www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 4:07 pm
Scheefhang op vooras.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nicovaal



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 12-12-2008
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 4:09 pm    Onderwerp: Scheefhang op vooras. Reageer met quote

Zoals de titel zegt hangt mijn Kever vooraan wat scheef. Als je onder de shocktowers van de Puma as meet, zit er een dikke cm verschil tussen links en rechts.
Als ik het goed begrijp zitten ook vooraan de torsie stangen vast in tanden? Kan het zijn dat de vooras ooit open geweest is en bij monteren er per ongeluk een tand verkeerd gezet is?
Er zitten nieuwe amortiseurs op, dus vast zitten deze niet, voor de rest kan ik niet direct een andere oorzaak bedenken. Puma as staat ook niet op het laagste (ik heb me laten vertellen dat een Puma as op het laagst soms wat neigt scheef te gaan hangen), is wel ook verlaagd met verlaagde spindels. Maar voor deze geplaatst zijn had ik dit probleem ook al...

Kan iemand me wat meer uitleg geven over hoe zo'n torsie vooras in elkaar steekt? Ik ken de basisprincipes ervan, maar niet de technische uitleg. Eventueel ook een uitleg over hoe ik deze scheefhang kan oplossen?

Bedankt!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
de_koen
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 27-9-2005
Berichten: 317
Woonplaats: Duffel

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

langs ene kant lamellen gebroken?
_________________
rotlook!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bugske1300
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 7-7-2008
Berichten: 4605
Woonplaats: neerpelt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb nog geen puma as gezien die perfekt recht was, mijne staat nu ook ongeveer 1,5 cm hoger rechts dan links, maat van me zijn 63er heeft dat probleem ook..

groeten

_________________
surfbugske, resto cal look '73!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zet uwe wagen vlak , en meet achteraan de hoogte van grond naar midden spatbord, het kan zijn dat hij achteraan een tandje verkeerd zit, dan hangt hij vooraan scheef, hoe eigenaardig dit ook klinkt !..Wink
_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
stampy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 251
Woonplaats: Oombergen -Zottegem

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 9:21 pm    Onderwerp: scheef Reageer met quote

zoals beestje al zei het is achter dat de oorzaak ligt


greetz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nicovaal



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 12-12-2008
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt beestje, dat ga ik eens controleren. Het zou wel gek zijn, hij stond eerst achteraan enkel één tand verlaagd, en toen hing hij ook al wat scheef. Daarna is hij twee buitentanden gezakt en één binnentand terug omhoog, en bleef hij scheef hangen. Maar als men verder geteld heeft vanaf die één tand, zet men de fout eigenlijk gewoon verder...

Denk je dat het dan een buitentand of een binnentand is waar de fout gaat zitten? Kleiner dan 2cm verschil -> binnentand, groter verschil -> buitentand?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het verschil tussen binnen en buitentand is 0.5cm..
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Peter_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 20-11-2012
Berichten: 1114
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Zo Apr 06, 2014 1:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nicovaal schreef:
Bedankt beestje, dat ga ik eens controleren. Het zou wel gek zijn, hij stond eerst achteraan enkel één tand verlaagd, en toen hing hij ook al wat scheef. Daarna is hij twee buitentanden gezakt en één binnentand terug omhoog, en bleef hij scheef hangen. Maar als men verder geteld heeft vanaf die één tand, zet men de fout eigenlijk gewoon verder...

Denk je dat het dan een buitentand of een binnentand is waar de fout gaat zitten? Kleiner dan 2cm verschil -> binnentand, groter verschil -> buitentand?



Interessant (oud) topic... Ondertussen opgelost? Wink

Heb ik dus ook. Nooit druk in gemaakt doordat de Karmann een handgemaakte unibody heeft dacht ik dat dat wel onmogelijk perfect kon zijn... Laughing

Nu heb ik eens nagemeten: vooras ligt rechts (onderaan schokbreker toren) bijna 1,5cm lager dan links. Achteraan rechts 1 cm (gemeten op spatbord) lager dan links. Confused
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Peter_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 20-11-2012
Berichten: 1114
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2014 11:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn vraag mss iets concreter maken:


Vooraan hangt de vooras rechts circa 1 cm dichter tegen de grond dan links. Achteraan komt de wielkas ook een cm lager.

Als ik achteraan wat met de vertanding speel (-2 buitentanden en +2 binnentanden = zo'n 1,10 cm zakken) waardoor L+R achteraan +\- gelijk komt te staan, komt de voorkant dan bijgevolg ook ongeveer (mee) gelijk te staan Question Question
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group