www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 1:43 pm
SBAT tuningkeuring geventileerde schijfrem CSP/Kerscher OK!!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kever61



Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 24-1-2009
Berichten: 231
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Wo Dec 23, 2009 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het is 6 euro voor het tuning attest , eender hoeveel items er op staan.
als er bij de volgende periodieke keuring niets is veranderd, moet je het attest niet opnieuw betalen.
de prijzen van de keuring gaan per 1 januari wel omhoog.
ik weet dus niet of het dan nog 6 euro zal zijn.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
t2 driver
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 14-2-2007
Berichten: 306
Woonplaats: aalst

BerichtGeplaatst: Wo Dec 23, 2009 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vindt het heel super voor jullie, maar dan zijn jullie luchtgekoelden toch allemaal ingeschreven als daily, of ben ik mis. Op een nen oldie gaat dat toch ni? Dan staat ge wel mooi te kijken met de verbouwingskes. anders zou het allemaal gemakkelijk zijn, efkes een tuningraportje pakken en ze kunnen me niks meer doen, wou dat het zo gemakkelijk ging
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Mister_Jones
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 21-9-2008
Berichten: 811
Woonplaats: Hoevenen

BerichtGeplaatst: Wo Dec 23, 2009 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja het gaat hier om dailies
_________________
VW German Bug 2.0l typ 4 1972 1300L
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Leek



Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 21-12-2009
Berichten: 27
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2009 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Begrijp ik dit hele tuningverhaal juist als ik zeg dat een kever die:

* oldtimer gekeurd is, volledig origineel moet zijn.
* dagelijks gekeurd is, mogelijks wel getuned kan zijn mits het doorlopen van bepaalde validatieprocedure, maar toch ook maar best origineel kan blijven ???

Ik las hierboven ook wat over trommelrem, schijven en geventileerde schijven... zit er dan veel kwaliteitsverschil tussen deze types, niet wat betreft de duurzaamheid, maar wat betreft effectieve remafstanden?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
Gast







BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2009 7:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

...

Laatst aangepast door Gast op Do Nov 07, 2013 3:30 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Persoonlijk Foto Album
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2009 8:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik las hierboven ook wat over trommelrem, schijven en geventileerde schijven... zit er dan veel kwaliteitsverschil tussen deze types, niet wat betreft de duurzaamheid, maar wat betreft effectieve remafstanden?


dit heb je gemist !..

Quote:
Al vanaf mijn allereerste ritten in de Alpen, ergens half de jaren 90, maar weer afgelopen zomer, was het me al opgevallen hoe slecht standaard VW schijfremmetjes bestand zijn tegen het sportief rijden op oude Alpenwegen.

Ze worden warm, je krijgt fading, de volgende stap is dat je begint ze te ruiken en vervolgens mag je op een terras gaan genieten van het uitzicht voor een half uurtje, totdat je remwinkel weer wat op zijn positieven is.


met geventileerde, ga je dit niet hebben..

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Leek



Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 21-12-2009
Berichten: 27
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2009 8:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Beestje
Yep sorry, heb ik blijkbaar iets te snel overgelezen Smile Lijkt me dan toch interessant om wat betere remmen te hebben. Spijtig dat je dan door zo een hele rompslomp moet om uw kevertje veiliger te maken.

@Road
Yep denk dat dat een goed idee is Smile

Zal misschien best ook eens naar de keuring hier in Tienen gaan om te zien wat ze daar zeggen want heb de indruk dat het soms zelfs verschilt per keuringsstation.

Heb trouwens ondertussen iets wat specifiekere vragen.
Mag een versnellingsbak worden omgebouwd, bvb van een automaatje naar een handgeschakelde bak? Zoja hoe, wat, door wie, ...? Iemand enig idee hierover?
Wat met een andere uitlaat, is dat toegelaten?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 95
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2009 8:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.bfov.be/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=70&lang=nl

Wink

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Leek



Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 21-12-2009
Berichten: 27
Woonplaats: Tienen

BerichtGeplaatst: Za Dec 26, 2009 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lucas schreef:
http://www.bfov.be/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=70&lang=nl

Wink
Aha Smile

Merci Lucas
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
Snarf
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 22-11-2009
Berichten: 658
Woonplaats: Eindhout

BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2010 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

ook niet onbelangrijk.

weet iemand vanaf welke jaar er schijfremmen verkrijgbaar waren op een kever. (al dan niet als optie) (mijn kever is van '66 en heeft geen GVA, dus daar kunnen ze het niet op zien)
Ik zal zelf wel eens snuffelen op internet, maar als iemand het van buiten weet is het des te handiger he.

_________________
Mijn kevertje
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 4 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group