Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
johntampon Flat4Free Junkie
Leeftijd: 36 Geregistreerd op: 7-3-2007 Berichten: 1576
Woonplaats: menen
|
Geplaatst: Di Jun 29, 2010 9:45 am Onderwerp: |
|
|
goe bezig hier! _________________ spaarkever volledig gerestaureerd
Full resto 58er
ex airport T1 bus in ratlookstyle |
|
Naar boven |
|
|
FilipVL Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 25-10-2009 Berichten: 386
Woonplaats: Lierde
|
|
Naar boven |
|
|
johntampon Flat4Free Junkie
Leeftijd: 36 Geregistreerd op: 7-3-2007 Berichten: 1576
Woonplaats: menen
|
Geplaatst: Wo Jun 30, 2010 7:29 am Onderwerp: |
|
|
terwijl de kas eraf is, wat is de code van uw versnellingsbak? aangezien u daar een 1500H blok wil inleggen.
en hoe zien de bodemplaten eruit? _________________ spaarkever volledig gerestaureerd
Full resto 58er
ex airport T1 bus in ratlookstyle |
|
Naar boven |
|
|
FilipVL Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 25-10-2009 Berichten: 386
Woonplaats: Lierde
|
|
Naar boven |
|
|
FilipVL Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 25-10-2009 Berichten: 386
Woonplaats: Lierde
|
Geplaatst: Do Aug 05, 2010 9:07 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb terug wat tijd gevonden om aan de kever te werken.
Het volgende op het programma is het oplassen van mijn kas en volledig klaar zetten om te spuiten.
Zoals je op bovenstaande foto's kan zien moeten de kokers, onderste stuk van deurstijlen,... vervangen worden.
Maar hoe begin je daar het best aan, eerst de kokers en dan de rest?
Tips zijn altijd welkom.. _________________ VW Kever - 1500 - 1967 - http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=58490
VW T1 - 1500 - Brasil - 1971 - https://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=143897 |
|
Naar boven |
|
|
johntampon Flat4Free Junkie
Leeftijd: 36 Geregistreerd op: 7-3-2007 Berichten: 1576
Woonplaats: menen
|
Geplaatst: Do Aug 05, 2010 12:05 pm Onderwerp: |
|
|
best is aan de kokers te beginnen. eerst versterkingen in de deuren lassen. een soort kader die alles in zijn geheel houdt. dan de kokers eruit slijpen. ondertussen zal je nog plekken tegen komen die echt rot zijn. bvb shuntbord, achterwielkassen,...
succes en vergeet geen foto's te posten! _________________ spaarkever volledig gerestaureerd
Full resto 58er
ex airport T1 bus in ratlookstyle |
|
Naar boven |
|
|
JayCee Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 21-3-2006 Berichten: 608
Woonplaats: Kruishoutem
|
Geplaatst: Ma Aug 16, 2010 9:06 pm Onderwerp: |
|
|
hoever staan de werkzaamheden al? _________________ '74er Cal Look... Sold
'59er Speedster Sold (thank god)
'60er Ragtop... Sold
'78er Derby LS... Sold
'65er Resto-Cal look... Sold
'77er Derby LS... Sold
'65er Little Black Devil... Sold
'56er Ovali in progress (keeper) |
|
Naar boven |
|
|
FilipVL Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 25-10-2009 Berichten: 386
Woonplaats: Lierde
|
Geplaatst: Di Nov 09, 2010 10:09 pm Onderwerp: |
|
|
Terug wat tijd gevonden om verder te doen...
Maar wat ben ik tegen gekomen roest en gaten...
Ik ga mijn eerst concentreren op het chassis, daarna het mechanisch gedeelte en dan de kas. Bij het demonteren gezien dat de vooras aan de ene zijde en vooral de kop van het chassis VOLLEDIG rot is. De vooras zat nog met twee bouten degelijk vast de rest doorgeroest.
Help! heeft iemand ervaring of nuttige tips bij het vervangen van de chassiskop? _________________ VW Kever - 1500 - 1967 - http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=58490
VW T1 - 1500 - Brasil - 1971 - https://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=143897 |
|
Naar boven |
|
|
nonkel jan Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 20 Geregistreerd op: 6-11-2004 Berichten: 5339
Woonplaats: Oedelem 8730, grens oost-west vlaanderen
|
Geplaatst: Wo Nov 10, 2010 8:56 am Onderwerp: |
|
|
er zit ook verkeerde luchtfilter op de motor suc6 |
|
Naar boven |
|
|
FilipVL Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 48 Geregistreerd op: 25-10-2009 Berichten: 386
Woonplaats: Lierde
|
Geplaatst: Do Nov 11, 2010 9:18 am Onderwerp: |
|
|
de motor die er in ligt is een 1300 met bwj 1965 en volgens mij is dat de juiste luchtfilter voor nen 1300
Ik ben van plan om er terug nen originelen 1500cc in te leggen...
Iemand tips voor het vervangen van de volledige kop?
@ johntampon: cavakes? heb je de tijd al gevonden voor mijn stukken...
anders kom ik er eens achter? _________________ VW Kever - 1500 - 1967 - http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=58490
VW T1 - 1500 - Brasil - 1971 - https://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=143897 |
|
Naar boven |
|
|
|
|