Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
beire
Geregistreerd op: 14-12-2004 Berichten: 4
|
Geplaatst: Di Dec 14, 2004 10:52 pm Onderwerp: diesel (1600) motor in T2busje van 1974 |
|
|
Zou dit problemen kunnen geven als ik dit busje wil inschrijven als old-timer. Ik heb gelezen da ze nogal soms ambetant kunnen doen bij de technische controle. Da buske is goedgekeurd door TUV en heeft verschillende jaren gereden met die motor in duitsland. Graag hierover wat info please. Eigenlijk wel een verkrachting van het prachtige luchtgekoelde motortje dat er anders zou moeten insteken maar ja, het was wel tegen een prijske te koop. _________________ Ik ben een nieuwe eigenaar van een vw busje T2 van 1974 |
|
Naar boven |
|
|
zotte kever Flat4Free Junkie
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 1-2-2004 Berichten: 1012
Woonplaats: Walenweg 164, 9600 Ronse
|
Geplaatst: Di Dec 14, 2004 10:58 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zou er zo mee gaan, ken nog iemand met een dieselmotor in zijn busje en die heeft er toch geen problemen mee gehad voor zover ik weet.
Desnoods gewoon efkes een luchtgekoelde motor erin steken en daarna terug veranderen.
De meesten hier zullen dat niet graag horen en eigenlijk hebben ze wel gelijk want het geluid van een Boxermotor heeft toch wel veel meer dan een diesel he.
Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben en deze persoon verder kunnen helpen?????? |
|
Naar boven |
|
|
busje Flat4Free Verslaafde
Geregistreerd op: 23-12-2003 Berichten: 959
Woonplaats: buggenhout
|
Geplaatst: Di Dec 14, 2004 11:17 pm Onderwerp: |
|
|
steek er terug een luchtgekoeld motorken in, ge zult niet weten hoe gelukkig ge gaat zijn en hoe zalig dat klinkt zo een draaiend luchtgekoeld motorken, maak die verkrachting ongedaan |
|
Naar boven |
|
|
beire
Geregistreerd op: 14-12-2004 Berichten: 4
|
Geplaatst: Di Dec 14, 2004 11:23 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zal da misschien nog wel doen want ik heb ook nog een motor liggen. Maar ik weet ni in welke staat deze zich bevind en da zal wel veel poen kosten. En da kan ik voor't moment ni echt aan. Ik ben wel van zin het busje terug in zijn originele staat te krijgen , maar eerst wa sparen. _________________ Ik ben een nieuwe eigenaar van een vw busje T2 van 1974 |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:07 am Onderwerp: |
|
|
Ziehier het busje |
|
Naar boven |
|
|
zotte kever Flat4Free Junkie
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 1-2-2004 Berichten: 1012
Woonplaats: Walenweg 164, 9600 Ronse
|
Geplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:10 am Onderwerp: |
|
|
De busjes zijn zo te zien erg in trek he.
Leuk, tot op een of andere meeting he.
Kom gerust een babbelken slaan he, altijd welkom. |
|
Naar boven |
|
|
Sancho Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 8-4-2004 Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:44 am Onderwerp: |
|
|
oldtimer is zeker geen probleem!!!
en als dagelijkse wagen ook niet!
in België moeten ze elke verandering goedgekeurd door de tuv aanvaarden..
je moet dan wel een speciale procedure doorlopen, iets van een eenmalige typegoedkeuring...
om dan later terug luchtgekoeld te gaan, da kan misschien wel moeilijker zijn...
dus misschien best eerst oldtimer nemen (zonder iets te zeggen van de moter)
dan terug een boxerke erinsteken
en dan dagelijkse keuring doen,
Greetz _________________ Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import |
|
Naar boven |
|
|
beire
Geregistreerd op: 14-12-2004 Berichten: 4
|
Geplaatst: Wo Dec 15, 2004 11:59 am Onderwerp: |
|
|
Sancho,
da van da goedkeuren in belgie is ni helemaal waar. Ik heb mijn garagist laten rondbellen en het zit zo. Je mag van een naft geen diesel maken en andersom . Zelfs al is die goedgekeurd door TUV. Ik kan mijn diesel buske ni laten goedkeuren in belgië. Ik zou er de originele motor moeten laten insteken. Ik zal in de eerste tijd gewoon met het buske rondrijden als old timer en dan later de omvorming laten uitvoeren. Maar als gij weet waar ik da wel zou laten kunnen laten goedkeuren met een diesel motor laat mij dan iets weten. Of als iemand anders weet waar ik da kan laten doen, help me please! _________________ Ik ben een nieuwe eigenaar van een vw busje T2 van 1974 |
|
Naar boven |
|
|
Aircooled_Filip
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 23-2-2004 Berichten: 64
Woonplaats: Moerbeke-Waas
|
Geplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:19 pm Onderwerp: Diesel |
|
|
@ Beire
Je kunt wel degelijk je voertuig laten keuren met de diesel erin ! Ik heb het onlangs gedaan met een kever (7 met een waterboxer (2.100 cc) erin, zonder enig probleem.
De motor moet wel vermeld zijn op de Fahrzeugbrief. Daarna gelijkvormigheidskeuring als éénmalige goedkeuring in één van de schouwingen die dit mag doen (o.a. Gent Zwijnaarde). Na enkele weken verkrijg je het gelijkvormigheidsattest.
Indere verendering die op de Fahrzeugbrief staat, wordt ook vermeld op het gelijkvormigheidsbewijs. Bij mijn kever lagen er 195 banden op, dus thans goedgekeurd met deze banden.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel. _________________ "Some men see things as they are and say why ?
I dream of things that never were and say, why not ?" |
|
Naar boven |
|
|
Sancho Flat4Free Junkie
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 8-4-2004 Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:53 pm Onderwerp: |
|
|
dat dacht ik dus ook...
maar om dan terug naar benzine te gaan...
vrees dat dat dan onmogelijk is
(tenzij via de omweg, uitvoeren naar Duitsland Nederland of Engeland, daar invoeren en laten goedkeuren, en terug invoeren in België en weer typegoedkeuring...)
Greetz _________________ Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import |
|
Naar boven |
|
|
|
|