www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Jun 03, 2024 8:17 am
Verven van plastic modelle

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Miniaturen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arnoké



Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 26-2-2007
Berichten: 57
Woonplaats: Ramsel

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 4:30 pm    Onderwerp: Verven van plastic modelle Reageer met quote

Joew,
Heeft iemand ervaring hoe daje best een metallic-verf, verft?
Kheb der van revell, en men eerste modelleke, sta compleet in strepe Evil or Very Mad

_________________
Iedereen kent 't, en toch heeft niemand 't gezien. Rarara...

Talk to the hands, because the face won't hear it anymore....
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Hot Rod Bug




Geregistreerd op: 29-4-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Merksem

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met spuitbusjes (desnoods met kleine Tamiya spuitbusjes of met autoverf maar met autoverf steeds oppassen met een plastiek model)
Men kan hier een reactie krijgen op het soort plastiek.
Is het model een plastiek model??
Ook atijd eerst een primer leggen!!!!
Heb je geen foto's van het model nu?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Arnoké



Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 26-2-2007
Berichten: 57
Woonplaats: Ramsel

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb de Kg gekocht, die op't forum te koop stond van Westy73 fzo
_________________
Iedereen kent 't, en toch heeft niemand 't gezien. Rarara...

Talk to the hands, because the face won't hear it anymore....
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
andy van der jeught
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 9-10-2004
Berichten: 6449
Woonplaats: Denderbelle

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

diene revell van mij heb ik gewoon met spuitbusjes gespoten, wel eerst een laagje grondverf en daarna een laagje plastic primer gezet.
ik had eerst de verf op de grondverf gezet, maar toen kreeg ik ook strepen en vlekken in de verf, daarna dan op de grondverf die plastic primer gezet en dan geen problemen meer gehad

_________________
kever '74 project:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=107103
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Hot Rod Bug




Geregistreerd op: 29-4-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Merksem

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is wat ik bedoel.
Als je de spuitbusjes van Tamiya(modelbouwverf in spuitbusjes of in potjes)) zou gebruiken neem dan ook de primer van Tamiya.
Als je echt zeker wil zijn dat je geen reactie gaat hebben met de plastiek en verf op grondlaag enz.Een tip en dan vooral als je autolak gebruikt maar ik doe het met al mijn lakbusjes: je neemt een stuk van het gietraam van de karmann en spuit hier de grondverf (plastiekprimer enz) op en dat goed laten uitharden en dan de kleur.Maar wacht een aantal dagen en kijk of er iets is gebeurd met de lak.Zo kun je al op voorhand zien of je plastiek reageert op de lak zonder je model te verkl****.
Ik probeer het altijd zo want niet elk model is uit dezelfde plastiek gemaakt.Gewoon is proberen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Arnoké



Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 26-2-2007
Berichten: 57
Woonplaats: Ramsel

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 1:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

andy van der jeught schreef:
diene revell van mij heb ik gewoon met spuitbusjes gespoten, wel eerst een laagje grondverf en daarna een laagje plastic primer gezet.
ik had eerst de verf op de grondverf gezet, maar toen kreeg ik ook strepen en vlekken in de verf, daarna dan op de grondverf die plastic primer gezet en dan geen problemen meer gehad

Is da dan gwn vn potjes->spuitbus? Surprised

_________________
Iedereen kent 't, en toch heeft niemand 't gezien. Rarara...

Talk to the hands, because the face won't hear it anymore....
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Hot Rod Bug




Geregistreerd op: 29-4-2006
Berichten: 43
Woonplaats: Merksem

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even verduidelijken.

Humbrol,Revell en nog enkele andere merken gebruiken kleine metalen potjes(precies kleine verfpotjes) en deze is emailverf.
Spuitbusjes hebben ze ook maar ik persoonlijk werk niet graag met deze en dan moet je ze nog vinden ook.Tamiya vind je in elke modelbouwwinkel
Tamiya hun potjes zijn altijd in glas.en de potjes voor te kwasten zal ik zeggen zijn er in 2 verschillende maten je hebt kleine hoge vierkante met een rond dopje en grotere ronde potjes om te kwasten.
Tamiya heeft in zijn assortiment ook een hele reeks spuitbusjes met verven waaronder ook metallic verf.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Miniaturen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group