Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bug1973 Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe
|
Geplaatst: Di Sep 18, 2007 2:29 pm Onderwerp: Alternator |
|
|
Heb 2alternators liggen waarvan ik er één op mijn 1600 motor wil zetten. De ene alternator is met een interne regelaar en de andere met een externe regelaar.
Welke van de 2 raden jullie aan om te steken en waarom? |
|
Naar boven |
|
|
JayCee Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 21-3-2006 Berichten: 608
Woonplaats: Kruishoutem
|
Geplaatst: Di Sep 18, 2007 2:38 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb alternator zitten met externe regulator, nog geen probs mee had... _________________ '74er Cal Look... Sold
'59er Speedster Sold (thank god)
'60er Ragtop... Sold
'78er Derby LS... Sold
'65er Resto-Cal look... Sold
'77er Derby LS... Sold
'65er Little Black Devil... Sold
'56er Ovali in progress (keeper) |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL
|
Geplaatst: Di Sep 18, 2007 2:56 pm Onderwerp: |
|
|
als je nu een dynamo met aparte spanningsregelaar hebt, zou ik voor de alternator zonder ingebouwde spannigsregelaar gaan... plug and play.
Als je naar de andere alt gaat, moet je de rest van je elektrische install ook aanpassen om je regulator uit te schakelen. Is niet moeilijk, maar je moet effe opletten wat je doet.
En vergeet niet dat de alternatorsteun soms ook anders is dan een dynamosteun, en dan je benzinepomp in de weg kan zitten _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8996
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Di Sep 18, 2007 8:47 pm Onderwerp: |
|
|
[quote="
En vergeet niet dat de alternatorsteun soms ook anders is dan een dynamosteun, en dan je benzinepomp in de weg kan zitten[/quote]
Die is altijd anders........... _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL
|
Geplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:28 am Onderwerp: |
|
|
juist, ja.... my bad !
de "soms" moest bij benzine pomp staan, dat hangt af van het modelleke dat je hebt. Eentje voor met alt. staat schuiner _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
lucas Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 27-12-2003 Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende
|
Geplaatst: Wo Sep 19, 2007 9:32 am Onderwerp: |
|
|
Quote: | als je nu een dynamo met aparte spanningsregelaar hebt, zou ik voor de alternator zonder ingebouwde spannigsregelaar gaan... plug and play.
|
Oh neen, Dany!
De spanningsregelaar van een dynamo is mecanisch, terwijl die van de alternator electronisch is.
Dus bij de overgang naar een alternator met buiten regelaar moet die ook vervangen worden.
+ ook de naftepomp, en de riem, misschien? _________________ 150.000 km met de kever! |
|
Naar boven |
|
|
danimieghem
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 7-9-2004 Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL
|
Geplaatst: Wo Sep 19, 2007 10:08 am Onderwerp: |
|
|
oesje.... 'k was dus even abuus
Bij deze , heb ik ook weer iets geleerd ! TNX LUCAS ! _________________ GAME OVER, insert coins for new game
Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs |
|
Naar boven |
|
|
friekske Flat4Free Junkie
Leeftijd: 53 Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 3370
Woonplaats: laakdal
|
Geplaatst: Wo Sep 19, 2007 10:22 am Onderwerp: |
|
|
ik heb alleen de steun veranderd. de riem en naftpomp heb ik gewoon laten zitten. ook de spaningsregelaar binnen heb ik er tussenuit gehaald. _________________ http://www.apalclub.be/ |
|
Naar boven |
|
|
bug1973 Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe
|
Geplaatst: Wo Sep 19, 2007 4:22 pm Onderwerp: alternator |
|
|
dus, als ik de alternator neem met de interne regelaar kan ik die gewoon aansluiten zoals op mijn dynamo zonder iets te veranderen? De speciale voetsteun heb ik.
alvast bedankt |
|
Naar boven |
|
|
Doka071 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 23-8-2006 Berichten: 3929
Woonplaats: Bilzen
|
Geplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:01 pm Onderwerp: |
|
|
Hat beste is ne alternator nemen met interne regelaar dan verbindt ge gewoon uw kabelke van uw lampke door met een ander kabbelke dat vrijkomt (omdat ge der nu maar 2 nodig hebt) en sluit dat aan op de kleine klem op de alt en uw pluskables bij de regelaar(3 geloof ik) neemt ge gewoon samen en die in motorruimte sluit ge gewoon aan op de alt en die kabels die overblijven tussen uwe regelaar en dynamo knipt ge maar af of trekt ge der uit voor het best.
Riem blijft hetzelfde omdat het poelietje even groot is maar wel kijken als die niet versleten is anders vervangen.
Steun moet normaal ook anders moet aan de voorkant een inham in zijn |
|
Naar boven |
|
|
|
|