www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 2:47 pm
Radio

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flapn
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 14-1-2010
Berichten: 631
Woonplaats: Wielsbeke

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 1:42 am    Onderwerp: Radio Reageer met quote

Ik heb een probleempje met mijn radio in mijn kevertje. Als ik hem te hard zet valt hij uit. Mijn boxen zijn niet zo zwaar. Telkens als ik ergens te veel energie gebruik (radio luider, lichten aan, remmen, ...) valt hij dus uit. Ik weet dat mijn radio dit doet om niet te verbranden door een elektriciteitsboost, maar hoe kan ik dit verhelpen?
Zelf had ik gedacht om een rechtstreekse kabel van radio naar batterij te plaatsen, maar ik weet niet of dit problemen oplevert ofzo. Kan iemand me hier bij helpen, of een betere oplossing paatsen?
Alvast bedankt.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Johan V
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 26-6-2008
Berichten: 1898
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 9:10 am    Onderwerp: Re: Radio Reageer met quote

Flapn schreef:
Zelf had ik gedacht om een rechtstreekse kabel van radio naar batterij te plaatsen, maar ik weet niet of dit problemen oplevert ofzo.


Nooit rechtsstreeks aan de batterij hangen!!!!!! Altijd een zekering tussen plaatsen als je geen brandje wil!

Je kan ook werken met een relais. De stuurstroom neem je dan na contact en de hoofdstroom vanaf de batterij (maar wel nog steeds met een zekering zo dicht mogelijk bij de batterij).

_________________

Project: T2b van mijn geboortejaar
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Johan V
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 26-6-2008
Berichten: 1898
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je de radio harder wilt zetten, kan je ook nog werken met een versterker, zo is de belasting van je radio heel wat minder. Je hoeft er daarom geen boomcar van te maken. Een kleine versterker volstaat.

Een andere optie is natuurlijk de radio eruit zwieren en genieten van het boxergeluid! Wink

_________________

Project: T2b van mijn geboortejaar
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Flapn
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 14-1-2010
Berichten: 631
Woonplaats: Wielsbeke

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ok bedankt voor de tip! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
bugske1300
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 7-7-2008
Berichten: 4605
Woonplaats: neerpelt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

is het gewoon geen slechte massa aansluiting??

groeten

_________________
surfbugske, resto cal look '73!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Flapn
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 14-1-2010
Berichten: 631
Woonplaats: Wielsbeke

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

is het gewoon geen slechte massa aansluiting??

groeten


hoe kan ik dat weten? ik heb dus gewoon mijn vier boxen achteraan mijn radio aangesloten :s ik ben niet zo'n technicus Confused
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Johan V
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 26-6-2008
Berichten: 1898
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Flapn schreef:
Quote:

is het gewoon geen slechte massa aansluiting??

groeten


hoe kan ik dat weten? ik heb dus gewoon mijn vier boxen achteraan mijn radio aangesloten :s ik ben niet zo'n technicus Confused


Eens al je massa aansluitingen bekijken en schoonmaken. Ook deze die niets met je radio te maken hebben. En zeker zorgen dat de polen van de batterij proper zijn en electrisch vet aandoen.

_________________

Project: T2b van mijn geboortejaar
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Flapn
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 14-1-2010
Berichten: 631
Woonplaats: Wielsbeke

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 12:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok ga da eens proberen na mn examens!
Bedankt Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
MINI COOP
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 13-10-2009
Berichten: 392
Woonplaats: Ruddervoorde

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 4:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

10/10 dat er een slecht contact is. of kabels te dun!!!

wat gebeurd er: radio gaat aan en krijgt netjes de 12-14.4v binnen. steek je de lampen aan en zet je de radio luider, dan trek je meer stroom. door gebruik van te dunne kabels of door slechte contacten heb je bij meer stroomgetrek een grotere weerstand... conclusie, de spanning zakt onder de 11v en dan schakelt iedere nieuwere radio zich uit...

dit is voor niets goed, dus zo vlug als mogelijk alles maken Wink

moest je een extra versterkertje willen voor juist wat meer boost, ik weet wel nog een leuk adresje Laughing Laughing

_________________
CK slam shop: we blast it, cut it, weld it!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group