www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Jun 17, 2024 5:10 pm
Alternator
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 2:29 pm    Onderwerp: Alternator Reageer met quote

Heb 2alternators liggen waarvan ik er één op mijn 1600 motor wil zetten. De ene alternator is met een interne regelaar en de andere met een externe regelaar.
Welke van de 2 raden jullie aan om te steken en waarom?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
JayCee
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 21-3-2006
Berichten: 608
Woonplaats: Kruishoutem

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 2:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb alternator zitten met externe regulator, nog geen probs mee had...
_________________
'74er Cal Look... Sold
'59er Speedster Sold (thank god)
'60er Ragtop... Sold
'78er Derby LS... Sold
'65er Resto-Cal look... Sold
'77er Derby LS... Sold
'65er Little Black Devil... Sold
'56er Ovali in progress (keeper)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
danimieghem



Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 2:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als je nu een dynamo met aparte spanningsregelaar hebt, zou ik voor de alternator zonder ingebouwde spannigsregelaar gaan... plug and play.
Als je naar de andere alt gaat, moet je de rest van je elektrische install ook aanpassen om je regulator uit te schakelen. Is niet moeilijk, maar je moet effe opletten wat je doet.

En vergeet niet dat de alternatorsteun soms ook anders is dan een dynamosteun, en dan je benzinepomp in de weg kan zitten

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8996
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="

En vergeet niet dat de alternatorsteun soms ook anders is dan een dynamosteun, en dan je benzinepomp in de weg kan zitten[/quote]

Die is altijd anders........... Exclamation

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
danimieghem



Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

juist, ja.... my bad !
de "soms" moest bij benzine pomp staan, dat hangt af van het modelleke dat je hebt. Eentje voor met alt. staat schuiner

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
als je nu een dynamo met aparte spanningsregelaar hebt, zou ik voor de alternator zonder ingebouwde spannigsregelaar gaan... plug and play.


Oh neen, Dany!
De spanningsregelaar van een dynamo is mecanisch, terwijl die van de alternator electronisch is.
Dus bij de overgang naar een alternator met buiten regelaar moet die ook vervangen worden.

+ ook de naftepomp, en de riem, misschien?

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
danimieghem



Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

oesje.... 'k was dus even abuus Wink

Bij deze , heb ik ook weer iets geleerd ! TNX LUCAS !

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
friekske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 3370
Woonplaats: laakdal

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 10:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb alleen de steun veranderd. de riem en naftpomp heb ik gewoon laten zitten. ook de spaningsregelaar binnen heb ik er tussenuit gehaald.
_________________
http://www.apalclub.be/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 4:22 pm    Onderwerp: alternator Reageer met quote

dus, als ik de alternator neem met de interne regelaar kan ik die gewoon aansluiten zoals op mijn dynamo zonder iets te veranderen? De speciale voetsteun heb ik.

alvast bedankt
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Doka071
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 3929
Woonplaats: Bilzen

BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hat beste is ne alternator nemen met interne regelaar dan verbindt ge gewoon uw kabelke van uw lampke door met een ander kabbelke dat vrijkomt (omdat ge der nu maar 2 nodig hebt) en sluit dat aan op de kleine klem op de alt en uw pluskables bij de regelaar(3 geloof ik) neemt ge gewoon samen en die in motorruimte sluit ge gewoon aan op de alt en die kabels die overblijven tussen uwe regelaar en dynamo knipt ge maar af of trekt ge der uit voor het best.
Riem blijft hetzelfde omdat het poelietje even groot is maar wel kijken als die niet versleten is anders vervangen.
Steun moet normaal ook anders moet aan de voorkant een inham in zijn
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group