www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Mei 20, 2024 6:19 pm
diesel (1600) motor in T2busje van 1974
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
beire




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 10:52 pm    Onderwerp: diesel (1600) motor in T2busje van 1974 Reageer met quote

Zou dit problemen kunnen geven als ik dit busje wil inschrijven als old-timer. Ik heb gelezen da ze nogal soms ambetant kunnen doen bij de technische controle. Da buske is goedgekeurd door TUV en heeft verschillende jaren gereden met die motor in duitsland. Graag hierover wat info please. Eigenlijk wel een verkrachting van het prachtige luchtgekoelde motortje dat er anders zou moeten insteken maar ja, het was wel tegen een prijske te koop. Embarassed
_________________
Ik ben een nieuwe eigenaar van een vw busje T2 van 1974 Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
zotte kever
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-2-2004
Berichten: 1012
Woonplaats: Walenweg 164, 9600 Ronse

BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou er zo mee gaan, ken nog iemand met een dieselmotor in zijn busje en die heeft er toch geen problemen mee gehad voor zover ik weet.

Desnoods gewoon efkes een luchtgekoelde motor erin steken en daarna terug veranderen.

De meesten hier zullen dat niet graag horen en eigenlijk hebben ze wel gelijk want het geluid van een Boxermotor heeft toch wel veel meer dan een diesel he.


Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben en deze persoon verder kunnen helpen??????
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
busje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 23-12-2003
Berichten: 959
Woonplaats: buggenhout

BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 11:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

steek er terug een luchtgekoeld motorken in, ge zult niet weten hoe gelukkig ge gaat zijn en hoe zalig dat klinkt zo een draaiend luchtgekoeld motorken, maak die verkrachting ongedaan Laughing Laughing Laughing
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
beire




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal da misschien nog wel doen want ik heb ook nog een motor liggen. Maar ik weet ni in welke staat deze zich bevind en da zal wel veel poen kosten. Shocked En da kan ik voor't moment ni echt aan. Ik ben wel van zin het busje terug in zijn originele staat te krijgen , maar eerst wa sparen. Confused
_________________
Ik ben een nieuwe eigenaar van een vw busje T2 van 1974 Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ziehier het busje Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
zotte kever
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-2-2004
Berichten: 1012
Woonplaats: Walenweg 164, 9600 Ronse

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

De busjes zijn zo te zien erg in trek he.

Leuk, tot op een of andere meeting he.
Kom gerust een babbelken slaan he, altijd welkom.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

oldtimer is zeker geen probleem!!!
en als dagelijkse wagen ook niet!
in België moeten ze elke verandering goedgekeurd door de tuv aanvaarden..
je moet dan wel een speciale procedure doorlopen, iets van een eenmalige typegoedkeuring...
om dan later terug luchtgekoeld te gaan, da kan misschien wel moeilijker zijn...
dus misschien best eerst oldtimer nemen (zonder iets te zeggen van de moter)
dan terug een boxerke erinsteken
en dan dagelijkse keuring doen,

Greetz

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
beire




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 11:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sancho,

da van da goedkeuren in belgie is ni helemaal waar. Ik heb mijn garagist laten rondbellen en het zit zo. Je mag van een naft geen diesel maken en andersom Crying or Very sad . Zelfs al is die goedgekeurd door TUV. Ik kan mijn diesel buske ni laten goedkeuren in belgië. Ik zou er de originele motor moeten laten insteken. Ik zal in de eerste tijd gewoon met het buske rondrijden als old timer en dan later de omvorming laten uitvoeren. Maar als gij weet waar ik da wel zou laten kunnen laten goedkeuren met een diesel motor laat mij dan iets weten. Of als iemand anders weet waar ik da kan laten doen, help me please!

_________________
Ik ben een nieuwe eigenaar van een vw busje T2 van 1974 Smile
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Aircooled_Filip



Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 23-2-2004
Berichten: 64
Woonplaats: Moerbeke-Waas

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:19 pm    Onderwerp: Diesel Reageer met quote

@ Beire
Je kunt wel degelijk je voertuig laten keuren met de diesel erin ! Ik heb het onlangs gedaan met een kever (7Cool met een waterboxer (2.100 cc) erin, zonder enig probleem.
De motor moet wel vermeld zijn op de Fahrzeugbrief. Daarna gelijkvormigheidskeuring als éénmalige goedkeuring in één van de schouwingen die dit mag doen (o.a. Gent Zwijnaarde). Na enkele weken verkrijg je het gelijkvormigheidsattest.
Indere verendering die op de Fahrzeugbrief staat, wordt ook vermeld op het gelijkvormigheidsbewijs. Bij mijn kever lagen er 195 banden op, dus thans goedgekeurd met deze banden.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

_________________
"Some men see things as they are and say why ?
I dream of things that never were and say, why not ?"
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dat dacht ik dus ook...
maar om dan terug naar benzine te gaan...
vrees dat dat dan onmogelijk is
(tenzij via de omweg, uitvoeren naar Duitsland Nederland of Engeland, daar invoeren en laten goedkeuren, en terug invoeren in België en weer typegoedkeuring...)

Greetz

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group