www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:28 am
SBAT tuningkeuring geventileerde schijfrem CSP/Kerscher OK!!
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KG1966
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 4-6-2009
Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 10:28 am    Onderwerp: SBAT tuningkeuring geventileerde schijfrem CSP/Kerscher OK!! Reageer met quote

Wij zijn enorme liefhebbers van Italië. Tijdens onze reis doorheen de Dolomieten afgelopen zomer kocht ik me een Duitstalig magazine met een beschrijving van de 20 mooiste straten in de wereld. Die zomer hebben wij er twee afgewerkt: de oude Dolomietenweg en de weg rondom het Gardameer. Nog 17 te gaan doorheen heel Europa, de andere is Route 66.

http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=54006&sid=0210357d31e9054b6cf9ff544c819738

Nu zal iedereen die me een beetje kent wel weten dat ik graag heb dat mijn Kevers in orde zijn, zo ook was de oude vertrouwde ’72-er, die trouwens met die rit voor de derde keer in zijn leven in Italië was, voorzien van schijfjes, klauwen en remblokjes voor en achter, frisse DOT 4 remvloeistof, allemaal met nauwelijks 5000km op hun geweten.

Al vanaf mijn allereerste ritten in de Alpen, ergens half de jaren 90, maar weer afgelopen zomer, was het me al opgevallen hoe slecht standaard VW schijfremmetjes bestand zijn tegen het sportief rijden op oude Alpenwegen.

Ze worden warm, je krijgt fading, de volgende stap is dat je begint ze te ruiken en vervolgens mag je op een terras gaan genieten van het uitzicht voor een half uurtje, totdat je remwinkel weer wat op zijn positieven is.

Nu heb ik per definitie niets tegen het zitten op een terrasje in de Dolomieten, maar het is me ook al overkomen op Alpenweggetjes zonder terras!

Op onze ’67-er hadden we al enkele jaren geventileerde schijven van CSP zitten, omdat we dat wagentje gebruikten voor klassieke rally’s en ritten. 500 keer in de remmen gaan, bij zeer sportief gebruik, geeft bij die remmen nog steeds een stop zoals je het mag verwachten.

Onze 1303S Cabrio is van 1979, ons wegsteken achter het feit dat hij dateert uit een tijdperk dat de gelijkvormigheidsattesten nog niet bestonden of wat dan ook, was er niet bij. Na me diepgaand geïnformeerd te hebben bij de keuring SBAT te Sint Niklaas, Dirk (1303RS), Rudi (Beestje), de jongens van Volksrepairs en Wouter van Bugparts stond mijn keuze vast. Het zou de kit van CSP/Kerscher worden. Al jaren op de markt, opgebouwd met enkel Duitse kwaliteitsproducten en tot grote tevredenheid gebruikt door velen.

Dankzij de enorm bereidwillige medewerking van alle bovenvermelde mensen, maar ook door de toeleveranciers van CSP/Kerscher (Até voor de klauwen, Sebro voor de geventileerde schijven voor en de trommels achter) heb ik sinds vandaag, naast het officieel tuningsrapport een blanco attest met dagelijkse toelating voor de Kever, met een remsysteem dat aangepast is aan sportief gebruik, niet enkel op de grauwe Belgische betonbanen, maar des te meer om die 17 mooiste straten in Europa te kunnen berijden in de toekomst Wink.

Het systeem bestaat in grote lijnen uit:
* geventileerde Sebro schijven vooraan (in ons geval met Porsche 5 x 130 boutenpatroon).
* Até remklauwen met grotere diameter.
* Porsche 924 2.0 trommels achteraan van Sebro.
* Porsche 924 2.0 rempompjes achteraan met grotere diameter dan standaard.


Het pionierswerk heeft ons zo’n 2 maanden gekost, maar het volledige dossier ligt nu bij SBAT te Sint Niklaas, indien je de goede beslissing zou nemen om zo’n CSP/Kerscher kit te monteren of te laten monteren, neem je maar even contact op met mij en bezorg ik je alle info.

Let op!
Dit systeem mag niet half gemonteerd worden, dus de ombouw naar grotere diameter rempompjes achteraan moet om het remevenwicht te behouden (testen zijn uitgevoerd door Até en zijn als voldoende bestempeld tot een vermogen van 100kW – 136pk). Je mag achteraan geen schijfremmen monteren!

De toelating is van toepassing op alle Kevers van het type 11 (sedan), 13 (1302 of 1303), 15 (cabrio), indien deze van het fabriek uit geleverd konden zijn met schijfremmen (dit kan de controle achterhalen a.d.h.v. je PVG nummer). Ter info: deze beperking is ook in Duitsland van toepassing.

Alle opzoekwerk is enkel en alleen voor de kit van CSP/Kerscher. Niet voor enig zelf in elkaar geknutseld systeem of import uit USA/Brazil/... Dan moet je alles maar zelf in orde brengen Smile

Groetjes,

Curt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

geweldig initiatief dat je hier genomen hebt Curt!!
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

wel daar doe ik men hoedje voor af Curt !!.

ik zou die goed kunnen gebruiken, want ik moet kortelings naar de keuring, wil ik terug kunnen genieten, van men kever..Wink

ik heb wel een attest van 'D Ieteren (schijfremmen) maar ze zaagden nog, dat ze geperforeerd zijn, en dat niet vermeld stond.

hopelijk is nu alle leed achter de rug !...

daar zijn vele liefhebbers mee geholpen dan, van mij alvast nen dikke dank u wel !!.. Wink

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 95
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 11:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Magnifiek! een pionierswerk!
Nu de vraag:
Wordt de keuring van de schijfremmen uitsluitend door SBAT gegeven, of is de regel (via tuningsverslag, uiteraard) van toepassing voor alle stations?

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
berten
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-12-2004
Berichten: 2636
Woonplaats: Pulle

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zeer knap! maar kben der niet mee geholpen, gezien mijn kever origineel geen schijven had.
nu staan er wel standaard schijven op van vw... zou dat geregeld kunnen worden door D'ieteren? gezien het toch een optie was in de jaren 70!

_________________
geinspireerd door de Ferre...
77er german look ...
mijn project: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=34286&start=0


-Waardebepalingen voor 2ehands voertuigen & oldtimers-
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
VolksRepairs




Geregistreerd op: 29-8-2006
Berichten: 34
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs, Nederland

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 2:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Curt,

Gefeliciteerd met het resultaat na deze inspanning!

Veel plezier op de mooie straten en mocht er een weg naar Berkel en Rodenrijs gaan, staat de koffie klaar!

_________________
Industrieweg 110
2651 BD Berkel en Rodenrijs
Nederland
tel: +31 (0)10 - 5223577
@: info@volksrepairs.nl
fax: +31 (0)10 - 5226809
www.volksrepairs.nl
VolksRepairs op Facebook
volg ons op Twitter: @VolksRepairs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
KG1966
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 4-6-2009
Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 2:30 pm    Onderwerp: sneeuw Reageer met quote

Aan de jongens van Volksrepairs:


Dit is geen inspanning één persoon, maar van een heel team waar jullie een belangrijke hoofdrol in gespeeld hebben !!!

Merci nog eens om geen zenuwinzinking te krijgen na het 226ste e-mailtje van mij voor bijkomende info Laughing Laughing Laughing

Ter info: direct na de keuring moest ik gaan werken, ondertussen is het hier gaan sneeuwen, liggen de wegen er spiegelglad bij. Ik heb geen zin om er door te rijden. Nu sta ik hier met een Kever met een schoon groen keuring- en tuningattest stil... Muisstil...


Curt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prachtig werk verricht!!!
En een leuke schrijfstijl ook!
Spijtig dat ze zoiets niet keuren voor splitbussen...

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
t2 driver
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 14-2-2007
Berichten: 306
Woonplaats: aalst

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tuningrapport das goed. maar op oldtimers gaat dit niet. Ik persoonlijk meegemaakt. En alles terug vanonder en weer herbeginnen
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
andy van der jeught
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 9-10-2004
Berichten: 6449
Woonplaats: Denderbelle

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2009 9:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag live gezien en gekeurd.
prachtig keverke,


kan uw farde attesten nog in uw handschoenvak? Laughing

_________________
kever '74 project:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=107103
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group