www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 26, 2024 1:40 pm
Keuring (ivm monopolie mail)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

2Ugly schreef:
ik snap ni waar jullie je druk over maken.
ik rij al 12 jaar naar de keuring met m'nn kever (dagelijkse inschrijving)
en ben nog maar 1 keer terug gemoeten, en terrecht.
als alles aan uw auto in orde is, geen probleem, maar ik zie er soms op meetings staan waarmee ik totaal ni zou durven mee rijden, en da rijd op dezelfde baan als ik........


ah ja, en voor diegene da m'nn kever al gezien hebben of kennen, optisch ziet hij er mss ni uit, maar technisch wel perfect in orde Cool


Je kan wel wijzigingen aan je wagen doen om hem optisch mooier te maken en een toffer rijgevoel te hebben en toch ook technisch perfect in orde zijn. Die keuren ze op de keuring ook af. Ook al is het veilig en technisch in orde. Mijn schroefkit van KONI op mijn vorige wagen een vijftal jaar geleden hebben ze toen ook afgekeurd. TUV goedgekeurd, voldoende bodemvrijheid maar zeiden ze daar spijtig genoeg niet origineel. Ze hebben mij zelfs eens afgekeurd omdat ik met een Amerikaanse import reed en die van de keuring zei doodleuk sorry die gordels zijn niet Europees goedgekeurd. Spijtig u zal alles moeten vervangen..... Dit heeft mij toen +/- 1.000 euro gekost voor iets dat ook technisch perfect in orde was. En ik kan nog doorgaan.... Ik heb mijn portie spijtig genoeg al wel gehad met die mannen daar...... We want change!!! Twisted Evil
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
golf16v
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 2-2-2004
Berichten: 1731
Woonplaats: Hoeselt

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 7:14 pm    Onderwerp: Re: Keuring (ivm monopolie mail) Reageer met quote

Next_Racer schreef:
Dit kreeg ik via mail.

Wij vragen:

Een keuring naar Nederlands voorbeeld.

Mogelijkheid voor Belgen om naar Nederland naar de APK te gaan en aldaar een
geldig Europees schouwingsbewijs verkrijgen.

Echte controle bij klacht (wagen laten staan en binnen het uur een
onafhankelijke controleur ter plekke zoals in Nederland)

Steekproeven op keuringen.

Met vriendelijke groet,Marc Fabry


sta ik totaal niet achter

keuring in NL is niet beter hoor, want daar kunnen gewone garage apk keuringen uitvoeren

heb genoeg kennissen in NL, als je daar soms verhalen hoort hoe die garages je in het zak zetten... (wagen binnenbrengen, keuren ze vanalles af en tegen dat je de wagen gaat halen hebben ze het al nieuw gestoken en duwen ze een gepeperde rekening onder je neus)

steekproeven worden hier ook uitgevoerd

gewoon laten zoals het is, versoepelen gaan ze het toch niet

ge gaat het allemaal maar erger maken door zo belachelijke acties

_________________
VW golf 1 gti Pirelli

VW 1303 cabrio German Look

www.golf1gti.tk
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Ads
golf16v
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 2-2-2004
Berichten: 1731
Woonplaats: Hoeselt

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
TUV goedgekeurd, voldoende bodemvrijheid maar zeiden ze daar spijtig genoeg niet origineel.


tja, Tüv heeft nu eenmaal totaal niets met België te maken, zo simpel is het

Quote:
Ze hebben mij zelfs eens afgekeurd omdat ik met een Amerikaanse import reed en die van de keuring zei doodleuk sorry die gordels zijn niet Europees goedgekeurd. Spijtig u zal alles moeten vervangen..... Dit heeft mij toen +/- 1.000 euro gekost voor iets dat ook technisch perfect in orde was. En ik kan nog doorgaan.... Ik heb mijn portie spijtig genoeg al wel gehad met die mannen daar...... We want change!!! Twisted Evil


is logisch he, voor europa moet ge europese goedkeuringen hebben (ook al werken die gordels zonder E-keuring even goed)

als nen Duitser nen USA-auto invoert, dan moet hij ook gordels met E-keuringen steken

ligt dus niet aan keuring hier, maar aan Europa

_________________
VW golf 1 gti Pirelli

VW 1303 cabrio German Look

www.golf1gti.tk
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 90
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 7:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

2Ugly schreef:

als alles aan uw auto in orde is, geen probleem, maar ik zie er soms op meetings staan waarmee ik totaal ni zou durven mee rijden, en da rijd op dezelfde baan als ik........




+1!

Ik ga ook jaarlijks met mijn twee oldies naar de keuring. Zonder probleem.

Beu van de vuilnisbakken op 4 wielen!

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 7:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

golf16v schreef:
Quote:
TUV goedgekeurd, voldoende bodemvrijheid maar zeiden ze daar spijtig genoeg niet origineel.


tja, Tüv heeft nu eenmaal totaal niets met België te maken, zo simpel is het

Quote:
Ze hebben mij zelfs eens afgekeurd omdat ik met een Amerikaanse import reed en die van de keuring zei doodleuk sorry die gordels zijn niet Europees goedgekeurd. Spijtig u zal alles moeten vervangen..... Dit heeft mij toen +/- 1.000 euro gekost voor iets dat ook technisch perfect in orde was. En ik kan nog doorgaan.... Ik heb mijn portie spijtig genoeg al wel gehad met die mannen daar...... We want change!!! Twisted Evil


is logisch he, voor europa moet ge europese goedkeuringen hebben (ook al werken die gordels zonder E-keuring even goed)

als nen Duitser nen USA-auto invoert, dan moet hij ook gordels met E-keuringen steken

ligt dus niet aan keuring hier, maar aan Europa


Daar hebt gelijk in maar 't is toch maar triestig dat ze dingen afkeuren waarvan ge weet dat ze 100% in orde zijn. Had ik toen niet gezegd dat deze wagen van Amerika kwam was die zelfs ni naar die gordels gaan kijken. En dan vind ik het echt mensenkloterij...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
yourt



Leeftijd: 75
Geregistreerd op: 7-3-2007
Berichten: 1634
Woonplaats: Boechout

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vila... nu zijn we er. SOms zijn ze heel vriendelijk en heel schappelijk. Als je auto in orde is en je bent zelf vriendelijk.... geen probleem, denk je dan. Toch erg dat het altijd bang afwachten is. Want als ze loete hebben, of ze hebben de quota niet gehaald, of de baas (of hunne controleur) loopt juist de garage in als jij boven de put staat... pikuur zelle. En da deugt niet. Van die APK garagekeuringen met profiteren.... LOL... da's eens de andere kant van de medaille. Wat wel moet kunnen, vind ik, is de doorlopende geldigheid van je keuring. NEt gekeurd en als je verkoopt moet je tweedehandskeuring doen die extra strengis.... klopt toch ook niet hé.

EDIT: ik ben ook pro in orde zijn zelle.... maar da's zelfs niet genoeg. En veilige of betere opties steken mag ook niet. Da wringt mij. En binnen een week of twee ga ik een afspraak maken van O naar Daily (nog zo'n farce: ik kon alleen maar op O-plaat of ik moest met garagist zijn Z-platen komen.... om nog te zwijgen wie hoe wanneer verzekerd is Rolling Eyes Twisted Evil )

_________________
T1 1971 cabrio (Duitsland)
T1 1968 1200 spaarkever (België)
papieren '65er Kever, 2 extra D-blokskes en nog een CU of twee. Vroeger: T3 1989 1.6 TD camper (Duitsland), T3 1980 2.0 CU camper (Nederland), '61er 1200 (Zweden)'65er 1200, '68er 1300,...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 8:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

yourt schreef:
EDIT: ik ben ook pro in orde zijn zelle.... maar da's zelfs niet genoeg. En veilige of betere opties steken mag ook niet. Da wringt mij.


Yep, nagel op de kop Yourt!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

golf16v schreef:

gewoon laten zoals het is, versoepelen gaan ze het toch niet

ge gaat het allemaal maar erger maken door zo belachelijke acties


Ok, je kan het laten zoals het is, maar het zou niet toch mogen dat ze in keuringstation A anders oordelen dan in keuringstation B. Of de ene geraakt door de keuring en de andere raakt er niet door, terwijl beiden met net dezelfde auto (ik bedoel dan bvb met verlaagde spindels, of puma, ...) voorrijden bij hetzelfde keuringstation.
Ik denk dat vooral dit voor veel discussie zorgt. Als dit wordt opgelost, dan weet iedereen tenminste waar hij staat.
Ik denk ook dat indien er fabrieks- en montageattesten zouden bestaan van spindels, verlaagde assen, enz, zoals dat bvb bij schroefkits voor "moderne" auto's bestaat, er veel problemen de wereld uit zijn. Dan kan je je auto laten keuren voor tuning en dan hoef je hem ook niet even origineel zetten voor de keuring om hem nadien terug om te bouwen. Niet dat dat gebeurt... Laughing

_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Chris Dalemans schreef:
yourt schreef:
EDIT: ik ben ook pro in orde zijn zelle.... maar da's zelfs niet genoeg. En veilige of betere opties steken mag ook niet. Da wringt mij.


Yep, nagel op de kop Yourt!


Right on!!

_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 77
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 8:56 pm    Onderwerp: Re: Keuring (ivm monopolie mail) Reageer met quote

sta ik totaal niet achter
keuring in NL is niet beter hoor, want daar kunnen gewone garage apk keuringen uitvoeren
heb genoeg kennissen in NL, als je daar soms verhalen hoort hoe die garages je in het zak zetten... (wagen binnenbrengen, keuren ze vanalles af en tegen dat je de wagen gaat halen hebben ze het al nieuw gestoken en duwen ze een gepeperde rekening onder je neus)
steekproeven worden hier ook uitgevoerd

Garage's moeten gecertificeerd zijn om APK te keuren,dus niet alle garages mogen keuren Exclamation Deze garage's worden zelf steeksproefgewijs gecontroleerd.Bij fouten raken ze hun bevoegdheid kwijt !
En als ze je auto moeten repareren heb je dat zelf aan moeten geven.
Want ik repareer zelf en dan mag je binnen 2 weken voor herkeuring nog binnenrijden zonder extra kosten Idea

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 2 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group