www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 9:38 pm
vrije slag rempedaal

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 6:05 pm    Onderwerp: vrije slag rempedaal Reageer met quote

hey

Volgens mijn VW manual mag mijn rempedaal maar enkele milimeters vrije slag hebben. Mijn rempedaal heeft echter zeker 7 cm vrije slag. Zodra ik over de vrije slag ben, remt het boeltje wel perfect. Het pedaal pakt gewoon veel te laat.

Ik heb dat asje achter het pedaal al proberen verstellen maar dit zit nu al helemaal op zijn eind.

maw, hoe kan ik die gigantische, onveilige vrije slag weg krijgen?

mvg

Niels
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Belmans
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 27-1-2006
Berichten: 999
Woonplaats: Zandvliet

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 6:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wa harder op uw rem trappen Smile
Geen flauw benul , alles eens verversen en deftig ontluchten ?

_________________
VW T1 sundail 63
ex VW Kever '67
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=55276&postdays=0&postorder=asc&start=330
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2010 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Belmans schreef:
Wa harder op uw rem trappen Smile
Geen flauw benul , alles eens verversen en deftig ontluchten ?


ok, zal daar eens mee beginnen.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
tbusje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 18-4-2008
Berichten: 664
Woonplaats: Lommel

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2010 6:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het plaatje waar je je koppelingspedaal en rempedaal mee gelijk zet achter de pedalen in wat naar voor stellen, wel je pedalen vast houden dat je koppelingskabel niet los schiet in je tunnel.
Dan je vrije slag terug afstellen met het asje (zie dat je genoeg draadgangen erin hebt zitten) en vervolgens je koppelingspedaal vrije slag opnieuw afstellen aan de vleugelmoer aan de boite zelf.

Dit is wel als je er van uit gaat dat het enkel in de vrije slag zit nadat je er aan gewerkt hebt of zo, als dat probleem zich opeens heeft voorgedaan zou het kunnen dat dat plaatje veschoven is maar dan zou ik toch zeker alles goed nakijken en trommels afstellen.

_________________
golf 1 '82 daily sold
356 speedster, garage build-not bought, sold
kever '62 sold
kever '66 sold
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2010 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

tbusje schreef:
Het plaatje waar je je koppelingspedaal en rempedaal mee gelijk zet achter de pedalen in wat naar voor stellen, wel je pedalen vast houden dat je koppelingskabel niet los schiet in je tunnel.
Dan je vrije slag terug afstellen met het asje (zie dat je genoeg draadgangen erin hebt zitten) en vervolgens je koppelingspedaal vrije slag opnieuw afstellen aan de vleugelmoer aan de boite zelf.

Dit is wel als je er van uit gaat dat het enkel in de vrije slag zit nadat je er aan gewerkt hebt of zo, als dat probleem zich opeens heeft voorgedaan zou het kunnen dat dat plaatje veschoven is maar dan zou ik toch zeker alles goed nakijken en trommels afstellen.


lijkt inderdaad sterk hierop. Want zover ik me kan herinneren was het nog niet zo voordat ik een nieuwe koppelingskabel heb gemonteerd.

Vrije slag van het koppelingspedaal stel ik gewoon af met die vleugelmoer op het uiteinde van de koppelingskabel?

vriendelijk bedankt alvast
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
tbusje
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 18-4-2008
Berichten: 664
Woonplaats: Lommel

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2010 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Vrije slag van het koppelingspedaal stel ik gewoon af met die vleugelmoer op het uiteinde van de koppelingskabel?

inderdaad, hier nog een nuttige link...
http://www.paruzzi.com/nl/tech/afstellen.transmissie.php

_________________
golf 1 '82 daily sold
356 speedster, garage build-not bought, sold
kever '62 sold
kever '66 sold
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
vwpatje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel

BerichtGeplaatst: Di Jul 27, 2010 8:52 pm    Onderwerp: Re: vrije slag rempedaal Reageer met quote

spoxy schreef:
hey

Volgens mijn VW manual mag mijn rempedaal maar enkele milimeters vrije slag hebben. Mijn rempedaal heeft echter zeker 7 cm vrije slag. Zodra ik over de vrije slag ben, remt het boeltje wel perfect. Het pedaal pakt gewoon veel te laat.

Ik heb dat asje achter het pedaal al proberen verstellen maar dit zit nu al helemaal op zijn eind.

maw, hoe kan ik die gigantische, onveilige vrije slag weg krijgen?

mvg

Niels



Je moet je remmen bij regelen, je koppeling heeft niets te maken met de vrije slag van je remmen hé.

Je remmen bijregelen aan de regeling in de remtrommels.

Ik regel ze meestal tot vast tegen de trommel en dan 4 a 5 tandjes terug en controleer dan even of de wielen vrij kunnen rond draaien.


suxes
patje

_________________
T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Wo Jul 28, 2010 9:00 am    Onderwerp: Re: vrije slag rempedaal Reageer met quote

vwpatje schreef:
spoxy schreef:
hey

Volgens mijn VW manual mag mijn rempedaal maar enkele milimeters vrije slag hebben. Mijn rempedaal heeft echter zeker 7 cm vrije slag. Zodra ik over de vrije slag ben, remt het boeltje wel perfect. Het pedaal pakt gewoon veel te laat.

Ik heb dat asje achter het pedaal al proberen verstellen maar dit zit nu al helemaal op zijn eind.

maw, hoe kan ik die gigantische, onveilige vrije slag weg krijgen?

mvg

Niels



Je moet je remmen bij regelen, je koppeling heeft niets te maken met de vrije slag van je remmen hé.

Je remmen bijregelen aan de regeling in de remtrommels.

Ik regel ze meestal tot vast tegen de trommel en dan 4 a 5 tandjes terug en controleer dan even of de wielen vrij kunnen rond draaien.


suxes
patje


eerlijk gezegd denk ik niet dat dit het probleem is. Het probleem is er volgens mij gekomen na het vervangen van de ambriagekabel waarbij het pedalenstel er dus uit moest. Nu heeft de rempedaal heel veel vrije slag. (maar echt vrije vrije slag, nergens geen lichte druk of contact maken met een of andere rempomp)

als ik vandaag tijd heb zal ik er eens naar zien
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Wo Jul 28, 2010 9:00 am    Onderwerp: Re: vrije slag rempedaal Reageer met quote

vwpatje schreef:
spoxy schreef:
hey

Volgens mijn VW manual mag mijn rempedaal maar enkele milimeters vrije slag hebben. Mijn rempedaal heeft echter zeker 7 cm vrije slag. Zodra ik over de vrije slag ben, remt het boeltje wel perfect. Het pedaal pakt gewoon veel te laat.

Ik heb dat asje achter het pedaal al proberen verstellen maar dit zit nu al helemaal op zijn eind.

maw, hoe kan ik die gigantische, onveilige vrije slag weg krijgen?

mvg

Niels



Je moet je remmen bij regelen, je koppeling heeft niets te maken met de vrije slag van je remmen hé.

Je remmen bijregelen aan de regeling in de remtrommels.

Ik regel ze meestal tot vast tegen de trommel en dan 4 a 5 tandjes terug en controleer dan even of de wielen vrij kunnen rond draaien.


suxes
patje


eerlijk gezegd denk ik niet dat dit het probleem is. Het probleem is er volgens mij gekomen na het vervangen van de ambriagekabel waarbij het pedalenstel er dus uit moest. Nu heeft de rempedaal heel veel vrije slag. (maar echt vrije vrije slag, nergens geen lichte druk of contact maken met een of andere rempomp)

als ik vandaag tijd heb zal ik er eens naar zien
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
bugske1300
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 7-7-2008
Berichten: 4605
Woonplaats: neerpelt

BerichtGeplaatst: Wo Jul 28, 2010 1:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@vwpatje, mijne remde ook vreeeeet laat als ge op de pedaal duwde, maar idd die regelingen waren bij mij het probleem, heb ze volledig moeten zuiver maken, want zaten totaal vastgerot, na een reiniging en afstellen remt hij als bezeten.

greetz

_________________
surfbugske, resto cal look '73!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group