www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Apr 18, 2024 4:41 pm
OPGEPAST voor fraude via je advertenties
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Site Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
73low



Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 6-3-2007
Berichten: 2295
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 11:33 am    Onderwerp: OPGEPAST voor fraude via je advertenties Reageer met quote

Beste Flat4free-ers,

IKzelf ben het slachtoffer geweest van een poging tot fraude. Dit kwam als reactie op m'n advertentie waarin ik en stel velgen verkocht. De e-mails die ik kreeg waren blijkbaar vanuit Oostenrijk, maar niets was minder waar. Het leek een heel begripvol persoon te zijn, alles verliep volgens afspraak. Zo stuurde hij in z'n laatste mail dat de bankcheque verzonden was en dat ik rustig de tijd mocht nemen om de cheque te gaan innen zodat ik zeker m'n centen had.

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
73low



Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 6-3-2007
Berichten: 2295
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 11:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

De dag dat de cheque toekwam waren wij echter door verstomming geslagen, de cheque bedroeg maar liefst 3000 euro te veel. Dus dadelijk een mail naar die persoon gestuurd, bleek dat hij verwachtte dat ik de verscheping ging betalen met die 3000 euro, mijn gedacht toch wel extreem veel voor een stel velgen. Het geld moest naar het Oostblok ergens verzonden worden, dus heb ik dadelijk de deal teniet gedaan. Ik heb dan m'n bankdirecteur geraadpleegd en die wist me te zeggen dat de cheque vals was, die heeft ook de bank gecontacteerd waar de cheque door was uitgeschreven.
_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
73low



Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 6-3-2007
Berichten: 2295
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die bank heeft op haar beurt de politie op de hoogte gebracht die nu de zaak verder aan het onderzoeken is. Natuurlijk werd ik als begunstigde van de valse cheque op het appel geroepen en heb ik ettelijke uren verklaringen mogen afleggen bij de politie. Op zich zat ik daar niet veel mee in want volgende keer proberen ze zoiets bij iemand die er wel intrapt en die is dan wel z'n centjes kwijt.
Bij deze heb ik in overleg met PIX912 deze topic geopend om alle Flat4free-ers van zo'n toestanden te sparen.
Beste vrienden wees aub gewaarschuwd en wees op je hoede als je een reactie krijgt op je advertenties.

_________________


Laatst aangepast door 73low op Di Okt 09, 2007 11:36 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
73low



Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 6-3-2007
Berichten: 2295
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hopelijk kan ik via deze weg zulke pogingen stokken in de wielen steken, en zonder jullie hulp gaat dit nooit lukken dus aub als je zo'n verdachte zaken tegenkomt smijt ze hier dan op zodat iedereen onder ons op de hoogte is van die personen die het toch zullen blijven proberen.

Alvast bedankt allemaal voor jullie medewerking

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
VintageSpeed
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-7-2005
Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2007 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

het meest klassieke fraude systeem dus.

Als je een auto te koop aanbiedt mag je al bijna zeker zijn van zo'n email van de enne of andere oplichter krijgt.

Ik ga er al niet meer op in...

_________________
62rag & 65split
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
73low



Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 6-3-2007
Berichten: 2295
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tja dat ga ik nu ook niet meer doen hoor, maar de bedieling hiervan was eigenlijk om de mensen die dit nog niet hebben meegemaakt ervoor de waarschuwen en te hopen dat er niemand het zal tegenkomen
_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
pedroken
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 19-4-2007
Berichten: 594
Woonplaats: gijzegem

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 10:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kheb ook zo een reaktie gekregen op een advertentie ook voor velgen kben er gewoon ni op in gegaan kvond het al verdacht. Evil or Very Mad
_________________
ovaal 56 www.oilsjtersebugcruisers.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
lilootje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 23-4-2006
Berichten: 571
Woonplaats: Heist-aant-Zeetje

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nico vraag de Free ook eens naar zijn verhaal, karmann ging ook zo bijna verkocht zijn! Misschien kunnen de mails en cheque ook gebruikt worden voor aangifte?
_________________
When you're drowning,you don't say 'I would be incredibly pleased if someone would have the foresight to notice me drowning and come and help me,'you just scream!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
kristofdg
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 26-12-2003
Berichten: 409
Woonplaats: Lichtervelde

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

yep

heb ik vorige week ook meegmaakt met mijn kever dat hier te koop staat, ik heb die persoon gebeld en gemaild, was een persoon vanuit Hongarije. Ik kreeg eerst via sms een bericht dat hij interesse had en wat fotos wou! Ik zag direct aan de manier waarop de sms en verder zijn mails waren opgemaakt dat het hier om fraude zou gaan! Verder heb ik hem dan wat aan het lijntje gehouden tot het moment kwam dat hij over een bankcheque sprak die meer zou zijn dan het te betaen bedrag! Daarna heb ik hem geantwoord dat ik enkel cash aanvaard bij ophaling van de wagen! Nooit meer iets van die kerel gehoord!

dit zijn zijn gegevens dus al ge u geroepen voet om spam te sturen laat je maar volledig gaan Very Happy Very Happy
george Bruce [mailto:george_bruce001@yahoo.com]

en dit is mijn laatste mail naar hem!

Hello Bruce



This smells like a skeem, I only accept CASH when the car is picked up, NO CHEQUE ACCEPTED!!!





Thanks

Kristof
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2007 11:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een kameraad van mij is vorige maand z'n a4 cabrio kwijt aan een engelsman met een vals bankcheque !!! Watermerk en alles stonden erin, de plaatselijke bank zei dat alles in orde was, heeft de cheque doorgestuurd naar Brussel, die hebben ook niks verdachts gezien, doorgestuurd naar Londen en daar hebben ze de boel nog een drietal weken laten aanslepen om dan doodleuk te zeggen dat ze niks uitkeren omdat de boel vals is. Ondertussen natuurlijk geen enkel spoor meer van de auto. Evil or Very Mad
Wees gewaarschuwd als je een auto koopt of verkoopt aan buitenlanders, enkel cash en best samen met de koper naar de bank om het geld te laten controleren. Vraag een copy van hun paspoort, als je niks te verbergen hebt weiger je dat niet denk ik, en trek een foto van hun kop bij je auto als ze hem komen afhalen.

_________________
Christophe.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Site Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 1 van 14

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group