www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Mei 19, 2024 1:31 pm
invoeren +papieren +keuring
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
OlivierW
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-10-2004
Berichten: 219
Woonplaats: Kuurne

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 8:07 pm    Onderwerp: invoeren +papieren +keuring Reageer met quote

hallo,

ik zou graag enkele vraagjes willen stellen ivm mijn nieuwe kever. dit is mijn eerste auto, dus weet er nog niet veel van van al dat papierwerk.
ik heb al zowat hele forum afgelezen, maar wordt altijd maar onduidelijker zo.

1.
ik heb in nederland een kevertje gekocht, en deze nu aan het restaureren.
werk is bijna klaar, dus begon aan de papieren.
dit zijn de papieren die ik heb bij de kever.
- aankoopbewijsje
- "kentekenbewijs deel I"
- "kopie deel III"
- "uitvoerverklaring/uitvoerkentekenbewijs" van rdw

meer heb ik niet.

2.
wat moet ik nu doen? en in welke volgorde?
klopt dit?
- naar duane met papieren en roze document vragen en laten invullen
- met roze document naar div (waar vind ik dit soms?)
- naar verzekering stappen en verzekeren als classic car
- naar d'ieteren voor gelijkvormigheidskeuring
- kentekenplaten aanvragen, (zou de nummerplaat van mijn vader op mijn naam laten zetten, is dit mogelijk)
- naar gewone keuring

MAAR: kan ik wel bij de eerste stap voorbij? ik heb namelijk geen "kentekenbewijs Deel II" Confused

alvast bedankt
groetjes,
Olivier
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
OlivierW
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-10-2004
Berichten: 219
Woonplaats: Kuurne

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nog een bijkomend vraagje, was het vergeten
als ik mijn 1303 laat keuren als gewone dagelijkse auto,
waar moet ik dan op letten?
zijn trommelremmen dan wel voldoende? ik ga er op termijn schijfremmen onderzetten.

Olivier
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
peugske
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-7-2004
Berichten: 261
Woonplaats: bocholt

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 8:12 pm    Onderwerp: in voeren keuren Reageer met quote

hoi heb ook een kever uit nederland recent gekocht mij hebben ze de raad gegeven om naar de keuring te bellen zei leggen u da juist uit greetz keverke
succes
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
cris_blitz
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 25-4-2004
Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2004 5:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

@ OlivierW

Heb je deze auto zelf uitgevoerd uit Nederland ?

Als je in Nederland naar een GWK-kantoor of VWE-agentschap gaat om de auto uit te voeren moeten namelijk kentekenbewijs (deel I en II) en de kentekenplaten (2 stuks) worden voorgelegd alvorens ze de verkoper een officiëel RDW-vrijwaringsbewijs, en de het kentekenbewijs (deel I en II) en een correct ingevulde RDW-uitvoerverklaring overhandigen.

Daarna volgt het invoeren in België.

de procedure staat hier :

IMPORTEREN VANUIT EEN ANDERE LIDSTAAT VAN HET BTW-GEBIED VAN DE EG

Eenmaal correct ingevoerd kan je beginnen denken aan inschrijven :

INSCHRIJVING
(op deze link vind je ook de adressen van de DIV's)

Even voor de duidelijkheid ...
- Zonder homologatie :-> Geen keuring
- Zonder keuring :-> Geen verzekering
- Zonder verzekering :-> Geen inschrijving
- Zonder inschrijving :-> Geen kentekenplaten

_________________
>>> BUGGY BOYS BELGIUM <<<
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
beetlejuice
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 581

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2004 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

cris_blitz schreef:
@ OlivierW

Heb je deze auto zelf uitgevoerd uit Nederland ?

Als je in Nederland naar een GWK-kantoor of VWE-agentschap gaat om de auto uit te voeren moeten namelijk kentekenbewijs (deel I en II) en de kentekenplaten (2 stuks) worden voorgelegd alvorens ze de verkoper een officiëel RDW-vrijwaringsbewijs, en de het kentekenbewijs (deel I en II) en een correct ingevulde RDW-uitvoerverklaring overhandigen.


Opgepast ! in NL hebben ze ook wat veranderd vanaf 1 Juni 2004

http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/01_kenteken/start.asp?pagina=ned0201_0018.htm

Het Nederlandse kentekenbewijs dat is afgegeven voor 1 juni 2004 bestaat uit drie delen. Het nieuwe bewijs bestaat volgens Europese afspraken formeel nog maar uit de volgende twee delen:

Deel IA - Voertuigbewijs (oude Deel I)
Het deel met de voertuiggegevens.
Deel IB – Tenaamstellingsbewijs (oude Deel II)
Het deel met de tenaamstellingsgegevens.

Dit nieuwe deel bestaat dus fysiek uit meerdere pagina’s, maar deze vormen formeel uitsluitend tezamen het nieuwe volledige deel I!

Deel II (Overschrijvingsbewijs). Het huidige overschrijvingsbewijs. Dit geldt voor de overschrijving in Nederland en wordt na 1 juni 2004 ook gebruikt bij inschrijving in een andere lidstaat binnen de EU.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cris_blitz
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 25-4-2004
Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2004 12:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ beetlejuice

Dat is een interessant nieuwtje.
Wist ik inderdaad nog niet.

Maar het geldt zo te lezen enkel voor nieuwe kentekens afgegeven per 1 juni 2004.
En aangezien het kenteken in Nederland altijd bij de auto blijft, betreft het hier dus nieuwe auto's.

De oude auto's houden dus gewoon hun oud kenteken.
Uitzonderingen hierop :
- Bij een overschrijving wordt een nieuw tenaamstellingsbewijs (Deel IB) afgegeven.
- Bij wijzigingen moet men de volledige ‘oude’ set bij de RDW in leveren en ontvangt men een volledig nieuwe set retour.

_________________
>>> BUGGY BOYS BELGIUM <<<
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Do Okt 14, 2004 3:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb twee voertuigen uit nederland gehaald,met kenteken en deel 1 en 2 (drie was hij verloren)
ben daarna met de faktuur en doks naar de douane geweest om hem intevoeren(was geen probleem),heb van het roos formulier (doc 705) een kopy gemaakt,en voor echt laten verklaren op de gemeente en heb het daarna meegenomen als ik de tweede ben gaan halen
voor dat voertuig ,idem en heb hiervan de doks opgestuurd
de vorige eigenaar heeft de voertuigen kunnen afschijven bij de rdw

erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
peugske
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-7-2004
Berichten: 261
Woonplaats: bocholt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 15, 2004 6:13 pm    Onderwerp: invoeren Reageer met quote

bij hebbben ze deel twee ni mee gegeven omda ze da in nederland moeten bewaren maar er is een europese richtlijn da ze da vanaf nu moeten vrijgeven zo hebben ze da gisteren bij de douane tog gezegt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Imhoff




Geregistreerd op: 19-10-2004
Berichten: 47
Woonplaats: gent

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2004 3:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik zit ook met zo'n vraagje, ik ga binnenkort een kevertje kopen uit '58.
Die zou moeten gekeurd worden als voertuig voor dagelijks gebruik aangezien ik mijn huidige wagen ga verkopen.
Ik mag dan ook geen enkele beperking hebben om met mijn kevertje rond te rijden.
Wat moet ik hiervoor doen en wat kost het zowat in totaal?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
De Lays
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 7-2-2004
Berichten: 2244
Woonplaats: Lubbeek - VLB

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2004 4:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Imhoff schreef:
ik zit ook met zo'n vraagje, ik ga binnenkort een kevertje kopen uit '58.
Die zou moeten gekeurd worden als voertuig voor dagelijks gebruik aangezien ik mijn huidige wagen ga verkopen.
Ik mag dan ook geen enkele beperking hebben om met mijn kevertje rond te rijden.
Wat moet ik hiervoor doen en wat kost het zowat in totaal?


Tis dezelfde keuring als voor uwen dagelijkske wagen, gewoon klets dezelfde, het verschil is dage een pak minder taks moet betalen namelijk 27€en een chik per jaar( zonder de eerste keer inschrijvingstaks te moeten betalen) Arrow

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group