www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 11:33 am
Hier dan ook mijn projectje Spaarkever 1973
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2010 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vandaag niet veel tijd, dus toen maar klein projectje imperial verder gegaan.

Latjes zijn klaar liggen nu nog los



Denk dat ik ze netjes voorboor en dan met lange popnagels vastzet.

En aangezien ik toch echte een gebogen dakdrager mooier vind , gaat deze binnekort de verkoop in

_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2010 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo gisteren de hele dag op het circuit in zandvoort liggen scheuren met de eigen auto, best leuk.

En dus vrijdag avond en vanochten nog wat plamuur, schuur en primer werk gedaan. De ene deur is nu haast helemaal klaar. Zitten nog een paar miniscule putjes in.

De andere deur had ik helemaal geschuurd en geplamuurd. Toen ik hem in de primer zette, begon deze te bladeren. De deuren zijn origineel rood en zijn met een zachte rommel geplamuurd onder de "vernieuwde" gele verf.


Denk dat ik dus het gehele gedeelte boven de klink tot aan de stijl boven de ruit helemaal blank moet maken om die rotzooi eraf te halen.......

Maar we zijn weer iets verder.

FF een vraag ik wil komende week ofzo de dropped spindels bestellen. Ik heb per slot van rekening nu de spatborden eraf liggen en kan ik denk ik ze denk ik makkelijker monteren.

Iemand een stappenplan hoe ik die moet vervangen.. en heb ik nog speciaal gereedschap nodig?

_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cox1.2TP
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 3343
Woonplaats: wijchmaal

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2010 12:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

spatborden vormen geen probleem voor de montage van spindels.

Om ze te monteren, als je de nieuwe spindels voor je hebt liggen wordt het allemaal heel duidelijk wat je moet doen. En je hebt geen speciaal gereedschap nodig Wink

_________________
Barn Member
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
mambo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 4-1-2008
Berichten: 363
Woonplaats: zaffelare

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2010 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

just ne goede hamer
_________________
if you obey al the rules you miss al the fun !!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
cox1.2TP
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 3343
Woonplaats: wijchmaal

BerichtGeplaatst: Zo Aug 01, 2010 12:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

idd Laughing Laughing
_________________
Barn Member
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2010 10:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zijn besteld. Dus ik kan me gaan amuseren......

Een goed hamer........ heb er diverse en heb gelezen dat er inderdaad wel wat kracht voor nodig is.

IS dat bij loshalen EN plaatsen

En aangezien ik geen automonteur ben.
Asteun erondert / Wiel eraf / trommel eraf / en dan????????

Ik heb al toezegging dat ik advies krijg van degene waar ik ze besteld heb, dus het zal wel loslaten, maar alle input is natuurlijk welkom

_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
mambo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 4-1-2008
Berichten: 363
Woonplaats: zaffelare

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2010 11:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

als u trommel vast zit u remmen een beetje losser zetten door de 2 gaatjes achteraan u anker plaat dan ankerplaat met remmen en al der op los maken met de 4 bouten . dan de 2 grote moeren van u draagarmen lossen en dan u fusees der uit kloppen maar pas op beschadig u schroefdraad nie he .Je moet eigelijk op de draag armen kloppen en een beetje op spanning zetten Good luck
_________________
if you obey al the rules you miss al the fun !!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Thomasderooy
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 7-6-2010
Berichten: 166
Woonplaats: Putte

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2010 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

haha bekende kleur;)

Leuk project man, ga zo door!!

_________________
Brilliant Blue T2a

Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Ma Aug 02, 2010 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zit je ook in de primer of is het geel een bekende kleur? ik ben nml nog op zoek naar de exacte kleurcode.

Heb eens voor het jaartal 1973 bij een spaarkever naar geel gekeken , maar die kleuren lijken allemaal feller dan mijn interieur kleur

gr Richard

_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
1973Hebster
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 17-2-2010
Berichten: 192
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Za Sep 11, 2010 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vakantie zit er weer op en weer langzaam aan de kever begonnen.

Het achterscherm is nu redelijk strak. Nog een paar kleine deukjes weg te werken en dan aan de andere kant het scherm strak maken, maar dat zijn maar een paar plekjes.

Hier het scherm tot zo ver:







dus het duurt ff , maar uiteindelijk heb je dan ook iets. hahahahahahha

Ik heb nog nooit eerder plamuur en zo aangeraakt, maar het kost inderdaad veel tijd ... maat met geduld komen we er wel. Het eind begint langzaam in zicht te komen.


Kennis van me had laatst de gaten in de spatborden dichtgemaakt en hier ben ik de afgelopen week mee verder gegaan om die netjes te krijgen en dat is redelijk goed gelukt.. Ook de hele bijrijders kant staat nu in de primer en dient een beetje geplamuurd te worden ( dit valt wel mee ).

Dus de spatborden maar meteen ff geplaatst om te kijken...... Het begint weer op een kever te lijken hahahaha





Vandaag bij een andere VW kennis een pallet op zwenkwielen gehaald . Daar wordt de kever dan op gezet en kan ik aan de dropped spindels gaan werken en de aspakkingen van de achter assen te vervangen.

Tegelijkertijd kan ik dan de velgen gaan afbijten en die ook weer langzaam netjes maken.

Iemand tips in het lader van "plaatsen van dropped spindels voor dummies"?


gr Richard

_________________
mijn nieuwe projectje:
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=890868&highlight=#890868
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 3 van 17

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group