www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 7:00 am
Hier dan ook mijn projectje Spaarkever 1973
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bugske1300
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 7-7-2008
Berichten: 4605
Woonplaats: neerpelt

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

haal eerst alle plamuur deraf, echt totaal tot op blank ijzer, want hierop beginnen is prullen.. dan zien dat je de plaat zo goed en mooi mogelijk terug duwd, je kan er langsbinnen bijna overal aan. kan met een steel van een hamer vrij goed, iedere bult klop je langzaam terug (met een weerstand er achter tegen, evt kop van een hamer).. daarna evt met een goede polyesterplamuur de diepere delen plamuren en als afwerklaagje fijnplamuur. kan best met een metaal plamuurmes in kleinere strepen van boven naar onder dan met 1 groot mes waarmee je je bolling toch niet goed krijgt..

greetz en succes ermee.

_________________
surfbugske, resto cal look '73!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 11:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

thx bugske.......... we shall see. we gaan het zo goed mogelijk proberen. Dit weekend eerst proberen de voorkant helemaal strak proberen te krijgen. Het achterscherm dient dan helemaa blank te zijn
_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo Jun 20, 2010 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo mijn vuurdoop van budel gehad.Ik had veel aircooled verwacht, maar dit overtrof toch wel de verwachting.

Ik had via internet al een stuur gescoord en op budel de bijbehorende dop gekocht, dus vandaag maar het nieuwe stuur geplaatst en natuurlijk mijn hang loose sticker op de achterruit gezet.



en we "HANGE"

Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zo ff een updateje,
vandaag toch nog wat gedaan....... Ik had me voorgenomen om het achterscherm onder de ruit helemaal blank te maken, maar elke keer kwam het weer niet van, maar vandaag de staalborstel ter hand genomen en begonnen............. dakn wat heb ik stog gevreten. er zitten een paar deuken in en het dikste wat ik gemeten heb is 1,1 cm plamuur. ( denk toch maar proberen van de binnekant wat uit te deuken.




Maar na een 2 uur borstelen met de flex zag ie er zo uit........ Links en rechts begint het nu ergens op te lijken....... morgen de binnenbekleding er eens afhalen en kijken of we het terug kunnen duwen, dan helemaal blank schuren en primer erop. anders roest het na een dag toch weer.

zo staat ie er nu links en rechts bij




dus het schuren en plamuren kan verder gaan, kijken of we er binnekort wat meer tijd voor krijgen om het mooi strak te krijgen en hem helemaal te gaan schuren
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
black&red
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 20-7-2008
Berichten: 1170
Woonplaats: Boechout

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 11:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nice, foto's blijve posten, ben benieuwd hoe hij komt
_________________
vw kever 1969
seat cordoba 2000 1.9sdi DIED IN ACTION
New ride, Golf MK3 1.9D sold
Proudly member of the VAG - Addicts
06/07-07/07-19 VAG-DAY 2019 Schriek
Check our fb-page: https://www.facebook.com/events/468688883614850/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo Jun 27, 2010 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toch makkelijk als je zo links en rechts eens oplet.

Vandaag begonnen aan het uitdeuken, eerst grof schuurpapier op de schuurmachine en het hele achterscherm nog eens goed opgeschuurd. Aangezien er toch wat roest in het metaal zat en daarna geheelmet brunox behandeld. Toen van de binnenkant het zijpaneel afgehaald en het schuim eruit gehaald. Op tv bij de grote beurt wel eens gezien hoe ze uitdeuken zonder spuiten. Dus achterkant van de houten hamer maar eens ertussen in en heel langzaam duwen....... en met en met kon ik de grote deuken eruit halen.

Ik heb nog maar één wat diepere deuk, Precies onder in de hoek bij de deur stijl.. Hier kom ik net niet aan, maar ik denk dat ik die gewoon dicht plamuur. Metaal is goed, dus dun laagje plamuur en dan zou het strak maken van dit scherm ook een stuk beter moeten gaan.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
MINI COOP
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 13-10-2009
Berichten: 392
Woonplaats: Ruddervoorde

BerichtGeplaatst: Zo Jun 27, 2010 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

net project hoor!!!

beetje bij beetje vooruitgang zien, is wel netjes ja Razz Razz

veeeeel foto's blijven posten zou ik zeggen!

_________________
CK slam shop: we blast it, cut it, weld it!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Ma Jun 28, 2010 8:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Achter het paneel aan de binnenzijde zat tussen dat paneel en het staal van die noppenschuim ( waarschijnlijk als geluidsisolatie )



Schuim van 2 cm dik met van die haaientandjes erop. Dat hadden ze 40 jaar terug nog niet, dus origineel was het zeker niet. was ook in verre staat van ontbinding want dat viel allemaal uit elkaar.

Net ff fotootje gemaakt van het uitgedeukte scherm


Is toch redelijk strak geworden ( uitgaande van dat er deuken inzaten van 1 cm diep
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Di Jul 20, 2010 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Allemaal, Ja het ligt nu in mijn ogen zo goed als stil . Weinig tijd wegens drukte op het werk en klussen rondom huis.

Het laswerk is gedaan... ( alleen nog de bumpergaten in de spatborden ) en we hebben nog wat verder geplamuurd

De spatborden voor zijn me vind ik qua plamuren goed gelukt


en de andere kant



Ik ben inmiddels met de eerste deur begonnen met het plamuren van wat beschadigde plekken dus die hoop ik deze week af te kunnen maken zodat die in de primer staan.

In de tussen tijd nog een apart dakrekje gekocht, klein projectje, alleen nu hij erop staat denk ik toch dat ik een gebogen mooier vind. Deze wordt dus netjes gemaakt en nieuwe latjes erop en dan gaat die de verkoop in.


Het gaat me toch net te langzaam..........

gr Richard

_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 11:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit weekend weer eens tijd gemaakt voor de kever.

Dus dit weekend de deuren maar eens onderhanden genomen. Donderdag avond eerst de eerste deur helemaal geschuurd, en ja na 5 minuten begaf het schuurapparaat het. Dus toen maar ff met de hand verder de slechte plekken in de plamuur gezet en toen begonnen met het schuren van de andere deur, vrijdag na het werk maar meteen nieuw schuurapparaat gehaald. Zaterdag de eerste deur netjes plamuur strak geschuurd en toen in de primer gezet. De andere deur bleek aan de onderkant toch wel een beetje "crossa"te zijn. Dus dat maar eens goed schoongemaakt en al het overtollige weggeslepen. Hier gaan we voor de quick en dirty oplossing. Matje eroverheen, plamuur erop, paar gaatjes erin en hoppatee rubber erover..... wordt over een jaartje of 3 wel een nieuwe deur......( mag ook wel eens )

Toen het kontje van de kever ook maar in 2 keer strak gemaakt en uiteindelijk nog de eerste laag plamuur op het achter scherm gezet.... Dat deze week savonds een keer mooi schuren kijken hoe dit uit komt te zien.

Zaterdag heb ik tussen door nog even het dakrekje dat ik op de kop had getikt helemaal geschuurd en in de hammerite gezet.... Nog twee nieuwe klemmetjes gemaakt ter bevestiging aan de dakgoot. Ik kon dit dakrekje voor een leuke prijs krijgen en vond de aprte vormen wel leuk. Allee vind ik persoonlijk dat hij erg hoog op de kever staat en denk ik dat ik een gebogen rekje toch mooier vind



Hier weer wat fotootjes
Bestuurdersdeur


Bijrijdersdeur


Het kontje


Het achterpaneel in de plamuur.


Dus al met al toch een geslaagd weekend. Velen van jullie zaten in spa, kan niet wachten op de foto's en video's

gr Richard

_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 2 van 17

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group