www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 1:47 pm
schema's

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cardang



Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 7-5-2009
Berichten: 31
Woonplaats: Oudenburg

BerichtGeplaatst: Do Jun 24, 2010 9:54 am    Onderwerp: schema's Reageer met quote

beste ,

Ik wil dit weekend men kever doen starten maar heb een beetje problemen met de elektriciteit... Embarassed
Bij het demonteren van de vorige motor heb ik alles mooi opgetekend maar nu ben ik het blad kwijt. Ik ben vergeten hoe de elektriciteit op de motor moet aangeschakeld worden.
Heeft er toevallig niemand een schema van een kever motor 1200cc van eind de jaren '60 ik denk dat de motor van 1968 is.
Alvast bedankt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Do Jun 24, 2010 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Das niet zo moeilijk hoor. Op de bobine staat een nummertje 15,daar komt de zwarte draad uit de kabelboom op. Op datzelfde 15 zit ook een draad naar je cut-off en choke op de carbu. Op de dynamo komt de dikke rode en een groen draadje. Die kan je normaal niet verwisselen,want de ene heeft een vorkje en de andere een oogje en aangezien je op de dynamo 1 moertje niet eraf kan draaien moet daar het vorkje Idea Dan blijft er nog een blauw/groene draad over en die is wat langer om naar het oliedrukcontact te gaan Wink
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cardang



Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 7-5-2009
Berichten: 31
Woonplaats: Oudenburg

BerichtGeplaatst: Do Jun 24, 2010 10:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Merci wimpie!!
Denk dat het nu met je uitleg niet zo moeilijk meer zal zijn , kheb juist nog één vraagje, hangt er geen draad aan de condensator van de verdeler? ( ik kan ook mis zijn hoor )

nogmaals bedankt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Do Jun 24, 2010 10:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een groene draad gaat van de ontsteking (of verdeler zoals jullie dat noemen) naar de 1 op de bobine (of bobijn,zoals jullie dat noemen Laughing )
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cardang



Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 7-5-2009
Berichten: 31
Woonplaats: Oudenburg

BerichtGeplaatst: Do Jun 24, 2010 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thkx Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Ads
Low_Blue
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 29-12-2007
Berichten: 571

BerichtGeplaatst: Do Jun 24, 2010 11:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
Das niet zo moeilijk hoor. Op de bobine staat een nummertje 15,daar komt de zwarte draad uit de kabelboom op. Op datzelfde 15 zit ook een draad naar je cut-off en choke op de carbu. Op de dynamo komt de dikke rode en een groen draadje. Die kan je normaal niet verwisselen,want de ene heeft een vorkje en de andere een oogje en aangezien je op de dynamo 1 moertje niet eraf kan draaien moet daar het vorkje Idea Dan blijft er nog een blauw/groene draad over en die is wat langer om naar het oliedrukcontact te gaan Wink


Bij mij hangt er ook een oranje draad bij die dikke rode en het groene draadje naar de dynamo. Die oranje moet naar de massa (ik heb die tussen een bout van de koelkap/dynamo-bevestiging gestoken...

Groetjes
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Do Jun 24, 2010 9:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Das geen oranje maar een bruine. die moet aan het boutje dat tussen de klemband en koeltunnel zit
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Low_Blue
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 29-12-2007
Berichten: 571

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 5:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy Zoals ik al zei: bij mij is het een oranje Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Low_Blue schreef:
Very Happy Zoals ik al zei: bij mij is het een oranje Cool

Dat hoort een bruine te zijn zoals alle massa bedrading.
Als hij vraagt welk draadje waar moet,dan heeft hij er niet veel aan dat die 'oranje' daar moet he Exclamation Wink

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group