www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 12:50 am
1300 met elek ontsteking pag 3 speciaal probleemke
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
classic vwtje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 32
Geregistreerd op: 5-7-2007
Berichten: 1344
Woonplaats: Merelbeke

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2010 3:26 pm    Onderwerp: 1300 met elek ontsteking pag 3 speciaal probleemke Reageer met quote

goeie middag,

nu ik mijn vis platinekes keer opnieuw moet afstellen zit ik mee een vraagje,
na wat te lezen op het forum kwam ik tot te conclusie dat sommigen voor en sommigen tegen de elektronische ontsteking zijn?ook zou het makkelijker moeten zijn bij langere ritten (bv op reis)
hierbij deze vraag:

heeft het plaatsen van een elektronische ontsteking op een standaard 1300cc motortje eigenlijk nut?
of ben ik beter dak gewoon mijn vis platinekes altijd goe afstel?

mijn verbruik ligt nu op 7.3l op 100km, gaat dit nog lager gaan dan?

zijn er nog andere positieve en negatieve punten?

greetz Maarten

_________________





Laatst aangepast door classic vwtje op Zo Jun 20, 2010 5:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger Ads
bruno
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 10-1-2004
Berichten: 1813
Woonplaats: sinaai

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2010 3:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

7,3 liter is proper voor nen kever veel lager ga je hem niet krijgen vrees ik
_________________
-'59 International B-184
-'61 Fordson super major
-'64 kever cabrio
-'65 Volvo amazon
-'66 Volvo amazon
-'67 International C1200 Travelall
-'68 Zündapp c50 super
-'72 spaarkever
-'72 Hercules K125BW
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Low_Blue
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 29-12-2007
Berichten: 571

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2010 5:22 pm    Onderwerp: Re: 1300 met elektronische ontsteking Reageer met quote

classic vwtje schreef:
goeie middag,



heeft het plaatsen van een elektronische ontsteking op een standaard 1300cc motortje eigenlijk nut?
of ben ik beter dak gewoon mijn vis platinekes altijd goe afstel?

mijn verbruik ligt nu op 7.3l op 100km, gaat dit nog lager gaan dan?



greetz Maarten


Ja, dit heeft nut, eenmaal juist afgesteld ga je nooit meer moeten kijken of je visplatinekes goed staan afgesteld aangezien deze er niet meer inzitten dan Cool .
Enkel carburatie en kleppen dienen dan nog af en toe nagekeken worden. Voor de rest zijn er op een standaard 1300-blokje niet echt noemenswaardige voordelen denk ik.
verbruik van 7,3 is al zeeeer mooi, daar ga je niet onder gaan vrees ik

greetz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
friekske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 3370
Woonplaats: laakdal

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 1:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

enkel zien dat je het contact niet te lang laat opstaan met electronische ontsteking. platinnekes branden in maar kan je met een platte schroevendraaier terug proper maken. bij electronica is stuk ook echt stuk.
_________________
http://www.apalclub.be/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
VwCruiser1973
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 18-9-2008
Berichten: 777

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Elektronische ontsteking heeft voordelen, o.a. Nooit meer platinekes afstellen, is nauwkeuriger (ontstekingsmoment) enz ...
Verbruik heeft volgens mij niets te maken met ontsteking dus dat gaat geen invloed hebben.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
koen1303



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 26-10-2008
Berichten: 3358
Woonplaats: As

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Verbruik heeft volgens mij niets te maken met ontsteking

Toich wel ... ge moet toch maar eens zien hoeveel ge meer gaat verbruiken als uw ontsteking slecht afgesteld is Wink

_________________
1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project ..
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
vedettje
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 3-8-2008
Berichten: 144
Woonplaats: Waregem

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

friekske schreef:
enkel zien dat je het contact niet te lang laat opstaan met electronische ontsteking. platinnekes branden in maar kan je met een platte schroevendraaier terug proper maken. bij electronica is stuk ook echt stuk.


Je mag je contact zo lang laten opstaan als je wilt bij een elektronische ontsteking, als de motor niet draait werkt deze ook niet.

Grtz vedett.

_________________
Almost my own vw bug...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vedettje schreef:
friekske schreef:
enkel zien dat je het contact niet te lang laat opstaan met electronische ontsteking. platinnekes branden in maar kan je met een platte schroevendraaier terug proper maken. bij electronica is stuk ook echt stuk.


Je mag je contact zo lang laten opstaan als je wilt bij een elektronische ontsteking, als de motor niet draait werkt deze ook niet.

Grtz vedett.


Klopt maar je contact laten opstaan zonder te starten is zowiezo niet goed voor de bimetaalveer van de automatische choke. Als je die al hebt natuurlijk...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 4:18 pm    Onderwerp: Re: 1300 met elektronische ontsteking Reageer met quote

classic vwtje schreef:

zijn er nog andere positieve en negatieve punten?

greetz Maarten


Ik heb enkele maanden geleden een elektronische ontsteking op m'n 1200cc laten steken en ik moet zeggen dat de motor veel soepeler draait en hij rijdt een stuk vlotter ook. Dat was toch een serieus verschilleke vond ik. Verbruik heb ik niet naar gekeken dus dat zou k niet kunnen zeggen. Normaal gezien zou hij er wel iets zuiniger door moeten rijden.
Ik zou er zowiezo voor gaan als ik van u was. Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
vedettje
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 3-8-2008
Berichten: 144
Woonplaats: Waregem

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 4:19 pm    Onderwerp: Re: 1300 met elektronische ontsteking Reageer met quote

Dale schreef:
classic vwtje schreef:

zijn er nog andere positieve en negatieve punten?

greetz Maarten


Ik heb enkele maanden geleden een elektronische ontsteking op m'n 1200cc laten steken en ik moet zeggen dat de motor veel soepeler draait en hij rijdt een stuk vlotter ook. Dat was toch een serieus verschilleke vond ik. Verbruik heb ik niet naar gekeken dus dat zou k niet kunnen zeggen. Normaal gezien zou hij er wel iets zuiniger door moeten rijden.
Ik zou er zowiezo voor gaan als ik van u was. Wink


Heeft volgens mij toch ook niets anders dan voordelen.

_________________
Almost my own vw bug...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group