www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Apr 25, 2024 5:52 am
Nieuwe oldtimerwetgeving op komst !!!
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 39, 40, 41  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KG1966
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 4-6-2009
Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 8:11 pm    Onderwerp: Nieuwe oldtimerwetgeving op komst !!! Reageer met quote

Afgelopen vrijdag heeft Peeter Henning van het BFOV de op til zijnde aanpassingen aan de huidige oldtimerwetgeving uit de doeken gedaan te Sint Niklaas.

Gertje Weg en zijn echtgenote (Luchtpompers) en Petra en Curt (Vintage Waasland) zaten op het puntje van hun stoel met potlood in de hand...


De korte versie van het verslag kan je lezen op:

www.vintagewaasland.be/BFOV


Petra
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bugske1300
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 7-7-2008
Berichten: 4605
Woonplaats: neerpelt

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vreemd verschil tussen auto's voor 68 (om de 5 jaar) en na 68 (om de 3 jaar). dacht dat de jongere oldie's toch beter voorzien waren zoals gordels enz.. maar goed, t is voor een goeie zaak he.

denk alleen dat er veel oldie's gaan verdwijnen omwille van de vrij extreme verbouwingen, toch vaak de redenen waarom er voor o plaat gekozen wordt, maar wordt misschien gecompenseerd met die tuningkeuring, maar dan zit je toch weer met beperkingen denk ik.

greetz

_________________
surfbugske, resto cal look '73!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
FrankBus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 75
Geregistreerd op: 29-6-2008
Berichten: 2292
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ai ai , belooft nie veel goeds voor veel liefhebbers denk ik ...
Maar ikzelf heb er geen probleem mee ...

_________________
Mistabuzdriver
T2a'68 Sold
Spaar '75
T1 ' 58
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bleu bug
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 27-11-2009
Berichten: 843
Woonplaats: INGELMUNSTER

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 9:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dus,met de o-plaat vrij rond rijden blijft uitgesloten? Confused
_________________
wat heb je aan een motor met veel paardekracht als er een ezel achter het stuur zit.
vw kever van'71**sold**
vw t2b bus van'73
vw kever van'59
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pepe
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 25-12-2003
Berichten: 659
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 9:15 pm    Onderwerp: Re: Nieuwe oldtimerwetgeving op komst !!! Reageer met quote

KG1966 schreef:
Afgelopen vrijdag heeft Peeter Henning van het BFOV de op til zijnde aanpassingen aan de huidige oldtimerwetgeving uit de doeken gedaan te Sint Niklaas.

Gertje Weg en zijn echtgenote (Luchtpompers) en Petra en Curt (Vintage Waasland) zaten op het puntje van hun stoel met potlood in de hand...

De korte versie van het verslag kan je lezen op:

www.vintagewaasland.be/BFOV

Petra

Bedankt om ons hierover te informeren, zeker interessant om volgen. Wel vraag ik me af hoe we "op til zijnde aanpassingen" moeten interpreteren?

In een land waar vele wetten nog stammen uit de tijd van Napeleon is een wetswijziging sneller gezegd dan gedaan. Is er al een concreet voorstel tot wijziging van de oldtimerwet in de maak of gaat het hier gewoon nog maar om een vaag idee? Komt het initiatief van de BFOV en zo ja, hoe gaan ze dit kracht bijzetten?

De BFOV zal als overkoepelende organisatie allicht wel invloed hebben, maar bij mijn weten kunnen ze nog geen wetsvoorstellen indienen. Ik vraag me dan ook af hoe ze te werk zullen gaan om dit goede voornemen (want het zou een verbetering zijn, zonder enige twijfel) door te drukken. Ik vrees namelijk dat de meeste Belgische politici de aanpassing van deze wet geen prioriteit zullen geven (als ze al van het nut ervan kunnen overtuigd worden) en dat alle goede wil ten spijt de "op til zijnde aanpassingen" wel eens lang op zich kunnen laten wachten...

Paul
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
stijntje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 17-5-2007
Berichten: 1957
Woonplaats: Berchem (antwerpen)

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 9:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

allez, voor de zoveelste keer dat ze erover beginnen...

on verra...

_________________
(D)OCULAR photoblog
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2010 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat komt er natuurlijk van als er pippo's zijn die constant misbruik maken van hun o-plaat zoals woon-werkverkeer, naar den Delhaize rijden,....
Pffff ik lig er in elk geval ni al te veel wakker van. Met een driejaarlijkse keuring kan ik nog wel leven. Voor sommigen zal dit natuurlijk wel een ramp zijn want die kunnen bijna hunne gansen auto gaan ombouwen... Confused
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
bleu bug
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 27-11-2009
Berichten: 843
Woonplaats: INGELMUNSTER

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 7:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dale schreef:
Dat komt er natuurlijk van als er pippo's zijn die constant misbruik maken van hun o-plaat zoals woon-werkverkeer, naar den Delhaize rijden,....
Pffff ik lig er in elk geval ni al te veel wakker van. Met een driejaarlijkse keuring kan ik nog wel leven. Voor sommigen zal dit natuurlijk wel een ramp zijn want die kunnen bijna hunne gansen auto gaan ombouwen... Confused

@dale,rij jij nooit eens rap een (test)ritje naar de winkel of vrienden of het werk?
ik kan maar moeilijk geloven dat de o-plaat drivers zelden hun wagen kunnen laten staan om vrij te touren. Wink

_________________
wat heb je aan een motor met veel paardekracht als er een ezel achter het stuur zit.
vw kever van'71**sold**
vw t2b bus van'73
vw kever van'59
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
friekske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 3370
Woonplaats: laakdal

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 9:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn al zoveel geruchten zovele jaren de ronde aant doen dat ik zoiets heb van eerst zien dan geloven.
_________________
http://www.apalclub.be/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

lig er niet wakker van laat ze maar doen zullen dan eens zien hoeveel er dan nog zullen door graken voor keuring
_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 39, 40, 41  Volgende
Pagina 1 van 41

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group