www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Wo Mei 08, 2024 8:48 am
probleem startmotor
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2004 12:15 pm    Onderwerp: probleem startmotor Reageer met quote

Hallo,

Ik heb vrijdag een redelijk ambetant probleem gehad, heb een serieuze rit gemaakt (van St-Truiden naar Kortrijk en vandaar naar Dendermonde). Ik stop even om mijnen Volksworld te halen en Kever wil niet meer starten. De lichtjes branden, kon mijn lichten doen branden enzo, dus batterij ok. Dan geprobeerd van de wagen wat heen en weer te duwen, niets. 's Anderendaags naar huis gesleept en dan in gang getrokken (met contact op laten slepen en dan koppeling in vitesse laten opkomen. Hierachter de motor terug afgelegd en terug geprobeerd en geen probleem meer. Tot op vandaag niets van problemen meer. Iemand een idee wat dit zou kunnen (geweest) zijn? Of ik voor iets moet opletten ofzo?

Thnx
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
keverboy




Geregistreerd op: 29-1-2004
Berichten: 19
Woonplaats: antwerpen

BerichtGeplaatst: Zo Feb 22, 2004 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

joooooo, ik heb al gehoord van jou probleem, wat jij voor had is geen abnormaal probleem, als ge heel lange afstand hebt gereden dan staat motor en boite heel warm, als je dan je motor stillegt en je probeerd hem binnen een paar minuten terug te starten dan komt as van de starter
(de as op de kop van de starter waar het tandwiel op zit dat in het vliegwiel pakt ) vast te zitten in de bus in de motor waar deze in draait tijdens het starten, als de motor lang gereden heeft is het metaal uitgezet en heeft het geen speling meer .
bij korte afstanden zal je nooit geen probleem hebben.
u kunt dit probleem verhelpen door een starter van een automatic te steken deze heeft dubbele lagering en heeft die bus niet nodig.
groetjes.

_________________
Luchtgkoelde groetjes van keverboy, afvlagger autocrossbond nvact.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2004 2:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had dit ook na een lange rit naar Luxemburg met mijn buske. De bendix (het kleine "busje" op je startmotor), die ervoor zorgt dat je startmotor contact maakt en de tandkrans laat ingrijpen, zal waarschijnlijk vastgezeten hebben. Ik heb die van mij vervangen en tot op vandaag heb ik er gaan problemen meer mee.

Het is wel een tijdrovende job als je geen slagschroevendraaier hebt!!!
De vijsjes van de bendix zijn namelijk in de loop der tijd serieus vastgeraakt (ddor opwarming en afkoeling) en ze zitten zo vast als iets!!
En dan heb je binnen de kortste keren geen grip meer in de vijsjes.
Veel suc6!


Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Ma Feb 23, 2004 11:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Van gans het weekend geen probleem gehad, vandaag wou ik vertrekken, lukte even niet, dan ineens wel, daarstraks kom ik terug thuis, draai mijn straat in, motor valt uit (carbu moet beetje meer hebben) en ik krijg hem terug niet meer in gang, heb hem dan zelf al duwend moeten parkeren, heb vandaag echter geen lange afstand gedaan (+-6km), ben ten einde raad.

ps: waar ligt de startmotor trouwens? Zit die verbonden met een riem aan de pulleyschijf?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
notchback'68
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 9:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit probleem de laatste 3 maanden ook al 2 maal gehad. Eén maal met warme motor en éénmaal met koude motor, net alsof de startmotor geen voeding krijgt. Al de rest werkte wel (lichten, ..) Vijf minuten later starten zonder probleem. Ik dacht aan een slecht contact..?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
notchback'68
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

De startmotor zit aan de versnellingsbak, als je onder je kever kruipt zal je hem wel snel vinden. Wat jij bedoelt is de generator.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 1:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ge echt wilt zeker zijn dat het den bendix is en niet iets anders, probeer dan het volgende: (je moet wel met 2 personen zijn)

1 iemand zit in de auto en houdt het contact in stand 50 (dus startstand), zie dat de wagen uit versnelling staat!

De andere ligt onder de kever, bus of weet k wa en slaat met nen hamer op den bendix (het kleinde "cilindertje" dat aan de startmotor hangt) Arrow Als de startmotor nu begint te draaien, dan weet je het zeker dat het den bendix is die je moet vervangen.

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer trubles mee gehad, ik ga hem een dezer naar de garage doen, zal dan nog laten weten wat het probleem was. Alvast bedankt om mee te helpen zoeken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
oldskool maq
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-2-2004
Berichten: 680
Woonplaats: Hoeselt

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2004 7:34 pm    Onderwerp: regulator Reageer met quote

heb dit ook al aan de hand gehad
bij mij was dit probleem opgelost na hetr vervangen van de regulator op de dynamo
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2004 12:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kever is terug van de garage, garagist dacht dat het de startmotor was, maar heeft die dan binnengestuurd om te herstellen (nen nieuwen zou op +- 12.000BEF komen). Startmotor is teruggekomen en bleek niet defect, die fiirma heeft garagist aangeraden batterij op zware belasting te testen: resultaat: batterij was de boosdoener, ge moet er maar opkomen eh.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group