www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Di Jan 26, 2021 5:20 pm
1300 met elek ontsteking pag 3 speciaal probleemke
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KG1966
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 4-6-2009
Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij al enkele jaren met een 123 (is van Nederlandse makelij).

Vroeger hadden we dat op een 44pk 1300cc dubbelpoorts sedan, nu op een 50pk 1600cc cabrio.

Op beide motoren werkt zo'n 123 fantastisch. Vacuümvervroeging blijft behouden, wat zeker op een standaard motor een voordeel is. Een (elektronische) 009 past immers enkel zijn voorontsteking aan bij hoger toerental... Voor toeristisch of dagelijks verkeer vind ik een 123 beter dan een 009 (009 hadden wij op '67 beige en komt ook in Petra's Karmann, maar daar werd / zal sportiever mee gereden worden).

Wij gaan geregeld ver op reis (vorige zomer Dolomieten + Gardameer in Italië). Naar zo'n 123 heb je echt geen omkijken.


Curt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 80
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6564
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 8:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de 123 onstekingen zijn heel goed heb ik gelezen in verschillende topics.

ik heb de Bosch 009 met compu-fire, geen choce, en dat starte van de eerste tik, zomer en winter !
voordeel daar heb je geen omziens naar !

degene die dat hebben zitten, ik denk niet dat die nog overgaan op de "platines" ???

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
KG1966
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 4-6-2009
Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 8:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat dat ongeveer de keuze is:

123 voor toerisme
009 (een echte) voor sportiever gebruik.

Je kan trouwens een 123 ook instellen met een curve zoals de 009 (en nog andere curve's ook trouwens).

Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de huidige 009's niet zo goed meer zijn als die oude Duitse versie's. Ik ben gelukkig de fiere bezitter van 2 oudjes (eentje voor de 2.0 Karmann en eentje voor de 1303S sedan), maar voor doodgewoon straatgebruik: geef mij dan maar 123...

Curt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
classic vwtje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 5-7-2007
Berichten: 1344
Woonplaats: Merelbeke

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oke dan zal ik een kijken voor een 123 aangezien ik totaal niet sportief rijd

meestal rond de 70-85 per uur

wat heb ik daar nu allemaal voor nodig?
ben redelijk leek op dat vlak

vriendelijke groeten Maarten

_________________



Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger Ads
KG1966
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 4-6-2009
Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 9:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bijna niets: een 123

Ik heb de mijne altijd laten monteren, kost bijna niets aan werkuren en kunnen ze de ontsteking in één keer juist zetten met stroboscoop of testkast.

Grtz,

Curt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 80
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6564
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

idd, zoals Curt al aangaf ik heb het over de oerdegelijke 009, van vroeger.

die 123 word geplaatst en afgesteld bij amt, indien je die daar aanschaft.
je kan altijd een mail sturen, wil je er meer over weten.

http://www.amtdyno.be/08/.

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
classic vwtje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 5-7-2007
Berichten: 1344
Woonplaats: Merelbeke

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 10:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oke ik zal eens informeren bij AMT
alvast merci voor de uitleg:)

greetz

_________________



Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger Ads
classic vwtje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 5-7-2007
Berichten: 1344
Woonplaats: Merelbeke

BerichtGeplaatst: Do Jun 03, 2010 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nog een vraagje,
ik kan dus een 123 met of zonder vacuum kopen
wat is voor mij het beste en wat maakt dit eigenlijk uit?

_________________



Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Yahoo messenger MSN messenger Ads
Low_Blue
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 29-12-2007
Berichten: 571

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

op een standaard 1300 best die met vacuum.

greetz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KG1966
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 4-6-2009
Berichten: 411
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Vr Jun 04, 2010 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Absoluut die met vacuüm, het heeft echt wel een reden dat Volkswagen dat op nagenoeg alle boxermotoren heeft toegepast vanaf de jaren 50...

Een 009 (of soortgelijke zonder vancuüm) hoort eigenlijk niet thuis op een standaard motor, ook al verkopen ze dat vaak mee met nieuwe motoren, dat zal wel eerder een economische reden hebben Wink ...

Curt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group