www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 12:40 pm
Keuring (ivm monopolie mail)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kever61



Leeftijd: 97
Geregistreerd op: 24-1-2009
Berichten: 231
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2009 7:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het is niet gemakkelijk, voor iedereen goed doen.
in het leven moet je een beetje kunnen geven en nemen ,dan is het voor iedereen het leven toch zo mooi
dat geven en nemen is figuurlijk bedoeld he, dat er zich hier geen misverstanden voordoen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 98
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2009 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kever61 schreef:
het is niet gemakkelijk, voor iedereen goed doen.
in het leven moet je een beetje kunnen geven en nemen ,dan is het voor iedereen het leven toch zo mooi
dat geven en nemen is figuurlijk bedoeld he, dat er zich hier geen misverstanden voordoen


daar heb je gelijk in..Wink

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Belmans
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 27-1-2006
Berichten: 999
Woonplaats: Zandvliet

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2009 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vorige week naar Sint-Job gegaan , eerste keer met mijn Bora netjes om twintig voor 8 aangekomen , niemand te zien dus mocht recht binnen .
Naar huis gereden en kever ingestapt voor oldtimerkeuring en was op half uurtje ongeveer buiten . Ondanks dat hij vrij laag hangt (67'er) , geen problemen gehad , ze hebben wel vermeld dak niet veel vering over had maar konden er wel mee lachen en waren vriendelijke mannen .
Dus heb eigenlijk geen klagen Smile
Best wel niet pas tegen de middag gaan met gewone wagen voor normale keuring want dan ist daar pokkedruk Very Happy Sjans dak pas tweede keer met kever geweest ben Very Happy
Denk dat het niemand zijn favoriete ding is naar de keuring gaan maar het hoort er nu eenmaal bij he .
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Doc*181
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 3-1-2004
Berichten: 3652
Woonplaats: Kluisbergen

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2009 11:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Los van die mail... maar dit bericht deed me toch de wenkbrauwen fronsen:

Quote:

Fiat 500 raakt niet door keuring
27 oktober 2009

Fiat 500 raakt niet door keuringDe gevierde en alom geprezen Fiat 500 raakt niet door de Belgische autokeuring. Het autootje krijgt telkens een rode kaart omdat de ophanging achteraan onvoldoende veilig is. Dat berichten Het Nieuwsblad en La Dernière Heure dinsdag.De nieuwe Fiat 500, de 'Auto van het Jaar 2008', wordt door Test Aankoop uitgeroepen tot de beste koop in de prijscategorie van minder dan 12.500 euro. Maar wanneer je het stadswagentje tweedehands wil verkopen, raak je er niet vanaf omdat de auto niet door de technische keuring geraakt. Bij de organisatie van de autokeuring (GOCA) is het probleem gekend. "De ophanging achteraan voldoet niet aan de eisen. Voor kleine wagens met een maximale belasting van 300 kg op de achteras wordt er een uitzondering gemaakt maar de Fiat 500 is net iets te zwaar om daarvoor in aanmerking te komen", zegt een technicus van GOCA. Niet alle landen passen deze ophangingstest toe. Een extra gewicht in de koffer leggen, mag niet. Er wordt aan een nieuwe testprocedure bij GOCA gewerkt. (MPE)
bron: Belga


Dat is toch weer typisch Belgisch? Telkens moeten we weer de strengste normen hebben en dat op verschillende vlakken: auto, bouw, voeding... Zelfs als Europa dat niet vraagt (want laten we er geen doekjes omwinden, het is Europa die voor 90% van de nieuwe wetten zorgt, ook al doen onze federale verkozenen het alsof ze het druk hebben).

Het is precies of onze heren politiekers als beste vooraan in de klas willen staan. Als Europa vraagt om op iets 10/10 te scoren, zorgen de Belgen er wel weer voor dat hun bevolking een 12 op 10 moeten hebben.

Een nieuwe wagen geraakt niet eens door de keuring terwijl het voor de rest van de wereld geen enkel probleem is. Zelfs mijn nieuwe Caddy was destijds met 12km op de teller afgekeurd!

Voor mensen die met een nieuwbouw bezig zijn, die zullen ook wel weten wat voor nonsens normen er gehanteerd worden. Een verplichte studie laten uitvoeren ivm isolatie (vlotjes €1200 voor een bundeltje gekopieerde papieren) Rolling Eyes En hopen dat het dan niet afgekeurd wordt vanwege niet haalbare normen. De bouwheer mag betalen, dat mag hij nog doen.


Waarom moet België altijd zo moeilijk doen?

_________________
http://www.vwluchtpompers.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2009 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

deze morgen ook gelezen over de fiat 500 tja autokeuring moet veel geluk hebben hem het book mee gemaakt met mijn vering der was niets aan enkel mijn tank was bijna leeg garage wist mij te zeggen tankt hem vol en probeer opnieuw zo gedaan en blanco keuringsbewijs had toen
moet toch ens tijd worden op de keurig dat ze hun boel vernieuwen

_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2009 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfs de koningin raakt niet door de keuring met haar Fiatje! Laughing

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/091027_PaolaFiat

_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2009 4:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

keverke68 schreef:
deze morgen ook gelezen over de fiat 500 tja autokeuring moet veel geluk hebben hem het book mee gemaakt met mijn vering der was niets aan enkel mijn tank was bijna leeg garage wist mij te zeggen tankt hem vol en probeer opnieuw zo gedaan en blanco keuringsbewijs had toen
moet toch ens tijd worden op de keurig dat ze hun boel vernieuwen


Yep zootje trekt op ni veel ni meer daar....maar ge zult er weeral maar mee zitten hé. Evil or Very Mad
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
berten
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-12-2004
Berichten: 2636
Woonplaats: Pulle

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2009 5:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

met mijne caddy zegge ze da ook altijd,
en mijn banden staan redelijk hard... ik kan da ni verdragen dat die te plat zijn!
en die van de keuring laten die altijd wa af, voor ik op de bank ga!

_________________
geinspireerd door de Ferre...
77er german look ...
mijn project: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=34286&start=0


-Waardebepalingen voor 2ehands voertuigen & oldtimers-
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
yourt



Leeftijd: 90
Geregistreerd op: 7-3-2007
Berichten: 1634
Woonplaats: Boechout

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nog over het monopolie....

Quote:

Monopolie Belgische autokeuring onder vuur
04 november 2009, 09:09
Een arrest van het Europese Hof van Justitie over de autokeuring in Portugal, zou ook voor België gevolgen kunnen hebben, bericht La Dernière Heure woensdag. Mogelijk wordt daardoor een einde gesteld aan de huidige monopoliesituatie in ons land.
Het Hof oordeelde op 22 oktober dat "de Portugese republiek de verplichtingen van artikel 43 van de Europese Commissie niet is nagekomen (...) door de vrijheid van vestiging te beperken van instellingen uit andere lidstaten die in Portugal voertuiginspecties willen verrichten". Portugal is samen met België het enige land van de Europese Unie waarin een monopolie bestaat voor de autokeuringen. Momenteel is de toestemming daarvoor in ons land enkel verleend aan GOCA (Groepering van Erkende Ondernemingen voor Autokeuring en Rijbewijs), dat direct afhangt van de federale overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer. Het is voor een buitenlandse onderneming dus onmogelijk om op Belgisch grondgebied zijn activiteiten uit te oefenen. (VKB)

bron: Belga

_________________
T1 1971 cabrio (Duitsland)
T1 1968 1200 spaarkever (België)
papieren '65er Kever, 2 extra D-blokskes en nog een CU of twee. Vroeger: T3 1989 1.6 TD camper (Duitsland), T3 1980 2.0 CU camper (Nederland), '61er 1200 (Zweden)'65er 1200, '68er 1300,...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
berten
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-12-2004
Berichten: 2636
Woonplaats: Pulle

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2009 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

in hln stond vandaag ook iets... dat LDD ook ingaat tegen het monopolie van GOCA...

gaan ze dan toch wakker worden?

_________________
geinspireerd door de Ferre...
77er german look ...
mijn project: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=34286&start=0


-Waardebepalingen voor 2ehands voertuigen & oldtimers-
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 7 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group