www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mei 03, 2024 4:07 am
Schokkend optrekken in 1ste :( (alsook in 2 3 en 4de)
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
koerspiloot
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 17-11-2005
Berichten: 1874
Woonplaats: Bellegem

BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 10:38 pm    Onderwerp: Schokkend optrekken in 1ste :( (alsook in 2 3 en 4de) Reageer met quote

hellow,

hier even een vraagje:

het enige probleem met mijn bus heb ik ng bij het koppelen.

Als ik dus vanuit stilstand naar 1ste ga, en ik laat de koppeling lichtjes los en kgeef wa gas
durft ze wel es wa te schudden!!! Geen aangenaam zicht en nie echt zo leuk ook... In 2 en 3 en 4 heb ik da probleem nie zo hard, maar vooral in 1ste

Ik moet dus vooral hoog genoeg in toeren gaan!(veel hoger dan normaal), voor ik mijn koppeling langzaamaan kan laten komen, indien niet= shake that boes! Sad

Tis dus vooral echt heeeeel langzaamaan vertrekken vanuit stilstand en als ik voel da ze begint te schudn, direct gas lossen, dan koppeling snel laten komen en dan onmiddellijk weer op gas duwen...

Kweet dat dit nie normaal is... Ok, trijdt nie gelijk ne nieuwen oto, maar tis wel wa overdreven als ik het vergelijk me andere aircooleds!

Ik zit me een straight axle, dus zit met andere boite, maar kveronderstel dat het daar nie veel mee te maken zal hebben. De boite functioneert anders heel goe!
Er zit ook een drukgroep + koppelingsschijf in, dus weet ik neit direct waar het aan ligt

Heb al geprobeerd om mijn koppelingskabel wa meer/minder op te spanne, maar da geeft ver geen effect

_________________
Facebook:
Oldtimer service bvba matthias verhelle

own projects:
55 190 SL Mercedes
55 Pre A 356 Porsche


Laatst aangepast door koerspiloot op Wo Jun 11, 2008 8:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
markske



Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-7-2007
Berichten: 3818
Woonplaats: westmeerbeek

BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 10:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

rubbers van de ophanging van de versnellingsbak mss?
_________________
lasser nodig?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
koerspiloot
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 17-11-2005
Berichten: 1874
Woonplaats: Bellegem

BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 10:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die zitten ertussen... had al gelezen van nieuwe te steken, maar geloof toch nie da da zooooooveel trillen kan tegenhoudn hoor
_________________
Facebook:
Oldtimer service bvba matthias verhelle

own projects:
55 190 SL Mercedes
55 Pre A 356 Porsche
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
markske



Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-7-2007
Berichten: 3818
Woonplaats: westmeerbeek

BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 11:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zoveel kosen deze nieuw niet,bij mijn kever worden ze vervangen om het probleem van mogelijk schudden te voorkomen.
ik zeg niet dat het bij u daarvan komt maar het is wel mogelijk.
mvg mark

_________________
lasser nodig?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -38
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 11:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je genoeg knik in de buitenkabel van je koppeling zitten? Heb ik ook eens gehad !
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
koerspiloot
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 17-11-2005
Berichten: 1874
Woonplaats: Bellegem

BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 11:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
Heb je genoeg knik in de buitenkabel van je koppeling zitten? Heb ik ook eens gehad !

ik heb gewoon een nieuwe gekocht, weet niet of er genoeg knik is...

Wa kan daar aan schelen? Wa verschil is daar dan in???

_________________
Facebook:
Oldtimer service bvba matthias verhelle

own projects:
55 190 SL Mercedes
55 Pre A 356 Porsche
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
danimieghem



Leeftijd: -38
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2008 7:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

tussen de bevestiging en het einde van de "gaine" (moeilijk met woorden uit maar 'k zal es een fotooke zoeken) moet je een knik in je kabel hebben. Als die te klein is, dan gaat je koppeling schokken bij het vertrekken uit eerste. Ik heb da ook gehad bij de 1303, en op die maniner heb ik inderdaad ook de rubbers (silent blocks) kapot getrokken, in zoverre dat ik vorig jaar op de keuring daar een opmerking voor had en ze heb moeten vervangen.
_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
koerspiloot
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 17-11-2005
Berichten: 1874
Woonplaats: Bellegem

BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die silentblocs zien der van mij toch ng goe uit zu

Ik heb ook paar vloten tussen die gaine gestoken, ze staat nu wa gebogen idd... Ze rijd feitelijk ng altijd in schokken zu... Sad Kweet echt nie meer wat et zou kunne zijn

Er zit een nos koppelingsschijf en drukgroep in, dus zie ik ook nie direct in dat het daaraan zou lign...

_________________
Facebook:
Oldtimer service bvba matthias verhelle

own projects:
55 190 SL Mercedes
55 Pre A 356 Porsche
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
danimieghem



Leeftijd: -38
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Ma Mei 05, 2008 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

en wa voor een schijf zit daar in ? is dat een "rigid" type schijf of zo eentje met veertjes in ? Het model met veertjes vangt wat van de schokken op, maar kan ook omgekeerd werken en die schokken veroorzaken (wat normaal zelden of ni voorkomt).
De rigid types hebben geen enkele vorm van "inwendige demping" en zijn heel geschikt voor dune buggy of race koppeling maar ni echt voor op de baan.

normaal :


rigid :



Zou 't daar kunnen liggen ? Staar je ni blind op foto'kes, het onderste is maar één van de mogelijke rigid clutches.... je hebt er ook die er heel "gewoon" uit zien maar enkel geen veertjes hebben

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
koerspiloot
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 17-11-2005
Berichten: 1874
Woonplaats: Bellegem

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

pfffff, heb weer vanalles al geprobeerd, ze blijft maar schokken é Sad

nieuwe gaines gaan kopen van verschillende lengten om maar te hopen dat er toch ene ging passen... Daarna ook vloten tussen differentieelhuissteun en gaine gestoken zodat kabel gebogen staat... Ook weer geen zin (had ik wel gedacht)

Zo is er ng steeds geen plezier aan het rijden me de bus ... Sad

_________________
Facebook:
Oldtimer service bvba matthias verhelle

own projects:
55 190 SL Mercedes
55 Pre A 356 Porsche
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group