Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Zo Feb 22, 2004 12:15 pm Onderwerp: probleem startmotor |
|
|
Hallo,
Ik heb vrijdag een redelijk ambetant probleem gehad, heb een serieuze rit gemaakt (van St-Truiden naar Kortrijk en vandaar naar Dendermonde). Ik stop even om mijnen Volksworld te halen en Kever wil niet meer starten. De lichtjes branden, kon mijn lichten doen branden enzo, dus batterij ok. Dan geprobeerd van de wagen wat heen en weer te duwen, niets. 's Anderendaags naar huis gesleept en dan in gang getrokken (met contact op laten slepen en dan koppeling in vitesse laten opkomen. Hierachter de motor terug afgelegd en terug geprobeerd en geen probleem meer. Tot op vandaag niets van problemen meer. Iemand een idee wat dit zou kunnen (geweest) zijn? Of ik voor iets moet opletten ofzo?
Thnx |
|
Naar boven |
|
|
keverboy
Geregistreerd op: 29-1-2004 Berichten: 19
Woonplaats: antwerpen
|
Geplaatst: Zo Feb 22, 2004 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
joooooo, ik heb al gehoord van jou probleem, wat jij voor had is geen abnormaal probleem, als ge heel lange afstand hebt gereden dan staat motor en boite heel warm, als je dan je motor stillegt en je probeerd hem binnen een paar minuten terug te starten dan komt as van de starter
(de as op de kop van de starter waar het tandwiel op zit dat in het vliegwiel pakt ) vast te zitten in de bus in de motor waar deze in draait tijdens het starten, als de motor lang gereden heeft is het metaal uitgezet en heeft het geen speling meer .
bij korte afstanden zal je nooit geen probleem hebben.
u kunt dit probleem verhelpen door een starter van een automatic te steken deze heeft dubbele lagering en heeft die bus niet nodig.
groetjes. _________________ Luchtgkoelde groetjes van keverboy, afvlagger autocrossbond nvact.be |
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Ma Feb 23, 2004 2:25 pm Onderwerp: |
|
|
Ik had dit ook na een lange rit naar Luxemburg met mijn buske. De bendix (het kleine "busje" op je startmotor), die ervoor zorgt dat je startmotor contact maakt en de tandkrans laat ingrijpen, zal waarschijnlijk vastgezeten hebben. Ik heb die van mij vervangen en tot op vandaag heb ik er gaan problemen meer mee.
Het is wel een tijdrovende job als je geen slagschroevendraaier hebt!!!
De vijsjes van de bendix zijn namelijk in de loop der tijd serieus vastgeraakt (ddor opwarming en afkoeling) en ze zitten zo vast als iets!!
En dan heb je binnen de kortste keren geen grip meer in de vijsjes.
Veel suc6!
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Ma Feb 23, 2004 11:52 pm Onderwerp: |
|
|
Van gans het weekend geen probleem gehad, vandaag wou ik vertrekken, lukte even niet, dan ineens wel, daarstraks kom ik terug thuis, draai mijn straat in, motor valt uit (carbu moet beetje meer hebben) en ik krijg hem terug niet meer in gang, heb hem dan zelf al duwend moeten parkeren, heb vandaag echter geen lange afstand gedaan (+-6km), ben ten einde raad.
ps: waar ligt de startmotor trouwens? Zit die verbonden met een riem aan de pulleyschijf? |
|
Naar boven |
|
|
notchback'68 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 21-12-2003 Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai
|
Geplaatst: Di Feb 24, 2004 9:56 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb dit probleem de laatste 3 maanden ook al 2 maal gehad. Eén maal met warme motor en éénmaal met koude motor, net alsof de startmotor geen voeding krijgt. Al de rest werkte wel (lichten, ..) Vijf minuten later starten zonder probleem. Ik dacht aan een slecht contact..? |
|
Naar boven |
|
|
notchback'68 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 21-12-2003 Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai
|
Geplaatst: Di Feb 24, 2004 10:00 am Onderwerp: |
|
|
De startmotor zit aan de versnellingsbak, als je onder je kever kruipt zal je hem wel snel vinden. Wat jij bedoelt is de generator. |
|
Naar boven |
|
|
Humby Flat4Free Junkie
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem
|
Geplaatst: Di Feb 24, 2004 1:15 pm Onderwerp: |
|
|
Als ge echt wilt zeker zijn dat het den bendix is en niet iets anders, probeer dan het volgende: (je moet wel met 2 personen zijn)
1 iemand zit in de auto en houdt het contact in stand 50 (dus startstand), zie dat de wagen uit versnelling staat!
De andere ligt onder de kever, bus of weet k wa en slaat met nen hamer op den bendix (het kleinde "cilindertje" dat aan de startmotor hangt) Als de startmotor nu begint te draaien, dan weet je het zeker dat het den bendix is die je moet vervangen.
Aircooled greetz,
Humby |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Di Feb 24, 2004 3:44 pm Onderwerp: |
|
|
Vandaag weer trubles mee gehad, ik ga hem een dezer naar de garage doen, zal dan nog laten weten wat het probleem was. Alvast bedankt om mee te helpen zoeken. |
|
Naar boven |
|
|
oldskool maq Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 14-2-2004 Berichten: 680
Woonplaats: Hoeselt
|
Geplaatst: Di Feb 24, 2004 7:34 pm Onderwerp: regulator |
|
|
heb dit ook al aan de hand gehad
bij mij was dit probleem opgelost na hetr vervangen van de regulator op de dynamo |
|
Naar boven |
|
|
B52man Flat4Free Junkie
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 24-12-2003 Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde
|
Geplaatst: Zo Mrt 07, 2004 12:31 pm Onderwerp: |
|
|
Kever is terug van de garage, garagist dacht dat het de startmotor was, maar heeft die dan binnengestuurd om te herstellen (nen nieuwen zou op +- 12.000BEF komen). Startmotor is teruggekomen en bleek niet defect, die fiirma heeft garagist aangeraden batterij op zware belasting te testen: resultaat: batterij was de boosdoener, ge moet er maar opkomen eh. |
|
Naar boven |
|
|
|
|