www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mei 17, 2024 4:46 pm
Goed nieuws ivm de keuring
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
beetlejuice
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 581

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 9:26 pm    Onderwerp: Re: Goed nieuws ivm de keuring Reageer met quote

JHC schreef:
Ben zonet eens met de stationschef gaan praten in de keuring en die wist me te vertellen dat de garageplaat zever voor oldtimers niet telt, je mag je oldtimer dus gaan keuren (enkel voor oldtimerkeuring) met de nummerplaat van een ander ingeschreven voertuig, maak gewoon dat je de papieren van dit voertuig ook bij hebt.

dus als ge dan verderredeneert dan kunt ge met een klein omwegje toch aan een gewone plaat geraken voor nen auto van meer dan 25 jaar (30j voor "lichte vracht"; "camper" enz) Rolling Eyes ... ge voert hem in en gaat naar de keuring voor oldtimerkeuring... en enkele dagen/weken later (nadat ge hem bvb op punt gesteld hebt voor de dagelijkse keuring) gaat ge voor een herkeuring naar "dagelijks voertuig" en dan kunnen ze dus nix nimeer zeggen van "dat ge langs de garage moet gaan" want ge hebt de plaat waar hij het laatst mee ingeschreven is hè Twisted Evil
JHC schreef:
Nog leuker nieuws is dat wanneer je voor oldtimerkeuring gaat met een ingevoerd voertuig er geen keuring met demontage nodig is, dus gewoon naar de douane met uw papieren om in te voeren, met al deze papieren naar de keuring en je wagen wordt gekeurd en je kan hem nog dezelfde dag inschrijven en je platen ophalen Smile

heb ik in juni '04 ook al zo gedaan met m'n Duitse Westy-camper Cool 'k moest ook GEEN "keuring met demontage" doen, enkel old-timer keuring Wink was rap geregeld Very Happy
JHC schreef:
Een heel stuk makkellijker voor ons allemaal Cool

idd weer nekeer goe niefs na al da slecht nies hè Razz
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beetlejuice
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 581

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 9:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kever3 schreef:
heb mijn 181 laten keuren met de nummerplaten van mijn kever en dat was geen enkel probleem. Een auto wordt gekeurd met de platen die erop staan en al de nodige papieren. Papieren niet in orde dan krijg je problemen maar zolang dat deze juist zijn (van de platen op het te keuren voertuig) gaat het van zelf.

@ kever3: wa gij gedaan hebt Arrow awel da kan dus nimeer vanaf 1 sept '04 hè Rolling Eyes , is een nieuwe wet Exclamation ...
ma nu dus terug wel (blijkbaar) door een "uitzondering" voor onze old-timerkes Smile
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Gertje Weg
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 1966
Woonplaats: MOORSLEDE

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 10:40 pm    Onderwerp: Re: Goed nieuws ivm de keuring Reageer met quote

beetlejuice schreef:
dus als ge dan verderredeneert dan kunt ge met een klein omwegje toch aan een gewone plaat geraken voor nen auto van meer dan 25 jaar (30j voor "lichte vracht"; "camper" enz) Rolling Eyes ... ge voert hem in en gaat naar de keuring voor oldtimerkeuring... en enkele dagen/weken later (nadat ge hem bvb op punt gesteld hebt voor de dagelijkse keuring) gaat ge voor een herkeuring naar "dagelijks voertuig" en dan kunnen ze dus nix nimeer zeggen van "dat ge langs de garage moet gaan" want ge hebt de plaat waar hij het laatst mee ingeschreven is hè Twisted Evil


Gij zijt nog eens nen echten Belg, zie. Smile Dat had ik ook al bedacht. Maar de boodschappen hier op het forum zijn nogal uiteenlopend op dit moment. Afwachten en proberen de juiste info te krijgen blijft de boodschap.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
53
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 21-9-2004
Berichten: 777
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2004 6:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

JHC schreef:
Ben zonet eens met de stationschef gaan praten in de keuring en die wist me te vertellen dat de garageplaat zever voor oldtimers niet telt, je mag je oldtimer dus gaan keuren (enkel voor oldtimerkeuring) met de nummerplaat van een ander ingeschreven voertuig, maak gewoon dat je de papieren van dit voertuig ook bij hebt.

dus als ge dan verderredeneert dan kunt ge met een klein omwegje toch aan een gewone plaat geraken voor nen auto van meer dan 25 jaar (30j voor "lichte vracht"; "camper" enz) ... ge voert hem in en gaat naar de keuring voor oldtimerkeuring... en enkele dagen/weken later (nadat ge hem bvb op punt gesteld hebt voor de dagelijkse keuring) gaat ge voor een herkeuring naar "dagelijks voertuig" en dan kunnen ze dus nix nimeer zeggen van "dat ge langs de garage moet gaan" want ge hebt de plaat waar hij het laatst mee ingeschreven is hè

Da moet dan wel ne helenieuwe regel zijn want ik ben maandag in Rotselaar teruggestuurd omdat ik geen z-platen bijhad.
Ik dacht ook zoals beetlejuice te doen maar is dusniet (overal) mogelijk

_________________
kzal er nog wel spijt van krijgen maar kheb den herbie dan toch maar verkocht
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
cris_blitz
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 25-4-2004
Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2004 7:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien moeten ze op de keuring weer eens leren lezen.
Het is altijd hetzelfde liedje al er een regeltje verandert in de wetgeving.

Hier staat de officiële tekst :

Aangepaste reglementering mbt de tweedehandsvoertuigen

Daar staat toch duidelijk :

Kentekenplaat (nummerplaat)

De voertuigen kunnen voorgereden worden :
hetzij, met de kentekenplaat waaronder het voertuig is ingeschreven of laatst was ingeschreven;
hetzij, met een handelaars- of proefrittenplaat.


En volgens onze Dikke vriend Van Dale betekent "hetzij", nog altijd "oftewel", m.a.w. het ene of het andere.

_________________
>>> BUGGY BOYS BELGIUM <<<
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
filip1963
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 289
Woonplaats: st-jan (ieper)

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2004 8:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat ge bij de walen moet zijn om hem gekeurd te krijgen zonder Z-platen,daar steekt het allemaal niet zo nauw. :
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
Westy73
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 2704
Woonplaats: WOB-city

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2004 11:30 am    Onderwerp: keuring Reageer met quote

Ze maken er een serieuze pot van, da's zeker. Alleen goe voor de staatskas. Alles slaat op, zorgverzekering, prijs van de brandstof, het bier (?). Maar ze vergeten 1 ding, ONS LOON GODV....(fried van Bouillon)


Hopelijk zetten ze er bij den BFOV wat vaart achter:

GOCA – Nieuwe reglementering



Sinds 1 september 2004 is het niet meer mogelijk om een oldtimer aan de keuring aan te bieden indien deze niet ingeschreven is (nummerplaat bezit) of voorzien is van een handelaarsplaat. Het is dus onmogelijk geworden om een voertuig aan te bieden met de nummerplaten van uw dagelijks voertuig.



De BFOV heeft hierop gereageerd naar het ministerie en de GOCA toe om een uitzondering te bekomen voor onze liefhebbers. We wachten nu nog op de handtekening van het ministerie en het in voege treden van de uitzonderingsmaatregel die we bekomen hebben. We houden u op de hoogte? Bedankt BFOV….

Tekst van de site van BFOV.

Ze hebben dus de uitzonderingsmaatregel bekomen, zoals je kunt lezen. Maar wanneer die ingaat????? Als ze het zo lang rekken als met DHL......
Hopelijk nog voor de winter. Zou een schoon kerstcadeauke zijn voor mijn project.


Dit geschreven zijnde,

Your Westy
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
yveskes




Geregistreerd op: 31-3-2004
Berichten: 52

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2004 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JHC schreef:
Zever of niet, vrijdagmorgen ga ik een 63' oldtimerkeuren met de platen van mijn Dodge erop. De stationschef zal het wel weten en zei dat het pas veranderd was door de vele aanvragen en dat het enkel geld voor oldtimers.

De GOCA site zal wel niet tijdig worden aangepast.



en ? hoe is het afgelopen ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cabrio 75
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 630

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2004 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben ook benieuwd hoe het gelukt is en in welk station Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
peugske
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-7-2004
Berichten: 261
Woonplaats: bocholt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2004 5:58 pm    Onderwerp: keuring Reageer met quote

ben ook eens benieuwd
in alken en in eksel doen ze het ni meer
orgineel van de auto of z- plaat anders niks en het hangt er int groot op
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group