www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Mei 04, 2024 3:16 am
gezocht motor op 220
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zwitter rag
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-12-2004
Berichten: 876
Woonplaats: antwerpen (schoten)

BerichtGeplaatst: Za Apr 26, 2008 6:20 pm    Onderwerp: gezocht motor op 220 Reageer met quote

hallo, ik heb zojuist een 2 palen brug geplaatst in mijn garage en deze is met 3 vaze.

nu ben ik op zoek naar een motor op 220 die krachtig genoeg is om mijn brug te bedienen, zelf heb ik geen idee welke motor ik het best aanschaf.
kan er iemand mij meer uitleg geven of heeft iemand zo een motor te koop staan?

laat het me weten, alvast bedankt.

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Jinx




Geregistreerd op: 17-6-2007
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2008 6:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

sommige motoren zijn ook geschikt voor 230 (staat er normaal op). dan kost het niet veel.

als dat niet is kan je de omvormerroute op gaan... dat kan goedkoper zijn dan 1 fase motoren te kopen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Jonathan de D




Geregistreerd op: 19-11-2007
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2008 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kzou zeggen , past daar mee op.
Het is niet zomaar gebouwd met een 3fase motor.
Deze hebben meer vermogen, zonder daarvoor alles uit een enkele fase te trekken.
Daarbij komt ook nog de aanpassingen die je zal moeten aanbrengen om te zien dat de motor der in komt te passen. En dat dit nog veilig en strek genoeg is.

Het beste zou zijn om een 3fase lijn te trekken naar uwe brug toe.

Das maar mijn mening, doe ermee wat je wil.

Groete
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
2Ugly
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 54
Geregistreerd op: 31-12-2003
Berichten: 1550
Woonplaats: Zemst

BerichtGeplaatst: Ma Apr 28, 2008 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

je kan evengoed met een monofase motor werken, maar het probleem gaat zijn dat bij de start ervan uw net het ni gaat kunnen trekken.
want bij de start trekt een motor van zo'n vermoge (3kw) tot 4.7 keer de bedrijfsstroom.
als je bedrijfsstroom 17A is voor een 3kw, is de startstroom X 4.7 = 79.9A en dat met afzekering van 25A gaat ni lukken.
veel hoger mag je niet gaan of je leidingen smelten weg ipv de zekering z'n werk doet
en het passen op de brug, monofase of 3fasemotoren hebben een standaard bouwgroote volgens vermogen, dus dat blijft hetzelfde voor een 3kw mono of 3F

@ egwin, ik bel je morgen wel ivm Wink

_________________
© Elke vraag, hoe stom ook gesteld, geeft blijk van de aanwezigheid van intelligentie!

*hij brak haar hart, zij z'n ballen*
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
zwitter rag
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-12-2004
Berichten: 876
Woonplaats: antwerpen (schoten)

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2008 4:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

alvast bedankt voor de reacties,

ok wannes, best na 14u

greetz

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
stef69
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 20-6-2007
Berichten: 339

BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 2:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

met juiste gegevens van de bestaande motor moet je bij een goede leverancier zeker een passende mono motor vinden
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
PiEf



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 8-9-2006
Berichten: 7
Woonplaats: mechelen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 1:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er bestaat een soort schakeling met behulp van een condensator waardoor men een 3fasige motor ook monofasig kan voeden. Ge zult dan wel nie uw volledig vermogen van de motor kunnen gebruiken maar mss is dit genoeg. Zal altijd de goedkoopste oplossing zijn
Hoe schakeling juist noemt weet ik niemer zou ik eens terug voor in mijn cursussen moete gaan zoeke
succes ermee!

_________________
1967 kever die al een jaar of 6 stil staat
1991 suzuki rgv 250
2007 suzuki gsxr 600
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
minty
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 27-3-2006
Berichten: 2579
Woonplaats: Axel

BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 1:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PiEf schreef:
Er bestaat een soort schakeling met behulp van een condensator waardoor men een 3fasige motor ook monofasig kan voeden. Ge zult dan wel nie uw volledig vermogen van de motor kunnen gebruiken maar mss is dit genoeg. Zal altijd de goedkoopste oplossing zijn
Hoe schakeling juist noemt weet ik niemer zou ik eens terug voor in mijn cursussen moete gaan zoeke
succes ermee!
`

met een condensator is het mogenlijk een 3 fasen motor op 1 fase te doen draaien. motorklem U op de Nul, motorklem V op de Fase, motorklem W op de condensator. De condensator zit dan weer met de andere kant vast aan de Fase Wink

Vermogen verlies heb je dan zeker.
Voor een brug niet de ideale oplossing Razz voor kolomboormaschiene is dit perfect !

_________________
Matthijs

Aircooled Quiz.:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=28510
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
zwitter rag
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-12-2004
Berichten: 876
Woonplaats: antwerpen (schoten)

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt al voor de uitleg, vermogen verlies is ni zo erg, ik ga de brug ni alle dagen gebruiken dus denk dat ik is ga zien voor een condensator.
_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
minty
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 27-3-2006
Berichten: 2579
Woonplaats: Axel

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

als je dat gaat doen, tsjek dan even: http://home.att.net/~waterfront-woods/Articles/phaseconverter.htm

je kan niet zomaar een condensatortje van enkele farats gebruiken eh !
En geen 'elco" gebruiken, dat gaat fout Mr. Green

en:

opletten
de stroom IC is EVEN groot als de stroom Inet die de volledige motor trekt dus neem een condensator die zwaar genoeg is.

de spanning is ook gelijk aan de netspanning voor jou dus 230V
Neem dus een condensator welke geschikt is tegen ongeveer 300V.
Houd ook rekening met de stroom. de condensator moet wel!


formule om condensator waarde te berekenen

C = P / ('pi' * sqrt(3) * f * (V^2))

met P vermogen in watt
f frequentie
V spanning

Succes iig Smile

_________________
Matthijs

Aircooled Quiz.:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=28510
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group