ruiten is deze te vergelijken met de modellen '65 tot '71. Na '71 werd de achterruit iets groter, voor '64 waren de ruiten kleiner en de stijlen dikker.

Als je vertrekt van een kas na '67, dan moet je de voor- en achterjupe vervangen als je oudere voor- en achterklep monteert. Toch als je wilt dat ze deftig sluiten.

De meeste kevers van de jaren '70 hebben ook 'banaantjes' of 'oortjes' of 'halve maantjes'. Dat zijn die verluchtingsroostertjes achter de achterste zijruiten.

Bij kevers tot '67 zit de benzinevulstop op de tank, dus in de kofferruimte. Bij kevers vanaf '68 zit de vulstop achter een klep in het rechterzijpaneel.

Nog verschillen : dashboard, velgen (4-gaats ipv 5-gaats), zetelgeleiders, deurpanelen, ...

Als je 't mij vraagt, vertrek je best van een kas van '67 of ouder. Dan moet je al die aanpassingen niet doen. Ik heb al veel jonge kevers gezien die omgebouwd zijn naar pre '68 look, maar nog maar weinig waar je het totaal niet aan ziet Rolling Eyes
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Martenni
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 17-1-2004
Berichten: 813
Woonplaats: Kalmthout

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2004 3:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

David was me voor ... maar zijn advies is hetzelfde Cool
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
de fiftyfucker
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 329
Woonplaats: dmd

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2004 3:48 pm    Onderwerp: i Reageer met quote

yow twas maar voor te zeggen dat die droomkever te koop staat is een volledig opgekuiste 67 met gereviseerde 1600cc vooraanschijfremmen volledig nieuw wit intereur gewoon instappen en wegwezen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Turtle001
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 797
Woonplaats: Grimbergen

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2004 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb ook op het punt gestaan een 70 om te bouwen naar een pre 67 -- had prijs aangevraagd bij PAT -- om alles aan te passen + schijfremmen te steken kwam ik rond de 5.000 euro -- met dat geld heb ik me gewoon een 59 gekocht! dus als ik van u was zou ik verder zoeken tot dat je een kever vindt die aan je eisen voldoet
_________________
... 59er early cal look... sold...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Turtle001
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 8-2-2004
Berichten: 797
Woonplaats: Grimbergen

BerichtGeplaatst: Do Sep 16, 2004 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey fiftyfucker -- voor hoeveel gaat deze kever weg? enig idee?
_________________
... 59er early cal look... sold...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
De Lays
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 7-2-2004
Berichten: 2244
Woonplaats: Lubbeek - VLB

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2004 5:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik dacht dat de prijs ergens tussen de 7 a 8000 €rokes lag....

Hij staat al een tijdje te koop, maar ik denk wel dat em redelijk goed in orde is Cool

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
omenf1




Geregistreerd op: 3-9-2004
Berichten: 35
Woonplaats: nevelestraat 17, 9850 Hansbeke

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2004 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ fiftyfucker : kan jij me zeggen wie, hoe en hoeveel?
_________________
VW GOLF 1 GTi originele staat gezocht
damienallo@hotmail.com
www.allocanopy.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
omenf1




Geregistreerd op: 3-9-2004
Berichten: 35
Woonplaats: nevelestraat 17, 9850 Hansbeke

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2004 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

alvast merci allemaal, als jullie er enen weten van 66 of 67, laat iest weten he!
Eigelijk liever geen 68, want zie liefst de schuin liggende voorlichten..

_________________
VW GOLF 1 GTi originele staat gezocht
damienallo@hotmail.com
www.allocanopy.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group