www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Mei 13, 2024 11:16 pm
Geen gelijkvormigheidsattest

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Di Feb 15, 2005 10:55 pm    Onderwerp: Geen gelijkvormigheidsattest Reageer met quote

Hallo,

Ik kan een kever kopen die in 1995 werd ingevoerd uit Amerika en sindsdien ingeschreven werd in België als old-timer (in België dus nooit voor gewoon gebruik ingeschreven geweest). Als ik hem koop zou ik hem willen inschrijven voor dagelijks gebruik. Gaat dat als er geen gelijkvormigheidsattest is ? Welke formaliteiten moet ik doorlopen en welke documenten heb ik nodig ?
De eerste inschrijving is van maart 1969.

Groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Westy73
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 2704
Woonplaats: WOB-city

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 7:56 am    Onderwerp: gelijkvormigheidsattest Reageer met quote

Ik denk dat je een gelijkvormigheidsattest moet hebben.
Aan te vragen bij D'Ieteren, maar aangezien de wagen uit Amerika komt....

Raar dat, als oldtimer ingeschreven en van na 68, ze geen gelijkvormigheidsattest hebben gevraagd in de keuring.

Of misschien als je een volledige (invoer)keuring laat doen, ze dan een gelijkvormigheidsattest uit reiken? Ofwel moet je de wagen misschien voorrijden bij D'Ieteren.

Ik zou het niet weten, het zijn maar suggesties en dingen die in mij op gekomen zijn.

Je kan ook eens contact nemen met een keuringsstation of met de verzekeringsmaatschappij. Daar zal je ook al wat info kunnen verzamelen.

Greetz,

Hopelijk komt het inorde, hou ons in iedergeval op de hoogte.

_________________
WEER EEN BUMPERKLEVER VOOR MIJ...
VAGetariër 66 %
Two beer or not two beer.... ....Shakesbeer
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
splitje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 681
Woonplaats: Herdersem

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 9:06 am    Onderwerp: gelijk Reageer met quote

ge moet een afspraak maken in 1 van de keuringsstations die daarvoor goedgekeurd zijn bijv.: erembodegem. Daar moet ge zeggen dat het is om een keuring voor een goedkeuring voor gelijkvorming ( d.wz.: de wagen voldoed aan de belgische wetgeving en volgens de norm van VW.), Kan wel een tijdje duren en kost wel wat geld.
Dat is wat ik gehoord hebin der tijd met mijn Braziliaanse bus. Voor oldtimer heb je geen gelijkvormheidsattest nodig ook niet na 1967.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
notchback'68
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 9:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

nog even vervolledigen: Smile

Gelijkvormigheidskeuring kost afgerond 100 euro; kan gebeuren in een bevoegd keuringsstation of bij d'Ieteren zelf. Prijs is hetzelfde, duurt ongeveer 1 uur hebben ze mijn verteld. Telkens op afspraak. In Asse (Mollem) is een wachtlijst van ongeveer anderhalve maand.

Ik moet dit binnenkort ook laten doen, daarmee.....

Opgelet!! gelijkvormigheidskeuring bevat geen 'gewone' keuring, die moet je daarna ook nog is laten doen (en weer betalen natuurlijk Crying or Very sad )

gtz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polle van Jut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 14
Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 796
Woonplaats: koningshooikt(lier)

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een buske gekocht met duitse papieren.Ik heb naar Geel naar de kontrol gebeld en kon een week later al komen.Je moet wel gereedschap meenemen want er moest voor en achter een rem blootgemaakt worden.duurt ongeveer een uur,kost 100 euro,dan gaan je papieren naar Brussel en ik werd 2 weken later verwittigd dat ik ze kon gaan afhalen.Nu moet ik enkel nog de technische kontrole passeren en ik mag bollen.Mijn buske is wel ingeschreven als lichte vracht!Polle
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 7:37 pm    Onderwerp: attest Reageer met quote

@schol123

Wat bedoelt ge met de rem blootmaken ? Gewoon het wiel er af of is het meer dan dat ?

Groeten.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spaardingske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot

BerichtGeplaatst: Wo Feb 16, 2005 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tambour deraf nemen ..

Ze overdrijve graag op de control Wink

_________________
'59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87

Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Polle van Jut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 14
Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 796
Woonplaats: koningshooikt(lier)

BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2005 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik bol!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Gertje Weg
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 21
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 1966
Woonplaats: MOORSLEDE

BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2005 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Proficiat. En hoe ging het nu in werkelijkheid op de keuring ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polle van Jut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 14
Geregistreerd op: 14-10-2004
Berichten: 796
Woonplaats: koningshooikt(lier)

BerichtGeplaatst: Di Feb 22, 2005 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met duitse papieren naar de douane in Mechelen,daarna naar de kontrol in Geel(eerst gebeld voor afspraak-mocht week later al komen) om homoligatie;alles word opgemeten,voorst remblokken uitgenomen en opgemeten,achter een trommel eraf en remschoen opgemeten!100euro betaald,2 weken later telefoon,papieren van Brussel gaan halen.Met die papieren(nog eens 14 euro)om een plaat naar Kontich(is lichte vracht), eerst langs de verzekering om ne zegel van 32 euro!Plaat opvijzen,lichten en co laten regelen en dan naar de kontrol!Buitenrijden,betalen(50 euro)en we zijn in orde !!3 weken en ongeveer 200 euro,wie houd je tegen!Polle
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group