www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 12:09 am
1300 met elek ontsteking pag 3 speciaal probleemke
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bugske1300
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 7-7-2008
Berichten: 4605
Woonplaats: neerpelt

BerichtGeplaatst: Zo Jun 20, 2010 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

duwt ge eerst volgas voor ge hem warm start?
_________________
surfbugske, resto cal look '73!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
maesdieter1



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 18-12-2008
Berichten: 52

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 2:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na wat sukkelen met de condensator, blijkbaar korte levensduur, heb ik de contacten eruitgezwierd en een pertronix 1849N6 ( 6volt) geplaatst.
Wat een verschil, zeer regelmatige ralentie en goed ensoepel optrekken.
( relatief met 34 pk )

Bij de traditionele ontsteking en slechte condensator zag ik met de stroboscoop lamp het ontstekingstijdstip op iets hoger toerental weg een weer schuiven.
Nu is dit zeer standvast, en vervroegd mooie tijdens gasgeven.

Via internet opgezocht, omgerekend 85 € inclusief douane en verzendkosten. Er zijn dealers genoeg.



In onze andere oldtimer heb ik al 5 jaar geen problemen met zo'n pertronix kit, dus waarom ook niet in de kever? De weg terug is zeer gemakkelijk moest dit nodig blijken. Die compufire iz-s het zelfde princiepe, maar ik weet niet of er 6 volt versies van zijn.

Dieter

_________________
ovaal 1953 1-0468323
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
domi 53
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 100
Geregistreerd op: 8-1-2009
Berichten: 1126
Woonplaats: Leopoldsburg

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Pertronix heeft inderdaad twee versies, voor de oude en nieuwe type stroomverdelers. De compu-fire kan enkel gebruikt worden voor het nieuwere type stroomverdeler.
Ik moet echter de uitspraak van Friekske beamen, nooit uw contact te lang laten opstaan met een elektronische ontsteking of ze is inderdaad stuk.
Met het contact op staat de bobijn onder spanning, laat uw contact maar eens een half uurtje opstaan en voel even aan de bobijn.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
minty
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 27-3-2006
Berichten: 2579
Woonplaats: Axel

BerichtGeplaatst: Za Jun 26, 2010 6:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

domi 53 schreef:
De Pertronix heeft inderdaad twee versies, voor de oude en nieuwe type stroomverdelers. De compu-fire kan enkel gebruikt worden voor het nieuwere type stroomverdeler.
Ik moet echter de uitspraak van Friekske beamen, nooit uw contact te lang laten opstaan met een elektronische ontsteking of ze is inderdaad stuk.
Met het contact op staat de bobijn onder spanning, laat uw contact maar eens een half uurtje opstaan en voel even aan de bobijn.


Als dat op het moment is dat het contactpuntje gesloten is, dan zal deze wel warm worden Wink

Staat ze open, dan zal er geen stroom door de bobijn lopen ook Razz

_________________
Matthijs

Aircooled Quiz.:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=28510
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group